audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
NeviM
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2025, 21:23
Odpovědi: 0

audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od NeviM »

Zdravim vespolek. Procetl jsem dneska kde co, ale nic uplne konkretniho ke svymu pripadu jsem nenasel, tak se zkusim zeptat tady.
Je to kamosky auto, avant quattro, serie bez jakejchkoliv uprav, najeto 200tkm, rok 2007.
Nekde jsem cetl ze to do nouzaku spadne kdyz je plnici tlak vetsi nez ma bejt vic nez 5 vterin, coz asi odpovida, na mensi kvalty to i na plnej plyn jede a do nouze nespadne, asi to nestihne. Ale treba na 4. kvalt do dlouhyho kopce kdyz za to clovek vezme, tak je to tam. A rozblika se u toho zhaveni. Proto taky jsem v prvni rade menil zhavici svicky, nenapadlo me ze blikani zhaveni muze znamenat neco jinyho nez svicky nebo relatko ke zhaveni.
Diagnostika Launch mi ukazuje chybu "P0234 turbo overboost condition"
Jako nejvetsi napovedu jsem videl v tom, ze pri ubrani plynu jsou slyset zvuky jak z nejakyho divnyho blow off ventilu, takze jsem si myslel ze to bude nejaka derava hadice nebo hadicka. Ale zadnej BOV jsem na aute nenasel, takze si skoro myslim ze to zadnej nema.
Kdyby byl v pytli ten ventil na regulaci, asi by mi to diagnoza rekla primo, ne? Nebo muze bejt v pytli i kdyz to diagnoza neukazuje? Podtlakovy hadicky jsou dobry, zasobnik podtlaku taky. Lopatky v turbu mi prijdou ze se hejbou jak maj a nejsou zahnojeny. Nejradsi bych sundal aktuator a zkusil to navolno abych mel jistotu, ale je tam pristup jak k penezum tak jsem to zatim nezkousel. Ale kdyz klesteme taham za tycku k pacce na turbu tak mi prijde ze to jde jak ma bez nejakyho drhnuti nebo tak, proste jen cejtim odpor pruziny v aktuatoru, ale ten chod je normalni plynulej v celym rozsahu.
Nejvic mi vrtaj v hlave ty zvuky pri ubrani plynu, ale nemam s naftama zkusenosti, jen z aut kamosu a znamejch kterejm sem tam neco opravuju, sam pouzivam auta benzinovy protoze proste me na naftach nebavi uz jen to jak zas budu mit tejden cerny ruce po jednom hrabani se v tom.
Nedokazal byste mi nekdo poradit po cem jit, aniz bych musel metodou pokus omyl na to slozite dlouze a draze prichazet sam?
Muze na to mit vliv smesi oleje a sazi zasranej egr, kterej si myslim ze zasranej urcite bude stejne jako u kazdy nafty kde se poslednich par desitek tisic km necistil? Ma smysl si delat nadeje ze kdyz celej saci trakt rozeberu a vycistim tak to tim vyresim? Kde jeste hledat v tom podtlakovym systemu? Okem jsem koukal i na vedeni k posilovaci brzd, ale vypada v cajku a hlavne kdyz jsem to odpojil z posilovace tak tam byl porad dost silnej podtlak.
Co jsem vubec nepochopil je, proc kdyz fouknu do ty podtlakovy hadicky co jde k regulacnimu ventilu plniciho tlaku z ty silnejsi hadice co jde z vyvevy a pokracuje k posilovaci brzd, tak proc mi to fouka z hadice na odvetrani hlavy. Jak je to tam jako propojeny, ma to tak bejt, neni v tom nejakej problem?
Predem diky za jakykoliv rady, dneska jsem se v tom hrabal asi hodinu a zejtra budu pokracovat, rad zodpovim doplnujici poznatky nebo tak, klidne i zaplatim tomu kdo mi usetri cas pri laborovani nejakou konstruktivni radou, mel jsem na vikend v planu hrabat se ve svym aute a ne zas resit neco na aute nekoho jinyho. :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33557
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od slovacek.milos »

ta kamoška to už tak koupila? nebo se závada z vyšším tlakem turba objevila až časem?
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od Jirka. »

Po nastartování ti to regulaci přitáhne? Když z ní sundáš hadičku tak spadne? Ale pokud to dělá syčivý zvuk tak budeš mít nejspíš někde prasklou tlakovou hadici.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20205
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od roman1648 »

Nedávno jsem tam měl A3 BKD projev podobný, prasklá levá hadice do intercooleru
NeviM
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2025, 21:23
Odpovědi: 0

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od NeviM »

slovacek.milos píše: 14 bře 2025, 22:44 ta kamoška to už tak koupila? nebo se závada z vyšším tlakem turba objevila až časem?
Az casem, asi za tri tejdny po koupi :D
NeviM
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2025, 21:23
Odpovědi: 0

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od NeviM »

Jirka. píše: 14 bře 2025, 23:24 Po nastartování ti to regulaci přitáhne? Když z ní sundáš hadičku tak spadne? Ale pokud to dělá syčivý zvuk tak budeš mít nejspíš někde prasklou tlakovou hadici.
Ja myslel ze to funguje opačně, jakože tak ze v zakladni pozici od volnobehu to turbo tlaci max a az pri potrebe regulace plniciho tlaku to zacne naklapet ty lopatky pro snizovani tlaku. :D Nezkousel kazdopadne, zatim jsem jen na tom koumal to co jsem psal, ale uz mam koupenej ten ventil kterej doufam ze je v haji tak jen cekam az s tim autem dorazi a budu se modlit ze je to ono. To auto asi rok stalo nez si ho asi pred mesicem a pul koupila, tak jsem trochu pocital s odchodem nejakejch veci, predpokladam ze v tom neco gumovyho bude. A gumovy veci rady odchazej behem chvilky co se stojici auto zacne zase pouzivat. Kazdopadne celej podtlakovej system jsem vyzkousel a tesni, jeste si teda rikam jestli vyveva funguje jak ma, ale zas kdyby delala malej podtlak tak bych to asi poznal na posilovaci brzsd, si myslim. Proste to musi bejt ten ventil a basta fidli. :D
NeviM
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2025, 21:23
Odpovědi: 0

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od NeviM »

roman1648 píše: 17 bře 2025, 10:45 Nedávno jsem tam měl A3 BKD projev podobný, prasklá levá hadice do intercooleru
Tady je vedeni stlacenyho vzduchu urcite v cajku, ani tam nikde neprolina moc oleje ve spojich, co jsem koukal, navic uz od volnobehu to tlaci vic nez ma, kdyz jsem cumel na live data na diagnoze behem jizdy. Kdyby to nekde utikalo tak by to prece muselo tlacit naopak min nez ma, pripadne by to i s dirou tlacilo to co ma, ale za cenu mensi nebo zadny regulace turba a tim padem jeho zasadne vetsimu opotrebeni. Ale diky za postreh, jeste se nad tim zamyslim a pokoumam jestli to nemuze vazne bejt i unikem tlaku, pokud to nebude tim ventilem co uz mam koupenej, jen ho vymenit az se s tim autem majitelka stavi na vymenu.
NeviM
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2025, 21:23
Odpovědi: 0

Re: audi a4 2,0 103kw overboost, padani do nouze

Příspěvek od NeviM »

Tak jsem vyměnil ten ventil n75 za novej ten samej pierburg a furt to nefunguje. Nekdo nejakou radu, prosim? :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“