Je to kamosky auto, avant quattro, serie bez jakejchkoliv uprav, najeto 200tkm, rok 2007.
Nekde jsem cetl ze to do nouzaku spadne kdyz je plnici tlak vetsi nez ma bejt vic nez 5 vterin, coz asi odpovida, na mensi kvalty to i na plnej plyn jede a do nouze nespadne, asi to nestihne. Ale treba na 4. kvalt do dlouhyho kopce kdyz za to clovek vezme, tak je to tam. A rozblika se u toho zhaveni. Proto taky jsem v prvni rade menil zhavici svicky, nenapadlo me ze blikani zhaveni muze znamenat neco jinyho nez svicky nebo relatko ke zhaveni.
Diagnostika Launch mi ukazuje chybu "P0234 turbo overboost condition"
Jako nejvetsi napovedu jsem videl v tom, ze pri ubrani plynu jsou slyset zvuky jak z nejakyho divnyho blow off ventilu, takze jsem si myslel ze to bude nejaka derava hadice nebo hadicka. Ale zadnej BOV jsem na aute nenasel, takze si skoro myslim ze to zadnej nema.
Kdyby byl v pytli ten ventil na regulaci, asi by mi to diagnoza rekla primo, ne? Nebo muze bejt v pytli i kdyz to diagnoza neukazuje? Podtlakovy hadicky jsou dobry, zasobnik podtlaku taky. Lopatky v turbu mi prijdou ze se hejbou jak maj a nejsou zahnojeny. Nejradsi bych sundal aktuator a zkusil to navolno abych mel jistotu, ale je tam pristup jak k penezum tak jsem to zatim nezkousel. Ale kdyz klesteme taham za tycku k pacce na turbu tak mi prijde ze to jde jak ma bez nejakyho drhnuti nebo tak, proste jen cejtim odpor pruziny v aktuatoru, ale ten chod je normalni plynulej v celym rozsahu.
Nejvic mi vrtaj v hlave ty zvuky pri ubrani plynu, ale nemam s naftama zkusenosti, jen z aut kamosu a znamejch kterejm sem tam neco opravuju, sam pouzivam auta benzinovy protoze proste me na naftach nebavi uz jen to jak zas budu mit tejden cerny ruce po jednom hrabani se v tom.
Nedokazal byste mi nekdo poradit po cem jit, aniz bych musel metodou pokus omyl na to slozite dlouze a draze prichazet sam?
Muze na to mit vliv smesi oleje a sazi zasranej egr, kterej si myslim ze zasranej urcite bude stejne jako u kazdy nafty kde se poslednich par desitek tisic km necistil? Ma smysl si delat nadeje ze kdyz celej saci trakt rozeberu a vycistim tak to tim vyresim? Kde jeste hledat v tom podtlakovym systemu? Okem jsem koukal i na vedeni k posilovaci brzd, ale vypada v cajku a hlavne kdyz jsem to odpojil z posilovace tak tam byl porad dost silnej podtlak.
Co jsem vubec nepochopil je, proc kdyz fouknu do ty podtlakovy hadicky co jde k regulacnimu ventilu plniciho tlaku z ty silnejsi hadice co jde z vyvevy a pokracuje k posilovaci brzd, tak proc mi to fouka z hadice na odvetrani hlavy. Jak je to tam jako propojeny, ma to tak bejt, neni v tom nejakej problem?
Predem diky za jakykoliv rady, dneska jsem se v tom hrabal asi hodinu a zejtra budu pokracovat, rad zodpovim doplnujici poznatky nebo tak, klidne i zaplatim tomu kdo mi usetri cas pri laborovani nejakou konstruktivni radou, mel jsem na vikend v planu hrabat se ve svym aute a ne zas resit neco na aute nekoho jinyho.
