Stránka 1 z 2

Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 15 bře 2025, 08:25
od veksll
Zdravím řeším cvakání na motoru v popisku. Za studena je to dobrý ale jakmile se ohřeje tak je to cvakaní hydroštelu. Ty jsou všechny nové i s vahadly. Nakonec to budou nejspíš vačky na videu. https://youtube.com/shorts/DHfffN9KYE4? ... dixHII5mmd Zajímá mě co to mohlo způsobit . Auto ma najeto necelých 200 tis a u jiného ea288 co se kolem me motaj jsem nic takového nesponzoroval.
Připadně nemá někdo modul vaček v dobrém stavu za normální peníze?

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 15 bře 2025, 13:10
od slovacek.milos
co třeba začít používat M7 ADS IV superturbo 15W40

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 15 bře 2025, 13:30
od tatko Tom
Doraziť motor nech sa dlho netrápi (LOL)

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 15 bře 2025, 14:43
od veksll
Nevím co by na olej řekl fap😂😂
A ja doufám že ještě něco pojezdí teď se rovnal blok, dělala se komplet hlava, dávala všechna těsněni vstřiky, nizkotlakej egr a hromada dalších a dalších věcí jen ty vačky jsem risknul protože jsem je neměl s čím porovnat a cvaká. Sice to jezdi všechno v pohodě v aute za jizdy ani při stání nic slyšet není ale sere mě to🙂🙂
Tak bych to ještě rozkopl a vyměnil ty vačky jen 30tis je teda raketa.

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 15 bře 2025, 15:52
od tatko Tom
Moja narážka bola na ten olej... Je Ti jasné, prečo. Vždy písavam že nechápem čo niektorých ľudí vedie k špekuláciám s olejmi ktoré zaručujú průser.
Ak sa menia opotrebené komponenty je rozumné meniť všetky - hlavne ktoré sú/budú spolu "zabehnuté."
Styk nového sopotrebeným naozaj nie je najlepšie riešenie :)

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 15 bře 2025, 23:29
od martinsidlo
Jaký je tlak oleje ? A jaký olej je tam ? Předepsaná řídká voda ?

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 08:22
od veksll
tatko Tom píše: 15 bře 2025, 15:52 Moja narážka bola na ten olej... Je Ti jasné, prečo. Vždy písavam že nechápem čo niektorých ľudí vedie k špekuláciám s olejmi ktoré zaručujú průser.
Ak sa menia opotrebené komponenty je rozumné meniť všetky - hlavne ktoré sú/budú spolu "zabehnuté."
Styk nového sopotrebeným naozaj nie je najlepšie riešenie :)
Olej dávám vždy a do všeho podle specifikace a nebo vyloženě na přání zákazníka.
A měnit věci jasně jen vačky se přeci jen uplně nenění jako údržbová věc ( pokud to tedy není pdčko😂😂) vůbec když to běhá po vahadlech s rolnami🙂

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 08:38
od veksll
martinsidlo píše: 15 bře 2025, 23:29 Jaký je tlak oleje ? A jaký olej je tam ? Předepsaná řídká voda ?
Olej dávám do svých aut a aut rodiny Divinol tady konkrétně je 5w30 DPF. Tlak jsem popravdě ještě neměřil pouze když jsem motor dělal, dával jsem i nový ovládací ventil na tlak oleje.

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 13:26
od slovacek.milos
tatko Tom píše: 15 bře 2025, 13:30 Doraziť motor nech sa dlho netrápi (LOL)
a dorazíš ho čím? četl jsi někdy humlův příspěvek s fotkou co umí castrol 5W30 s vačkama PD?

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 13:39
od martinsidlo
Tyhle řídký oleje popravý každý motor. Zvlášť,otočit klíčkem a hned vyrazit,používat Start-Stop a prodloužené výměny oleje.

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 14:24
od tatko Tom
"otočit klíčkem a hned vyrazit" bol výborný spôsob aj na 1.2HTP na popraskanie ventilov.
"Hustejšie" oleje zakarbónujú minimálne stieracie krúžky - aj iné.
Pravda je, že longlife je kravina - treba to meniť všas - maximálne do 15000 a pri prevahe krátkych jázd ešte prv.
Niektoré motory nutne potrebujú predpísaný olej pretože sú v ňom zložky, naprávajúce chyby a omyly konštruktérov...
Čo si myslím o motoroch z posledných rokov nenapíšem, lebo slušne to neide.

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 16:16
od hansdob
martinsidlo píše: 16 bře 2025, 13:39 Tyhle řídký oleje popravý každý motor. Zvlášť,otočit klíčkem a hned vyrazit,používat Start-Stop a prodloužené výměny oleje.
Dovolim si podotknout že naše starý služebaky (2015-2019) 2.0tdi 110-140kw jezdi vsechny na 30tis km na 5w30 a spousta ( vetsina) ma pres 450 a nekolik už i přes 500 tis km tak jak popraví motor??

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 17:53
od martinsidlo
Dobrý řidič to asi nepopraví.Ale majitel řidičáku většinou ano.

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 19:18
od slovacek.milos
tatko Tom píše: 16 bře 2025, 14:24
"Hustejšie" oleje zakarbónujú minimálne stieracie krúžky - aj iné. příteli superturbo zajistí mazání prvního pístního kroužku v exrémních podmínkách a zajistí že se v motoru nic neusadí zkušenostíi tím nemáš, já jo 25 let, 15W40


Pravda je, že longlife je kravina - long není žádná kravina u tsi jsem najezdiil cca 300 t, znám auta na long 500 t pokud se třeba u kamionu dodrží přesný olej a long na 120 t, uděláš deset výměn a kamion de dál nebo do šrotu,

Re: Klepání vaček 2.0 tdi 110kw Dfga

Napsal: 16 bře 2025, 20:24
od tatko Tom
Porovnávať kamión z osobným autom je slušne povedané zcestné. Litrový výkon, prevažné prevádzkové otáčky, jazdy troška iné, než okolo komína... Pravda, ja mám s motormi len 46 ročné skúsenosti, viacero kamarátov automechanikov a nejakých majiteľov viacerých kamiónov :)