Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1279
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od kaad »

Včera mi zákazník přivezl Seat Alhambra 1,9TDi 85kW r. v. 2002. Při jízdě sešlápnul spojku něco mu tam luplo a už nemohl řadit. Spojkový pedál se mu nevrací zpět. Dnes jsem se na to díval a zjistil jsem že hlavní spokový pedál se mu při sešlápnutí hýbe, takže jednak nedá tlak pro stlačení spojky a jednak se mu kříží a tím pádem se nevrací. Je tam vidět, jak do ...., ale válec by měl držet na dvou šroubech M6 a on se točí kolem jednoho. Ten druhý je buď střihnutý nebo je ulomený plastový úchyt přímo na válci. V každém případě ho musí vyhodit ven. Máte někdo rozumný postup jak na to? Ze strany motoru jsem odpojil trubku k ložisku a hadičku od nádobky. je to schované za ABS jednotkou, takže opět přístup katastrofální. Teď ovšem co pod volantem? Odkrytoval jsem pouze polovinu plastu druhá je vcelku s palubní deskou (pěkná píčovina). Z levé strany pedálu je zájistka, kterou jsem vyhodil, ale teď nevím jestli čep toho spojkového pedálu je společný s brzdovým nebo ne. A jak ho vyklepnout když tam zavazí pojistkovka. No prostě paskvil jako prase. Elsa mi nefachčí nevím proč, ale nemůžu se do ní dostat, že bych mrrkl na postup. Asi jsem si při přeinstalaci počítače něco omylem vymazal. takže máte někdo ten postup? Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 901
Odpovědi: 0
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Re: Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od trhac »

Jednou sem to resil na sharanu. Jeden šroub se střihnul. Vyměnil sem oba a zase to šlapalo. Už si moc nepamatuji postup ale v motoru sem nic neodpojoval.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od roman1648 »

Na těchto autech se všeobecně všechno dělá blbě, otevřenou kapotou žádný místo (noteeth)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1279
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od kaad »

To vím moc dobře. Sám mám Fiat Ulysse a tam je to ještě horší.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1279
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Re: Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od kaad »

Tak od rána se s tím drbu a konečně se mi podařilo vytáhnout ten kousek zalomeného šroubu. Absolutně nepřístupné místo. Nedostaneš se tam ano kleštěma o vrtačce nebo COčku ani nemluvě. Musel jsem demontovat celou volantovou tyč, což by nebyl takový problém kdyby nějakého vysokoškolského kreténa nenapadlo dát tam zalamováky. Nevím z jakého důvodu. A opět chyba. Kdyby udělali pod volantem kryt vcelku bylo by vše jednodušší i vytáhnutí těch zalamovacích šroubů. Jenže dementi nechali půlku krytu vcelku s palubní deskou, takže přístup tím pádem jako do .... a teď co říct zákazníkovi. Měl jste střihnutý šroubek na spojkovém válci. A on na to. Aha, tak jste vyměnil ten šroubek OK, ale proč teda ta cena opravy??? A teď mu vysvětlujte co všechno po těch konstruktérských kreténech musíte vyhodit, aby jste vytáhli centimetr zalomeného šroubku a dali nový. jedině to nechat rozhozené a přímo mu to ukázat, protože tohle fakt normální člověk nepochopí. Když už neumějí spočítat jaký průměr nebo pevnost šroubu použít mají tam dát z druhé strany matici. Po střhnutí to celé odpadne do otvoru dáte nový šrou a není co řešit. Oprava cca na 30 minut. Takhle se s tím drbete celý den.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od roman1648 »

Tak to ale bohužel je, já si to vždycky fotím kdyby náhodou došlo na licitaci o ceně...
Kolega kolikrát opravoval topení na francouzech že musel vyndat palubku celou do prdele vč. všech kokotin kolem,pak tam namontoval opravnou sadu za 300 a tzn. že by si měl vzít kolik, 500?? (noteeth)
A cokoliv jinýho i když to bude kravina za 100 ale strávíš na tom celej den tak si to nech prostě zaplatit
Takto vůbec neuvažuj, prostě strávené hodiny krát určená sazba a nazdar, taky potřebuješ na rohlíky...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5704
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: Seat Alhambra hlavní spojkový válec

Příspěvek od ROMEK »

kaad píše: 31 bře 2025, 06:48 To vím moc dobře. Sám mám Fiat Ulysse a tam je to ještě horší.
To je dobre že máš Fiata aspoň si zvyknutý :) Presne ako ti písal roman fotit a potom zakazníkovy ukazat a vysvetlit
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“