Stránka 1 z 2
O1 AKL přibývání oleje
Napsal: 24 dub 2025, 12:09
od OťasTDi
Kluci co u AKL může způsobit nabývání oleje? Voda to není. Olej má čirou barvu, šlem na víčku není.... žádné cappuccino... takže benzín? Ale jak, to nějak propouští vstřik? Je to nepřímo vstřik MPI... zatím jsem se s tím nesetkal. Olej po benzínu nesmrdí, ale nevím zda by to vůbec bylo cítit
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 12:51
od martinsidlo
Mensi mnozstvi vody a benzinu nepoznas.
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 14:53
od OťasTDi
Takže si nemyslíš, že by propouštěl vstřik při vypnutém motoru a z lišty a labyrintem pístních kroužků to tam nateklo?
Myslíš že cca 6mm nad ryskou od posledního měření by se neprojevilo šlemem na víčku?
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 15:44
od Tomas6
Co je poslední měření? Nedolil tam někdo? Benzín bys cítil, leda bys od kovidu neměl čuch. 6mm na měrce je tak půl litru. Z vody už by to byla emulze.
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 16:37
od OťasTDi
Je to auto kluka kterému pomáhám dělat na autech...on sám umí poskládat motor, rozvody....tohle je jeho...v minulosti si na tom dělal i generálku.... pístní kruhy....omyl je vyloučený...odpustil přebytek, označil modrou fixou na měrce....cca za necelý měsíc znovu nad tou modrou ryskou, takže je to na 100%. Ani on ani já benzín necítíme....ale on vymyslel teorii, že když vypne motor, tak mu z natlakované lišty přes nedoléhající trysku odtéká ten benzín sacíma ventilama do válce a pak přes kroužky dolů.... mě se to zdá trošku sci-fi, ale nevím...sonduji, zda může takto vstřik upouštět a taky zda je lišta i po vypnutí motoru natlakována na těch 3,5 baru? Jenže co jiného by do toho oleje šlo?
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 17:31
od Marek77
Půl litru benzínu v oleji bys cítil. Navíc už by to hořelo. Zkus vytáhnout měrku a zapalovačem ji zapálit. Olej nehoří. Pokud by tam byl benzín, okamžitě to blafne.
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 18:08
od tatko Tom
Ak by to bola voda - bolo by to poznať na vzhľade - emulzia.
Čo by to asi tak mohlo byť?
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 18:49
od OťasTDi
Marku s tím zapalovačem dobrý nápad... uděláme. Ale voda to být nemůže...olej je fakt krásně načernalý, tak jak má být. A víčko naprosto ok. Neví někdo zda i třeba přes noc zůstává v té plastové liště tlak? Tuším že by ho tam jedině mohl udržet zpětný ventil v nádrži na čerpadle.... protože u motoru nic není. V liště je jen přetlakový ventil do vratky.
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 19:35
od Tomas6
Tlak tam.je, ale určitě ne celou noc. Klesne na nulu do pár minut. S propouštějícím vstřikem jsem se setkal, takže úplně nemožné to není.
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 19:41
od OťasTDi
Teď jsem s ním mluvil...5mm za 200km
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 20:13
od OťasTDi
Ještě jsem si vzpomněl, že říkal, že mu občas houpe motor. Napadlo mě, zda to nemá souvislost. Že by se ten benzín odpařoval pak přes ovětrání kliky do sání a dělal neplechu (obohacoval směs a zvyšoval otáčky - houpal)
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 24 dub 2025, 20:22
od Marek77
To klidně může.
Re: O1 AKL nabývá olej na měrce
Napsal: 25 dub 2025, 04:40
od OťasTDi
Ok, vyměníme vstřiky a pak napíšu. Kdyby někoho ještě něco napadlo, tak klidně napište
Re: O1 AKL přibývání oleje
Napsal: 25 dub 2025, 13:08
od Marek77
Voda to rozhodně není. I nepatrné množství vody (klidně vzdušná vlhkost) už by dělalo pěnu na víčku oleje. A nějaký půllitr vody v oleji je naprosto jasná emulze.....
Takže vodu můžete vyloučit. Čili nic jiného než benzín to být nemůže. Zkuste to zapálit na měrce, výsledek jasný hned.
Re: O1 AKL přibývání oleje
Napsal: 27 dub 2025, 19:52
od karel4
Ještě to může tahat benzín přes regulátor tlaku paliva ,odpoj podtlakovou hadičku od sání a místo ní dej pruhlednou hadičku na regulátor a obyčejnou stříkačkou vyvolat podtlak a uvidíš budto benzín a bublinky nebo nic a je to OK takže vstřiky.Test tak na 2minuty.Hodně se tahlezávada projevovalo i špatnými starty tak cca po půl hodině kdy sání bylo plné benzínových výparů.