Allroad kalibrace podvozku - vyřešeno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Allroad kalibrace podvozku - vyřešeno
Kluci je to Allroad cca 2013, 3,0 TDi. Chci se zeptat....po výměně čidla výšky na LP straně - měnilo se jen čidlo - musí se dělat kalibrace podvozku, popř něco jiného? Nebo se to musí jen při výměně měchu? Díky
A postup:
ŘJ 34, login 31564, přizpůsobení a pak kanály 01 až 04
Tak jest? díky
Jo a v jakém režimu se to měří od středu k lemu? Nastartovaný motor aby byly nafoukané a něco navolit na tom displeji? Jaký režim? díky
A postup:
ŘJ 34, login 31564, přizpůsobení a pak kanály 01 až 04
Tak jest? díky
Jo a v jakém režimu se to měří od středu k lemu? Nastartovaný motor aby byly nafoukané a něco navolit na tom displeji? Jaký režim? díky
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 14 kvě 2025, 18:16, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku
Davaj pozor ked budeš robit cez VCDS ja som u Q7 cez VCDS spustil zakladne nastavenie a nešlo dokončit musel som to spravit cez KTSku od boschu na tej to išlo bez problemu. Ano meria sa od stredu kola po lem
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Allroad kalibrace podvozku
No jo, ale dávat pozor nevím co znamená..... základní nastavení to úplně není.....je to spíš v přizpůsobení.... takže co... dělat, nebo ne? A pak musí se navolit nějaký extra režim na tom displeji, nebo jak?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku
Davat pozor znamená aby sa ti to neezaseklo a majitel nešel nasraný zo svietiacou kontrolkou a nefunkčným podvozkem od teba. Ale vyskušaj možno ti to pojde. Mne to na Q7 nešlo
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Allroad kalibrace podvozku
Hele já sem sice měnil na a6 c7 allroad pravý přední a žádný základní nastavení a ani nic jinyho sem nedělal. Vymazal sem chybu pravej předek se zvedl do stejné výšky jak levej a bylo.
Pro sichr sem to taky měřil metrem a bylo to stejný jak na druhé straně.
Pro sichr sem to taky měřil metrem a bylo to stejný jak na druhé straně.
Re: Allroad kalibrace podvozku
Tady jsem v režimu AUTO měřil 395mm na třech kolech, jen LP má 390....dle metru....ale to nesedí s tím, co ukazuje diagnostika ve svých uložených parametrech viz foto
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku
Kalibrace by se mela dělat při každém zásahu.
Vcds ji dle mne umí super ( problém záseku C6 a výše muj osobní odhad/nazor) vidím spíše ve špatné funkci ventilku kde vcds pomaloureakci vidi jako chybu a nutí k opravě kts a atal počkají až …..
Vcds ji dle mne umí super ( problém záseku C6 a výše muj osobní odhad/nazor) vidím spíše ve špatné funkci ventilku kde vcds pomaloureakci vidi jako chybu a nutí k opravě kts a atal počkají až …..
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Allroad kalibrace podvozku
Dobře dejme tomu, že bych to risknul.....co se má navolit na infotainmentu když se jde měřit? Jaký ten mód podvozku?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku
V infotaimentu nic
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Allroad kalibrace podvozku
Já se teď na anglických fórech dočetl, že třeba podmínky jsou,v infotainmentu nastavit podvozek do režimu AUTO, samozřejmě rovný povrch, ale třeba i po celou dobu zavřené dveře, otevřením se proces přeruší....tak nevím
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku
Ano dveře zavřené. Mam to protažený oknem vždycky.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Allroad kalibrace podvozku
Kluci já to zítra zkusím. Majitel tvrdí, že má případně kam zajet do servisu, kdo mu to dá když tak dohromady, ale má to z ruky takže chce vyzkoušet možnost tady. Nedělám to na kšeft. Sám se chci něco nového naučit. Takže udělám to takhle:
1. Na rovině nastartuji motor, navolím režim AUTO a zavřu všechny dveře
2. RJ34 zkontroluji, zda je paměť chyb prázdná
3. Login 11: 31564 a přizpůsobení
4. Kanály 01 až 04 přenastavím dle reálných naměřených hodnot a dám te1stovat/uložit
5. po posledním čtvrtém kanálu přepínám na pátý a hodnota by měla být "1" a opět dám testovat/uložit
A takto by mělo být hotovo....napište mi, zda je něco jinak, nebo špatně. díky moc
1. Na rovině nastartuji motor, navolím režim AUTO a zavřu všechny dveře
2. RJ34 zkontroluji, zda je paměť chyb prázdná
3. Login 11: 31564 a přizpůsobení
4. Kanály 01 až 04 přenastavím dle reálných naměřených hodnot a dám te1stovat/uložit
5. po posledním čtvrtém kanálu přepínám na pátý a hodnota by měla být "1" a opět dám testovat/uložit
A takto by mělo být hotovo....napište mi, zda je něco jinak, nebo špatně. díky moc
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku
Můžete mi to někdo potvrdit? Večer to jdu zmáknout
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Allroad kalibrace podvozku - vyřešeno
Tak hotovo...jen na rv 2012 je to trošku složitější, ale dá se. Nicméně kdyby to někdo chtěl dělat a nevěděl, dám sem spolehlivý návod....jen je přeložený translatorem, takže případné odchylky a to i vůči přesné formulaci ve VCDS omluvte... dá se to logicky odvodit:
0) Nastavte auto do režimu „Auto“ (ne dynamický, komfortní atd.). Ujistěte se, že auto stojí na rovném povrchu. Zavřete dveře. Pokud se během postupu otevřou nějaké dveře, bude přerušen. Ujistěte se, že auto NENÍ v režimu tažení nebo výměny pneumatik.
1) Načtěte VCDS , přejděte do Modulu 34 - Řízení úrovně.
2) Přejděte do "10 - Adaptace", poznamenejte si 4 hodnoty s názvem "Výška karoserie u hrany podběhu předního levého kola" - moje byla z výroby nastavena na přibližně 384.
3) Vezměte si výše uvedené hodnoty a ke každé hodnotě připočítejte požadovaný pokles v milimetrech (mm) a zapište si je... Takže pokud vaše levé přední kolo mělo 384,5, vaše nová hodnota bude 401,5. Opakujte pro ostatní kola. Není důležité být zde 100% přesný, zaokrouhlení hodnot je v pořádku. Všimněte si, že maximální pokles schválený Audi je 17 mm, dle toho, co jsem nashromáždil. Můžete jít níže, ale pokud půjdete níže, ovlivníte tím i další systémy, jako jsou kamery, adaptivní tempomat atd., takže buďte opatrní.
Technicky vzato, pokud chcete, aby byl tento postup proveden správně, místo převzetí stávajících hodnot změříte všechna 4 kola po dokončení kroku 7 a poté v případě potřeby připočtete hodnotu poklesu. Hodnoty výšky odpružení se měří od středu kola k okraji blatníku.
4) Přejděte do Zabezpečení přístupu a zadejte poskytnutý kód 20103.
5) Měla by se zobrazit zpráva, že bezpečnostní kód byl přijat – pokud ne, něco selhalo, přestaňte to dělat.
6) Přejděte na 04 – Základní nastavení
*** DŮLEŽITÉ: Ať děláte cokoli, NEVYBÍREJTE „Resetovat všechny adaptace“ – tuto akci nelze vrátit zpět a bude vyžadovat návštěvu prodejce. ***
7) Vyberte „Aktivovat regulaci úrovně“, stiskněte „Spustit“ a počkejte na dokončení (mělo by to trvat jen sekundu, dokud se nezobrazí „neběží“).
Vyberte „Odstranit kalibraci pro regulaci úrovně“, stiskněte „Spustit“ a počkejte na dokončení, vaše auto zobrazí chybový kód a zobrazí se chybová zpráva s textem Porucha vzduchového odpružení – to je normální.
7) Vyberte „Start Up to Referente Level“ (Nastartovat na referenční úroveň) a stiskněte „Go“ (Spustit). Tento krok bude trvat asi minutu a vaše auto se během procesu bude zvedat/spouštět (uslyšíte syčivé zvuky). Počkejte na dokončení, dokud se nezobrazí „neběží“. NEPOUŽÍVEJTE možnost „start up to referente level production“ (Nastartovat na referenční úroveň výroby).
9) Vyberte „Go Back“ (Zpět) a přejděte na „10 – Adaptace“ na předchozí obrazovce.
10) Dále budete muset zadat nové hodnoty adaptace pro všechna 4 kola. Vyberte „Body Height front left back edge“ (Výška karoserie, hrana podběhu předního levého kola), poté zadejte novou hodnotu adaptace a stiskněte „Provést“ (Provést) a poté opakujte pro ostatní 3 kola. Já jsem to udělal v pořadí, v jakém byla menu uspořádána (FL, RL, FR, RR) – nejsem si jistý, jestli na pořadí záleží, ale pro jistotu. Pokaždé, když zadáte hodnotu, měla by se zobrazit zpráva o jejím přijetí.
11) Po dokončení zadávání adaptace pro všechna 4 kola vyberte „Go Back“ (Zpět) a vraťte se znovu na „04 – Základní nastavení“.
12) V základním nastavení vyberte „Kalibrace regulace hladiny“ a stiskněte „Spustit“. Bude to trvat několik sekund. Počkejte, až se zobrazí zpráva „neběží“. Pokud se během tohoto kroku zobrazí chyba, buď jste nějaký krok vynechali, nebo se něco hrozně pokazilo.
13) Vyberte „Aktivovat regulaci hladiny“ a stiskněte „Spustit“.
14) Hotovo, nyní přejděte na „02 – Chybové kódy“ a Resetujte kódy (některé kódy budou nastaveny i v jiných modulech, proto proveďte nové automatické skenování a vše vymažte).
0) Nastavte auto do režimu „Auto“ (ne dynamický, komfortní atd.). Ujistěte se, že auto stojí na rovném povrchu. Zavřete dveře. Pokud se během postupu otevřou nějaké dveře, bude přerušen. Ujistěte se, že auto NENÍ v režimu tažení nebo výměny pneumatik.
1) Načtěte VCDS , přejděte do Modulu 34 - Řízení úrovně.
2) Přejděte do "10 - Adaptace", poznamenejte si 4 hodnoty s názvem "Výška karoserie u hrany podběhu předního levého kola" - moje byla z výroby nastavena na přibližně 384.
3) Vezměte si výše uvedené hodnoty a ke každé hodnotě připočítejte požadovaný pokles v milimetrech (mm) a zapište si je... Takže pokud vaše levé přední kolo mělo 384,5, vaše nová hodnota bude 401,5. Opakujte pro ostatní kola. Není důležité být zde 100% přesný, zaokrouhlení hodnot je v pořádku. Všimněte si, že maximální pokles schválený Audi je 17 mm, dle toho, co jsem nashromáždil. Můžete jít níže, ale pokud půjdete níže, ovlivníte tím i další systémy, jako jsou kamery, adaptivní tempomat atd., takže buďte opatrní.
Technicky vzato, pokud chcete, aby byl tento postup proveden správně, místo převzetí stávajících hodnot změříte všechna 4 kola po dokončení kroku 7 a poté v případě potřeby připočtete hodnotu poklesu. Hodnoty výšky odpružení se měří od středu kola k okraji blatníku.
4) Přejděte do Zabezpečení přístupu a zadejte poskytnutý kód 20103.
5) Měla by se zobrazit zpráva, že bezpečnostní kód byl přijat – pokud ne, něco selhalo, přestaňte to dělat.
6) Přejděte na 04 – Základní nastavení
*** DŮLEŽITÉ: Ať děláte cokoli, NEVYBÍREJTE „Resetovat všechny adaptace“ – tuto akci nelze vrátit zpět a bude vyžadovat návštěvu prodejce. ***
7) Vyberte „Aktivovat regulaci úrovně“, stiskněte „Spustit“ a počkejte na dokončení (mělo by to trvat jen sekundu, dokud se nezobrazí „neběží“).

7) Vyberte „Start Up to Referente Level“ (Nastartovat na referenční úroveň) a stiskněte „Go“ (Spustit). Tento krok bude trvat asi minutu a vaše auto se během procesu bude zvedat/spouštět (uslyšíte syčivé zvuky). Počkejte na dokončení, dokud se nezobrazí „neběží“. NEPOUŽÍVEJTE možnost „start up to referente level production“ (Nastartovat na referenční úroveň výroby).
9) Vyberte „Go Back“ (Zpět) a přejděte na „10 – Adaptace“ na předchozí obrazovce.
10) Dále budete muset zadat nové hodnoty adaptace pro všechna 4 kola. Vyberte „Body Height front left back edge“ (Výška karoserie, hrana podběhu předního levého kola), poté zadejte novou hodnotu adaptace a stiskněte „Provést“ (Provést) a poté opakujte pro ostatní 3 kola. Já jsem to udělal v pořadí, v jakém byla menu uspořádána (FL, RL, FR, RR) – nejsem si jistý, jestli na pořadí záleží, ale pro jistotu. Pokaždé, když zadáte hodnotu, měla by se zobrazit zpráva o jejím přijetí.
11) Po dokončení zadávání adaptace pro všechna 4 kola vyberte „Go Back“ (Zpět) a vraťte se znovu na „04 – Základní nastavení“.
12) V základním nastavení vyberte „Kalibrace regulace hladiny“ a stiskněte „Spustit“. Bude to trvat několik sekund. Počkejte, až se zobrazí zpráva „neběží“. Pokud se během tohoto kroku zobrazí chyba, buď jste nějaký krok vynechali, nebo se něco hrozně pokazilo.
13) Vyberte „Aktivovat regulaci hladiny“ a stiskněte „Spustit“.
14) Hotovo, nyní přejděte na „02 – Chybové kódy“ a Resetujte kódy (některé kódy budou nastaveny i v jiných modulech, proto proveďte nové automatické skenování a vše vymažte).
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23