Stránka 1 z 3
Slabé a silné vytápění
Napsal: 09 lis 2007, 19:44
od Olda 28
Jak funguje slabé a silné vytápění u TDI a co ho ovládá asi mi to nemaká

Napsal: 09 lis 2007, 20:24
od Huml
máká to až tak od -10°C
Re: Slabé a silné vytápění
Napsal: 09 lis 2007, 20:57
od Ladis001
Olda 28 píše:Jak funguje slabé a silné vytápění u TDI a co ho ovládá asi mi to nemaká

Co to vůbec je? Dík za info.
Napsal: 09 lis 2007, 21:04
od Marek77
Dokumentace ŠkodaAuto píše:
V malém chladicím okruhu motoru jsou namontovány tři žhavicí svíčky, které nám při nízkých teplotách pomáhají rychleji ohřát chladicí kapalinu v okruhu topení a přispívají i k rychlejšímu ohřátí motoru.
Systém je ovládán dvěma relé - jedno relé ovládá jednu svíčku a druhé relé ovládá dvě svíčky.
Systém je aktivní při splnění následujících tří podmínek současně:
1) Teplota okolí nižší než +5°C
2) Knoflík ovládání topení musí být zapnutý minimálně na 80%
3) Volná kapacita alternátoru DF+ musí být dostatečně veliká
Pokud jsou splněny současně první dvě podmínky, řídicí jednotka motoru vyhodnocuje dle signálu svorky DF+ volnou kapacitu alternátoru (množství proudu, který je k dispozici) a na základě tohoto vyhodnocení spíná buď obě relé (tři svíčky) nebo jedno relé (dvě svíčky) či druhé relé (jedna svíčka) anebo nemusí sepnout žádné relé (protože prostě nestačí proud).
Čili jednoduše řečeno - i v případě, že bude venku mráz jak na Sibiři a knoflík topení budeš mít nadoraz do červeného, topné okruhy ohřívání chladicí kapaliny nemusejí sepnout. Stačí, abys po startu nechal motor vrčet ve volnoběhu (alternátor tudíž nemá otáčky) a zapnul světla, výhřev okna a zrcátek, vytápění sedačky a autorádio. Není dostatek šťávy.....................
Napsal: 09 lis 2007, 21:23
od Olda 28
Dík za info

Napsal: 09 lis 2007, 21:35
od Olda 28
Když to dám na diagnostiku tak to hlásí (svorka DF+ nesmlslný signál) a nejde smazat tak asi proto to nemaká ale když měřím dobíjení tak mám 14,02V tak nevím

Napsal: 09 lis 2007, 21:42
od Olda 28
Co kdybych ovládal relé nezávisle třeba přes vratnou tepelnou pojistku aby mě to makalo pořád protože jezdím denně krátké trasy.Dík za odpověd jo mam Digiclima.Nebo mam dat alt.140AH mam tam 120AH.
Napsal: 10 lis 2007, 08:08
od Marek77
Manuální ovládání relátek pro spínání žhavičů je samozřejmě nejjednodušší a velmi laciná varianta. Nějaký nenápadný vypínač někam pod palubku...............
Prakticky stejným způsobem, tedy skrytým vypínačem, mám u sebe upravené ovládání bufíku. Vypínačem zkratuji čidlo vnější teploty, čímž simuluju zimu jak v márnici a bufík naskočí i v červenci. Motor se nesrovnatelně rychleji ohřívá, řekl bych rychleji než benziňák.
Napsal: 10 lis 2007, 09:13
od Olda 28
Kolik žere jeden žhavič AH? Jedná se mi o to jesli mam zapojit jeden nebo všecny aby altik 120AH na malé vzdálenosti stíhal

Sice jsem nyní nějakou AH ušetřil protože jsem dal xenony myslím tak 4AH.
Napsal: 10 lis 2007, 09:24
od rami
ale vsechny okty TDi ty tri zahvicky nemaji,ze ?
Napsal: 10 lis 2007, 09:34
od Marek77
Pokud vím, tak všechny Octavie s dieselovým motorem (mimo PD) mají tři žhaviče v topení. Jsou vidět pod vakuovou pumpou.
Odběr jedné žhavicí svíčky je asi 8 Ampér. Klidně zapoj všechny tři.
Napsal: 10 lis 2007, 18:11
od slava.s
Jeste se tam pise ze je to nefunkcni kdyz je vadny snimac teploty chladici kapaliny (G62)nebo snimac teploty v sacim potrubi (G72).Funguje jak bylo receno pod +5stupnu a vypina se kdyz se chladici teplota ohreje na 70stup.kdyz je -10stup tak se vypne az pri dosazeni 80stup. jen pro uplnost
Napsal: 10 lis 2007, 18:41
od Olda 28
Dík za info mám závadu na alt. DF+ tak to budu ovládat manuálně

Napsal: 10 lis 2007, 18:47
od Huml
slava.s píše:Jeste se tam pise ze je to nefunkcni kdyz je vadny snimac teploty chladici kapaliny (G62)nebo snimac teploty v sacim potrubi (G72).Funguje jak bylo receno pod +5stupnu a vypina se kdyz se chladici teplota ohreje na 70stup.kdyz je -10stup tak se vypne az pri dosazeni 80stup. jen pro uplnost
že by se to sepnout mělo je teorie, spíná se to právě o dost později, už to tu bylo řešeno minulou zimu, stačí hledat
Napsal: 10 lis 2007, 20:30
od jini
Minulou zimu jsem to chtěl sledovat (víme jaká byla). Jezdím denně autem do práce, mám garáž v baráku, takže ráno to nesepne. Odpoledne po parkování venku za celou loňskou zimu snad třikrát. Takže solidnější poznatek zatím žádnej.