Stránka 1 z 1

2.0 tdi 132kw CFCA transporter

Napsal: 24 čer 2025, 06:12
od TomasH
Ahoj kluci. Řeším problém s mým 2.0 bitdi 132kw kód CFCA. Vím, že ten motor je problematický. Háže mně v těchto horkých dnech při větší zátěži hlášku ztráty tlaku mazání. Každopádně motor jde pořád pěkně, žádné klepání, olej taky nebere, dolívám cca 3dcl na 15tkm. Mám udělaná turba, egr i dpf. Vím, že mně v budoucnu čeká i polomotor. Ale nechci ho dělat zbytečně dopředu. Řeším s Miloš Slováček, ať ještě zkusím udělat barometr tlaku oleje na místo spínače tlaku oleje. Popřípadě dát hustší olej normy 10W40 nebo 15W40. Logicky by asi neměl uškodit ani DPFku, i když nesplňuje normu 507.00, motor olej nebere. A ještě podstatný dotaz - je dobře přístupný spínač tlaku oleje? Nemáte někdo prosím obrázek, kde přesně je? Zatím jsem ho hledal jen pohledem a nic:((

Re: 2.0 tdi 132kw CFCA transporter

Napsal: 24 čer 2025, 07:20
od roman1648
Přesně jak píšeš, napojit budík s delší hadicí a sledovat tlak
Někde zezadu hlavy
https://www.t6forum.com/threads/t6-low- ... ion.37490/

Re: 2.0 tdi 132kw CFCA transporter

Napsal: 25 čer 2025, 09:09
od TomasH
Díky. Zkusím udělat ten manometr, jestli to zvládnu. Udělám proplach motoru s Liqui Moly, dám zatím olej 10W40 a přidám do něj Liqui Moly Ceratec, snad to je logická volba, která motoru prospěje.

Re: 2.0 tdi 132kw CFCA transporter

Napsal: 25 čer 2025, 23:36
od keymaszter
Zdravím,

Dávám 5W-50 Liqui moly a potíže s tlakem zmizely. Ono ten nesmysl je háklivý na teplotu oleje který ohřívá neskutečně.
BTW senzor tlaku je na hlavě pohled ze předu směrem vpravo. Výměna je k ničemu má to pravdu :x Pravidlo dát olej na ty teploty a dojezdit a případně sehnat motor. Záleží na požadovaném nájezdu. A poslední co jsem zaregistroval snímač v hlavě je moc citlivý na výkyky tlaku takže to hlásí, normální EA189 to má u olejového filtru :?

Jinak držím palce :lol2: