čerpadlo ? VW 2.5 TDI--rada

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
doliik
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 16 lis 2006, 10:26
Odpovědi: 0

čerpadlo ? VW 2.5 TDI--rada

Příspěvek od doliik »

Ahoj.
Prosím o radu.Mám T4-ku motor 2.5TDI,75kw,102PS,ACV,automat.
Při raních startech mám zvuk motoru jak traktor.Po cca 10km se to ustálí a už je to celkem v pohodě.
Mám podezření na odcházející čerpadlo,ale raději se ještě chci poradit zda to nemůže být něco jinýho.
Ráno mi připadá,že musim točit motor do vyšších otáček a že je to (mimo ten zvuk traktoru) i jako s "volnoběhem"(tedy že se to vytáčí s přisávaným vzduchem).

Vým,že to popisuju dost neodborně,ale takové jsou moje postřehy.

Ještě uvedu,že auto má cca 2měsíce nové rozvody (rozvoďák,kladky,řemenici,řemen čerpadla,kladky,nová váha vzduchu,paliv.filtr).Vše po seřízení a nastavení (vag atd...),ale stejně se mi zdá,že od toho okamžiku to nejede v tak silným tahu jako dřív (že je tah motoru jako s prokluzující spojkou).

Jěště uvedu typ čerpadla : 130 115 B B00
Dík moc za jakoukoliv radu,neboť bych to rád vyřešil,
než mi to klekne někde na cestě.
D.
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mates »

A ten předstřik na čerpadle udělali ti opravdu dobře?jestli ti to začalo dělat po rozvodech tak bych řekl že ti tam blbě sesadili rozvody a že to bude hnutý na čerpadle a to bude mít větší předvstřik než by mělo.pak podle mě je chod tvrdší.
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Re: čerpadlo ? VW 2.5 TDI--rada

Příspěvek od avatar »

doliik píše:Ahoj.
Prosím o radu.Mám T4-ku motor 2.5TDI,75kw,102PS,ACV,automat.
Při raních startech mám zvuk motoru jak traktor.Po cca 10km se to ustálí a už je to celkem v pohodě.
Mám podezření na odcházející čerpadlo,ale raději se ještě chci poradit zda to nemůže být něco jinýho.
Ráno mi připadá,že musim točit motor do vyšších otáček a že je to (mimo ten zvuk traktoru) i jako s "volnoběhem"(tedy že se to vytáčí s přisávaným vzduchem).

Vým,že to popisuju dost neodborně,ale takové jsou moje postřehy.

Ještě uvedu,že auto má cca 2měsíce nové rozvody (rozvoďák,kladky,řemenici,řemen čerpadla,kladky,nová váha vzduchu,paliv.filtr).Vše po seřízení a nastavení (vag atd...),ale stejně se mi zdá,že od toho okamžiku to nejede v tak silným tahu jako dřív (že je tah motoru jako s prokluzující spojkou).

Jěště uvedu typ čerpadla : 130 115 B B00
Dík moc za jakoukoliv radu,neboť bych to rád vyřešil,
než mi to klekne někde na cestě.
D.
nemylsim si ze by odchazelo cerpadlo. Presne sem nepochopil tvuj problem

motor po nastartovani je hlucnej jako traktor a jako traktor to bylo hlucne i pred rozvodama ??? nebo to zacalo po rozvodech ?

myslim ze pokdu to blyo po rozvodech tak jetam spatnej predvstrik nebo je to cele posunute o zub.
Uživatelský avatar
tfbilly
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 črc 2007, 19:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec

Re: čerpadlo ? VW 2.5 TDI--rada

Příspěvek od tfbilly »

doliik píše:Ahoj.
Prosím o radu.Mám T4-ku motor 2.5TDI,75kw,102PS,ACV,automat.
Při raních startech mám zvuk motoru jak traktor.Po cca 10km se to ustálí a už je to celkem v pohodě.
Mám podezření na odcházející čerpadlo,ale raději se ještě chci poradit zda to nemůže být něco jinýho.
Ráno mi připadá,že musim točit motor do vyšších otáček a že je to (mimo ten zvuk traktoru) i jako s "volnoběhem"(tedy že se to vytáčí s přisávaným vzduchem).

Vým,že to popisuju dost neodborně,ale takové jsou moje postřehy.

Ještě uvedu,že auto má cca 2měsíce nové rozvody (rozvoďák,kladky,řemenici,řemen čerpadla,kladky,nová váha vzduchu,paliv.filtr).Vše po seřízení a nastavení (vag atd...),ale stejně se mi zdá,že od toho okamžiku to nejede v tak silným tahu jako dřív (že je tah motoru jako s prokluzující spojkou).

Jěště uvedu typ čerpadla : 130 115 B B00
Dík moc za jakoukoliv radu,neboť bych to rád vyřešil,
než mi to klekne někde na cestě.
D.
A neni to je tou zimou? Každej diesel když nastartuje v zimě je hlučnější a po pár minutách se to uklidní... jen nápad protože já to mam ted když mrzne to samý, prostě než se motor po ranním startu zkultivuje tak to trvá půl minuty...
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Co se týká zátahu, než se ohřeje olej v automatu tak to víc točí a později řadí. Taková je moje zkušenost se stejným autem. Jinak tenhle motor
chytá ráno snad na půl otáčky startéru a těch 10km než je tišší taky sedí.
Jestli máš dobře nastavený rozvody a předvstřik (myslím že 55) tak je
to normální.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
doliik
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 16 lis 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od doliik »

Ahoj.
Dík za Vaše postřehy a rady.
Rozvody dělali v servisu (dle doporučení od kámoše) a vypadali,že tomu rozumí.Takže si myslím že seřízení by mělo být O.K.

Jde mi o to,že i když přidávám plyn i při vyřazenym kvaltu tak cejtim (slyším) jakoby "chroustalo" čerpadlo "na železo".
A to samí se pak projeví i při jízdě.
Tah motoru je jako když prokluzuje spojka a musím točit motor do vyšších otáček než bych předpokládal.
Fakt se to špatně popisuje (sorry).
Ale T4-ku mám vymazlenou jen tohle mě na tom štve.
Automat řadí jak má,jen ten tah od motoru je fakt divnej.
a k tomu ještě ten zvuk.
Dík za další rady.
D.
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Napadá mě jedině jestli rozvodový kolečko na klice nedrhne.
Myslím že se pod něj dávají distanční podložky aby se to nestalo když se dotáhne. Mrkni dole do krytu rozvodu jestli tam nemáš piliny.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
doliik
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 16 lis 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od doliik »

Dík Dane.
Kouknu se,ale pořád mám ten pocit,že ten zvuk motoru a s ním spojené problémy (tah a jakoby prokluzování spojky) jdou od čerpadla.
Asi už mám z toho stíhu.Nic jinýho mě nenapadá.
Každopádně dík za radu.
D.
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mates »

a od kdy ti to teda dělá?od té doby co ti dělali rozvody?
Uživatelský avatar
doliik
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 16 lis 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od doliik »

Dělalo to i před tím.Rozvody jsem nechal udělat ve chvíly,kdy rupla řemenice.Ale já měl už tehdy podezření i na čerpadlo ( nebo něco jiného co způsobuje nepravidelný tah motoru a hluk "jakoby od čerpadla).
Tuhle T4-ku mám 2 roky a vím,že když jsem jí přitáhl z DE tak to jelo úplně úžasně.S tím co to dělá teď se to nedá srovnat.
Po rozvodech to ztratilo 2/3 tahu,tak mi mechanik řekl že musím vyměnit i váhu vzduchu.Ale i po výměně to jede tak na 80% a k tomu pořád ten zvuk jako kdybych fakt točil volnoběh (při zařazenym kvaltu) a auto nešlo do tahu.
Dík moc za další rady.
Já už fakt nevim.
D.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

no , s tím čerpadlem je to docela možný, může být opotřebené futro na hřídeli a blbě to saje naftu, nemluvě o tom že to může už i chřoupat, řemen dolů a kontrola vůle hřídelky, a která řemenice rupla?na druhou stranu píšeš, že to dělá po výměně rozvodů, jak už tady psali jiní, může to být špatný předvstřik, ještě to může dělat přidřený přesuvník , nebo ovládací ventil přesuvníku v čerpadle, pak ani předvstřik nikdo pořádně nenastaví
Uživatelský avatar
doliik
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 16 lis 2006, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od doliik »

Dík za další postřehy a rady.

Asi mě tedy nemine repas (nebo koupě) čerpadla.
Nevíte o někom kdo se v tom vyzná (a za normální peníz) ?
Motor : 2.5TDI,75kw,102PS,ACV,aut.přev.DXS
čerpadlo : 074 130 115 B B00

Ještě jen uvedu poslední "poslech" z dnešního rána:
při přidávání plynu na volnoběh:
- do 1/3 plynu jemně rachtavý zvuk ("železně-plechový otěr koleček")
- nad 1/3 plynu přeskočení do tupých volnoběžných otáček -jako s přisátým vduchem (tady jen uvedu,že nafta nepadá,nemá bublinky atd...)
- v tomto stavu jde plyn až na doraz - jen u konce se mění už do klasicky dravýho-vytočenýho

Tak to je můj neodborný popis - děkuju za další doporučení,
popř odkaz na někoho kdo se v tom pohybuje (nejlépe i někoho kdo rozumí automatům) a odhalí v čem je problém.

Dík moc.
D.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

moc koleček v něm není, ale asi ho budeš muset vyndat, a rozdělat, můžou tam být taky prasklý pružiny
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“