Stránka 1 z 3
agresivita oleje na gumu
Napsal: 23 dub 2006, 07:39
od Libor Hanzal
Asi rok jezdím na olej v G3 tdi a v pohodě.Moji známí mě stále hecujou ,že bio i olej rozleptaji těsnění v čerpadle a okolí. Už prej viděli rozpadlejch gum u nádrže a bla bla.O kroužky ze silikonu mám namočený v oleji asi půl roku a zatím nic.Co ale starší auta co maj gumu? Občas přidávám olej i do Praga V3S kde mě těch 30 na 100km docela deptá.Nemáte někdo nějakou zkušenost?
viton
Napsal: 23 dub 2006, 08:02
od julio tabi
Na všetkých stránkach(tie ktoré sa problematikou zaoberajú aj inak ako len komerčne) sa odporúča vymeniť gumu za viton.V prípade biooleja to však nieje tak akútne ako v prípade mera. RO jazdím 4. rok ale tento problém som ešte zatial riešiť nemusel. julio
Napsal: 23 dub 2006, 13:49
od Kuba

Přesně tak. Pokud bys jezdil na BIOnaftu nebo na smesnou BIOnaftu t.j. metylester řepokového oleje ( to, co se u beznínek prodává jako BIOnafta ) pak u starších vozů nejsou některá těsnění nebo zpětné přepadové hadičky od vstřikovačů tomuhle palivu odolná a časem je naleptá - pak je pořeba vyměnit gumová tzn. fluorkaučuková těznění za VITONová.
Rostlinný olej neupravený tak, jak jej používámě my, je však vůči gumě inertní a tak se nemáš čeho obávat. Problémy mohou ouze nastat, pokud přijde do kontaktu s mědí, to je ale jiná kapitolka.
Napsal: 23 dub 2006, 14:41
od tucnak007
Co dela med s olejem?
Napsal: 23 dub 2006, 19:23
od Libor Hanzal
díky za informace
MEĎ
Napsal: 23 dub 2006, 19:48
od julio tabi
Urýchli polymerizáciu motorového oleja.julio
Napsal: 28 kvě 2006, 18:09
od Radim205D
Ahoj, co si prosim mam predstavit pod pojmem polymerizace oleje? Jdou na mne mrakoty pri predstave ze sem si zbytecne pracne vyrobil elektricky predehrev z medi a taktez z medi mam objednany vymenik. Jak hodne ta med vadi tomu oleji? Diky moc za kazdou info.
S pozdravem Radim
MEĎ
Napsal: 28 kvě 2006, 19:50
od julio tabi
Už som to tu na fore spomínal,že okrem chladičov voda vzduch a chladičov na pálenku som medené výmenníky inde nevidel.Preto som ani neskúmal prečo nie do auta meď! Pre mňa je nerez material č.1. julio
Napsal: 28 kvě 2006, 20:22
od Kuba

Polymerizace motorového oleje je ve zkratce proces, kdy při určitým naředění motorového oleje rostlinným při působení teploty a kyslíku dojde k náhlému nebo velmi rychlému zahuštění motorového oleje nebo - a to je nebezpečnější - jeho části, kdy se může bytvořit něco jako sediment a může pak způsobit v důsledku ucpání mazacích kanálků havárii motoru v důsledku nedostatečného mazání nekterých dílů.
Sice se tvrdí, že měď tenhle proces může urychlit, ale já tyhle obavy nesdílím. Pokud je můj vyýměník pájen mědí, pak mi to nevadí. Raději dbám na to, aby se motor. olej pokud možno neředil rostlináčem, což u komůrkáčů beztak neni problém. Vyhýbám se studených startů na čistý rostlináč např.

Napsal: 28 kvě 2006, 22:46
od bobyd
je fakt ale ze jsem zaznamenal zvysenou spotrebu oleje ne nijak hrozne alde driv jsem dolival an 10tkm tak litr ted tak 3l a pouzivam kvalitni oleje konkretne shell helix
Napsal: 29 kvě 2006, 21:21
od Radim205D
Me se behem 2 let taky zvedla spotreba mot. oleje na tech 10tkm cca o 2litry a to za provozu na naftu!! Picitam to spise klasickemu opotrebeni zpusobenemu castym kratkodobym jizdam (nezahraty motor)
Napsal: 30 kvě 2006, 14:47
od Nickx01
Nevite nekdo kde sehnat dvoucetsne nebo tricestne ventily? Nesehnal jsem ani obycejne na hadicku natoz elektromagneticke. Predem diky za tip.
Napsal: 30 kvě 2006, 19:08
od Radim205D
Ventily lze koupit napr. tady:
http://automotive.europecon.net/index.p ... 29&lang=cz
na hadicky musis koupit hadicove natrubky ktere lze koupit ve vetsine instalaterskych prodejnach
Napsal: 30 kvě 2006, 19:20
od Apfel
by mě zajímalo,jestli to,že mi odešel motor i s turbem dohromady,zapřičinila polymerizace oleje - z oleje je úplná vazelína nebo to,že sem měl problémy s teplotou,ztrácela se mi voda,mohla tudíž jít do oleje a zapříčinit tu vazelínu..
všechno se seběhlo docela rychle,tak za 500km,před tim sem olej kontroloval a ještě tek..

Napsal: 30 kvě 2006, 19:26
od Radim205D
Moc ti neporadim ale na tuty vim ze pokud se do motoroveho oleje dostane voda vytvori takovou bilou emulzi, da se to napr. prirovnat k mliku a spis zridne nez zhoustne