Škoda Octavia, zadní náprava kotoučová

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Škoda Octavia, zadní náprava kotoučová

Příspěvek od Tomas.cz »

Mám dotaz ohledně výměny zadní nápravy na Octavii TDi 66kw s bubnama za model s kotoučovýma brzdama. Kamarád to chce vyměnit.
Vše si dokážu představit, ale není mi jasné co s omezovačem brzdného účinku.
Auto nemá ABS takže by tam teď omezovač měl být a stačilo by ho jen předělat na kotoučový model nebo jak?

Dík za rady.
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

melo by to tak omrkni u nekoho jak je to udelany na kotoučové náprave a podle teho začni
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

normálně to tam nech, všechno by mělo pasovat, jelikož to jde z omezovače do hadic co jsou na nápravnici a pak jdou trubky po nápravě a ty už jsou proti bubnovce jiný
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

My právě potřebujem vyměnit i komplet nápravu, protože Kokta má kola do A.
Tak proto to chcem rovnou spojit s přestavbou na kotoučovku.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

pokud máš celou nápravu, tak to prostě připojíš do auta, je jedno jestli tam ten omezovač je nebo ne. Jo a kdyby se vám zdálo, že ruční brzda jde víc nahoru, tak to je normál, musel by si vyměnit i páku, na bubnovou brzdu má jinej převod, takže na kotoučovce to jde tak o dva zuby dál ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zajímavý že je to jedno jestli tam omezovač je nebo ne, nebude to pak přebržděný?
Jinak lanovod je ale třeba kotoučový ne?
Dík za rady :)
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

lanovod je potřeba určitě kotoučový.. pokud má ten omezovač funkční tak to nebude mít přebržděný.. a ručku utáhne..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Tomas.cz píše:Zajímavý že je to jedno jestli tam omezovač je nebo ne, nebude to pak přebržděný?
Jinak lanovod je ale třeba kotoučový ne?
Dík za rady :)
psal jsem to, že je jdeno jestli tam je nebo ne ten omezovač, ne kvůli brzdění, ale že je to jedno při montáži, vůbec nezáleží jestli tam je nebo ne, samo že pokud tam byl, tak rozhodně nechat. Jinak ručku asi nedotáhne, nevím jak by se mu to na kotoučovce povedlo. Já mám taky páku z bubnové brzdy na kotoučích a už jsem si zvykl, navíc se to zatahuje menší silou, takže jde teoreticky víc utáhnout a nepopojíždí z kopce, jelikož s pákou na kotoučový brzdy se to sice zatahuje na jeden až dva zuby, ale kolikrát to ujíždí a i ta síla co se musí vyvinout na páku je dost velká. Brzdový lana je potřeba dát z kotoučovky, jsou jiný než na bubnovku.
mino_pppp
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 lis 2008, 00:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od mino_pppp »

zdravím, mám otázku, je rozdiel medzi zadnou nápravou golf IV combi a octáviou sedan??????a aký?????? Počul som názor, že golfacka je o niečo užšia. Mám moznosť kupit celu kotučovu nápravu z golfu a neviem, či ju mam prehodiť celu, alebo si poprehadzujem brzdy.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jsou stejný(škoda a vw), ale dělají se dva druhy, s 18mm stabilizátorem a 21mm stabíkem, zaměnit půjdou bez problémů
mino_pppp
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 lis 2008, 00:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od mino_pppp »

Hovoríme o zadnej náprave, neviem, žeby mala stabík,(nemam pri sebe manuál a vonku je -10 stupnov) ale ked je to tak ako píšeš, tak si ma potešil.diky
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, má stabík je navařenej v tý nápravnici
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Huml píše:jj, má stabík je navařenej v tý nápravnici
To je ta trubka co je navařená k vlečnejm ramenům a je jakoby schovaná v tý U příčce, že pane Huml? :-)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

tak díky za info, takže aj ked bude hrubší tak aj lepší. (predtým som sa pytal z kamošovho nicku.) a su aj predné 312-tky len su po požiari, tak ich budem musieť dať do poriadku.mam, čo robiť, ináč nevie niekto nejaký zdroj na pretesnenie tých brzdičov, (prachovky, atd. FN3)??????
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“