Stránka 1 z 1

Regulátor tlaku turba na JTD

Napsal: 31 pro 2007, 13:06
od litterpool
Ahoj,
Myslíte,že si pomůžu když si ho pořídím?Mám JTD 105 Fiata Brava.KDyž zvýším tlak turba tak by se asi měla "zvýšit" nafta,co?Takže stoupne spotřeba?A bude znát rozdíl ve výkonu?Nezničím,nebo nebude něco moc trpět?Moc díky za rady.Myslím tento regulátor: http://www.tuning-centrum.cz/?feMenu=pr ... cted=53998

Napsal: 31 pro 2007, 16:19
od wr8
nech si radej udelat nejakej cip na to,timto si nepomuzes,muze te to po zvyseni tlaku hazet ho nouzovyho rezimu

Napsal: 31 pro 2007, 16:26
od litterpool
a dá se zjistit kdy se sepne nozový režim?kdybych zkusil zvýšit tlak tak na 1 bar?

Napsal: 31 pro 2007, 17:42
od pajda
Nouzák jednotka zvolí,když zjistí nějakou abnormalitu ve funkci vstřikování,která může spůsobit závadu na motoru.Myslim dalším provozm
s tou abnormalitou.Přeplňovací tlak má mít původní hodnotu 2,0 max 2,2baru,ve špičce až 2,4bar.To je absolutní tlak-atmosférickej + přeplňovací.Z vlastní zkušenosti vim že nani dobrý jakkoli upravovat přelňovací tlak mechanicky.Řídí ho jednotka motoru,takže nejlepří řešení je poladit soft.Pak to dělá různý brikule a nic moc svezení.Mám pocit že tam je turob s lopatkama takže ten ventil by ti stejně asi moc nepomoh

Napsal: 02 led 2008, 23:12
od TDI tech
Pajda ma pravdu. Akonahle ECU zisti, ze plniaci tlak prekrocil max. povolenu hodnotu okamzite sa prepne do nudzoveho rezimu! Diesel je na pianko chodenie na spotrebu. Ak sa chces salit kup si nejaky Turbo benzin ten toho znesie neporvnatelne viac a aj lepsie ide.

Napsal: 02 led 2008, 23:20
od TDI tech
A este som zabudol zjavne mas varibilne turbo takze v tvojom pripade tento ventil je nepouzitelny. A ak aj nahodou by si nemal variabilne turbo, tak zbytocne vyhodis peniaze za nieco co nepotrebujes. Tlak turba zvysis jednoducho a lahko aj bez tohto pridavneho ventilu.

Napsal: 06 led 2008, 10:10
od litterpool
Nemám variabilní turbo.Poradil by si mi jak bych mohl lehce zvýšit tlak turba?Díky

Napsal: 07 led 2008, 12:21
od TDI tech
Obycajne turbo pouziva na obmedzenie max. plniaceho tlaku tzv. waste gate co je vlastne piestikom ovladany by-pass plynovej turbiny. K piestiku ide obtokovy kanal od vytlaku duchadla (niekedy trubka, ale vecsinou kusok hadicky), piestik tlakom vzduchu pomaly posuva tahlo by-passu (je to vlastne klapka ktora otvara a zatvara obtokovy kanal plynovej turbiny) az kym ho neotvory a odvedie (pusti) cast vyfukovych plynov mimo lopatiek plynovej turbiny co sposoby, ze sa budu otacat pomalsie. Tak lahko, spolahlivo a efektivne obmadzuje max. plniaci tlak. Tlak jednoducho zvysis tak, ze na tyci (tahle) ovladacieho piestiku by-pass ventylu je asi 40mm zavitu. Povol kontra maticu, chytni tycku do blyciek a ocko do kombynacok (aby sa nepohlo, mohlo by sa odlomyt) a postupne po troske pootacaj tycou pomocou blyciek a to tak: Ak budes tyc (tahlo) skracovat zvysis tlak ak ho predlzis tlak klesne. Neviem aky mas pristup k turbu, ale ak sa da kontru este nadotahuj. Najsamprv chod vyskusat ci ta to nebude davat do nudzoveho rezimu z dovodu deceleracie (prekrocenia max. povoleneho plniaceho tlaku resp. tlaku po ktory ma este RJ definovanu vstrekovaciu mapu a aby nedoslo k poskodeniu motora) ,ak nie tlak este potroske zvysuj, ak ta to uz hadze do nudzoveho rezimu tak ho pomaly znizuj az kym to neprestane robit. Az vtedy dotiahni kontra. POZOR turbo je velmi horuce, chvilu pockaj kym schladne az potom tam opatrne strc ruky. Najlepsie by bolo ak by si mal aj budik (tlakomer) ktory ukazuje tlak turba aby si videl co sa s tlakom deje. Komplikacia nastane ak deceleracny snimac ma nastavenu vyssiu tolerovanu hodnotu max. plniaceho tlaku ako ma RJ definovanu vstrekovaciu mapu. Vtedy narast vykonu velmi (takmer vobec) nepocitis, pretoze turbo do valca sice natlaci viac vzduchu lenze RJ tam nenadavkuje viac nafty ktora by sa tam spalila. Cize tam budes mat viac vzduchu ale malo nafty. Vtedy ti uz pomoze jedine preprogramovanie vstrekovacej mapy na mieru, alebo lacnejsia alternativa Powerbox alebo Chiptuning.
A mal by si si dat aj vacsi Intercooler.