Sedo-modry dym
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Sedo-modry dym
Cau chalani.Spozoroval som na mojej Alfe,ze mi zacala dymit tak sedo-modro.Aj za studena a za tepla mozno este viac a smrdi to z vyfuku jak LIAZKA.Mam novy termostat aj palivovy filter.Ale pocujem z turba nejake divoke zvuky.Dost zacalo hucat a chrci to jak spatne lozisko.Teda asi to ide z turba.Co vy na to??? 
			
			
									
									Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
						Passat Variant 1.8T APU
No ak je dym sfarbeny na modro to nevesti nic dobre. Modry dym = olej. Najprv musis zistit pravdepodobny unik oleja. Moznosti su viac: Piestne kruzky, Semeringi na ventyloch, turbo.
To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
			
			
									
									
						To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
Ten dym ide skor ked pridam.Keby to ale boli gufierka,alebo kruzky tak by to malo aj horsie starty,nie?A zacalo to tak zo dna na den.jojo píše:No ak je dym sfarbeny na modro to nevesti nic dobre. Modry dym = olej. Najprv musis zistit pravdepodobny unik oleja. Moznosti su viac: Piestne kruzky, Semeringi na ventyloch, turbo.
To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
						Passat Variant 1.8T APU
Re: Sedo-modry dym
Zdar chlapi.Tak moje turbo to uz ma za sebou.Dnes som isiel z obchdaku,rozbehol som sa 1,2,3 zrazu rachot,chrcanie jak svina,za mnou dym ze som nevidel meter za seba a bolo to.Musel som ist na 1200 otackach,aby som sa ako tak dostal domov.Tymto sa na vas obraciam,ci niekto nema turbo na predaj.Napiste cislo,ja zavolam.alfik píše:Cau chalani.Spozoroval som na mojej Alfe,ze mi zacala dymit tak sedo-modro.Aj za studena a za tepla mozno este viac a smrdi to z vyfuku jak LIAZKA.Mam novy termostat aj palivovy filter.Ale pocujem z turba nejake divoke zvuky.Dost zacalo hucat a chrci to jak spatne lozisko.Teda asi to ide z turba.Co vy na to???
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
						Passat Variant 1.8T APU
Jojo,Mas to nejake pomylene.......jojo píše:No ak je dym sfarbeny na modro to nevesti nic dobre. Modry dym = olej. Najprv musis zistit pravdepodobny unik oleja. Moznosti su viac: Piestne kruzky, Semeringi na ventyloch, turbo.
To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
Na volnobeh pridat a pokud pri axceleraci pujde modry dym muze to byt pravdepodobne turbo a pokud ten kour vyjde spise pri deaxceleraci jde nespise o vybehany ci jakkoliv poskozeny motor at uz vydrenim valci ci spatnymu vstrikovaci.
Celkem jednoduchy test provedes kdyz sundas vyfuk s turba..pokud je tam prusak oleje je jasne ze mas turbo v haji.V sani olej bude vzdycky ,do sani je svedeny odfuk s vany takze tam to muze byt sporne...ale pokud by te ze sani vytekl s interkoleru pul litru a vice oleje to je taky spatne a nemusi to byt vubec turbem ale motorem ktery je vybehany...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
						Passat Variant 1.8T APU
No nesuhlasim s tebou. Ak je turbo v haji a ty pridavas plyn zvysujes aj tlak oleja. Tlak oleja roztahuje (odtlaca) axialne loziska (puzdierka) smerom k loziskovej skrini, tym padom nedovoli abi unikol olej vonku lebo vlastne samotne loziska utesnuju (resp. upchavaju) vzniknutu volu. Akonahle uberies plyn tlak oloja poklesne, spolu snim poklesne aj pritlacna sila ktora z vnutra tlaci na loziska tie sa stiahnu spat k sebe a olej unikne von. No a to tvoje turbo to uz muselo byt riadne vprdeli ak steba olej lietal aj pri akceleracii. Sak to ti uz muselo drat lopatky rotora o stator. To si musel riadne pocut pilenie ako ich derie (hobluje) o stator. A cela oska musela mat aspon 10mm volu po axialnej osi!
			
			
									
									
						Zatial som to este nevidel,nemam kedy zhodit to turbo.Dostanem sa k tomu az buduci tyzden.A to som aj pocul,ale prdlo mi to kilometer pred domom,tak som to uz dosiel na tom.A rachoti to aj na volnobeh jak svina.jojo píše:No nesuhlasim s tebou. Ak je turbo v haji a ty pridavas plyn zvysujes aj tlak oleja. Tlak oleja roztahuje (odtlaca) axialne loziska (puzdierka) smerom k loziskovej skrini, tym padom nedovoli abi unikol olej vonku lebo vlastne samotne loziska utesnuju (resp. upchavaju) vzniknutu volu. Akonahle uberies plyn tlak oloja poklesne, spolu snim poklesne aj pritlacna sila ktora z vnutra tlaci na loziska tie sa stiahnu spat k sebe a olej unikne von. No a to tvoje turbo to uz muselo byt riadne vprdeli ak steba olej lietal aj pri akceleracii. Sak to ti uz muselo drat lopatky rotora o stator. To si musel riadne pocut pilenie ako ich derie (hobluje) o stator. A cela oska musela mat aspon 10mm volu po axialnej osi!
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
						Passat Variant 1.8T APU