Stránka 1 z 2
bmw 524 td a olej
Napsal: 01 úno 2008, 18:38
od koule
čus borci jezdí někdo s 524kou na volej rad bych věděl jak to chodí? jestli jeto ok? nebo potíže. dík

Napsal: 01 úno 2008, 20:53
od mynames
sice to Báwo nemám ale rekl bych ze s touhle klasikou si bude auto jen chrochtat

ja bych se toho nebál
Napsal: 01 úno 2008, 21:05
od pajda
Někde tady na foru jsem četl,že je to dost problémovej motor,což mě u BMW docela zaskočilo.Tak nevim
Napsal: 02 úno 2008, 15:25
od koule
mynames píše:sice to Báwo nemám ale rekl bych ze s touhle klasikou si bude auto jen chrochtat

ja bych se toho nebál
tak ja si myslim že mu asi nic jinýho nezbyde

Napsal: 02 úno 2008, 23:27
od mynames
je to o tom nebát se ja kdyz zacinal tak jsem mel strach ale ted...ani prd rikam udrzet máslo tekuté tak to pojede
Napsal: 03 úno 2008, 13:01
od koule
ja se nebojim

524td
Napsal: 03 úno 2008, 13:28
od oldaf
Pokud máš E34 tam je elektrický čerpadlo tak to nastartuješ ale motor sebou chvilku škube pak už to jede. Je lepší tam dát mechanický čerpadlo z E28 a prvních E30 to si s tím poradí líp. Motory BMW2,4D 2,4TD 2,5tds mám tak nějak odskoušený.Platí to jen pro jednonádržovej systém. Pokud budeš startovat na naftu a pak to přepínat na olej tak je to super. Oni ty elektrycký čerpadla od BMW stojej za.....
Re: 524td
Napsal: 03 úno 2008, 16:24
od koule
oldaf píše:Pokud máš E34 tam je elektrický čerpadlo tak to nastartuješ ale motor sebou chvilku škube pak už to jede. Je lepší tam dát mechanický čerpadlo z E28 a prvních E30 to si s tím poradí líp. Motory BMW2,4D 2,4TD 2,5tds mám tak nějak odskoušený.Platí to jen pro jednonádržovej systém. Pokud budeš startovat na naftu a pak to přepínat na olej tak je to super. Oni ty elektrycký čerpadla od BMW stojej za.....
to znamená že k čerpadlu z e 28 vede lanko na přidáváni plynu a e34 to má řešeny elektronicky?
Re: 524td
Napsal: 03 úno 2008, 17:10
od oldaf
koule píše:oldaf píše:Pokud máš E34 tam je elektrický čerpadlo tak to nastartuješ ale motor sebou chvilku škube pak už to jede. Je lepší tam dát mechanický čerpadlo z E28 a prvních E30 to si s tím poradí líp. Motory BMW2,4D 2,4TD 2,5tds mám tak nějak odskoušený.Platí to jen pro jednonádržovej systém. Pokud budeš startovat na naftu a pak to přepínat na olej tak je to super. Oni ty elektrycký čerpadla od BMW stojej za.....
to znamená že k čerpadlu z e 28 vede lanko na přidáváni plynu a e34 to má řešeny elektronicky?
Ano. Pokud tam už někdo nedal mechanický čerpadlo.
Napsal: 03 úno 2008, 18:53
od delawega
co sa tyka motoru nie je absolutne problem..
pravda je taka ze odchadza elektronicka hlava na cerpadlach.. pri E34 bol problem ze zacali kolisat otacky a postupne samovolne skapinat motor pricom vysokotlaka cast bola neposkodena, teda trebalo zohnat novu hlavu a problem bol vyrieseny, lepsie je na tom E39 TDS ma inu hlavu, alebo potom stare cerpadla z E30 a E28 kde je klasicka mechanicka hlava s lankom..
524td M21 bol problematickejsi koli praskaniu hlav, na 525td/tds M51 udajne tento problem pretrvaval, ale len udajne pretoze taketo problemy sa prejavili u tych ludi ktory tomu nakladali za studena a samozrejme vypinali motor hned po zastaveni.
ono je to tak ze si mladez kupi diesel na spotrebu ale spravaju sa ktomu ako k benzinu, vytacaju do maxima a ked im rupne hlava alebo odide turbo tak nadavaju ake je to zle auto...
mam tento motor uz v druhom aute a na udrzbu je idealny.
pokial sa ktomu clovek sprava normalne.
skusenosti na olej viac ako 150 000km nabehanych a zatial problem ako polymarizacia oleja alebo zapecne kruzky nepoznam, sice mam 2 nadrzovku ale kamarat ktory mi auto servisuje si vystaci s jedno nadrzovkou 50:50 a bez problemov funguje..
este musim podotknut ak by niekto chcel E39 tds doporucujem vymenit pomocne cepadlo za facet alebo nieco obdobne proteze povodne na olej vela nevydrzi..
524td by som hned bez vahania prekopal na olej nemas co pokazit
a ked ti odide hlava urcite nie kvoli oleju..ak tam das mechanicke cerpadlo nemal by byt v nicom problem
Napsal: 03 úno 2008, 19:02
od koule
a co vstřiky? nechat puvotní tlak?
Napsal: 03 úno 2008, 19:34
od atc525
delawega píše:co sa tyka motoru nie je absolutne problem..
pravda je taka ze odchadza elektronicka hlava na cerpadlach.. pri E34 bol problem ze zacali kolisat otacky a postupne samovolne skapinat motor pricom vysokotlaka cast bola neposkodena, teda trebalo zohnat novu hlavu a problem bol vyrieseny, lepsie je na tom E39 TDS ma inu hlavu, alebo potom stare cerpadla z E30 a E28 kde je klasicka mechanicka hlava s lankom..
524td M21 bol problematickejsi koli praskaniu hlav, na 525td/tds M51 udajne tento problem pretrvaval, ale len udajne pretoze taketo problemy sa prejavili u tych ludi ktory tomu nakladali za studena a samozrejme vypinali motor hned po zastaveni.
ono je to tak ze si mladez kupi diesel na spotrebu ale spravaju sa ktomu ako k benzinu, vytacaju do maxima a ked im rupne hlava alebo odide turbo tak nadavaju ake je to zle auto...
mam tento motor uz v druhom aute a na udrzbu je idealny.
pokial sa ktomu clovek sprava normalne.
skusenosti na olej viac ako 150 000km nabehanych a zatial problem ako polymarizacia oleja alebo zapecne kruzky nepoznam, sice mam 2 nadrzovku ale kamarat ktory mi auto servisuje si vystaci s jedno nadrzovkou 50:50 a bez problemov funguje..
este musim podotknut ak by niekto chcel E39 tds doporucujem vymenit pomocne cepadlo za facet alebo nieco obdobne proteze povodne na olej vela nevydrzi..
524td by som hned bez vahania prekopal na olej nemas co pokazit
a ked ti odide hlava urcite nie kvoli oleju..ak tam das mechanicke cerpadlo nemal by byt v nicom problem
TDS zdar!!!

no jo tie nestastne hlavy.Co naprava?Uz je ticho?
524
Napsal: 03 úno 2008, 21:01
od oldaf
V E34 je jeste problem s čerpadlem v nádrži pokud se tankuje olej přímo do nádrže tak na 100% odejde pomocné čerpadlo v nádrži. U mě už odešlo tak jsem ho vyhodil a jezdím bez něj.(525TDS)
Vstřiky maj 155barů a to je dobrej tlak jiný auta maj daleko menší.
Napsal: 04 úno 2008, 17:15
od delawega
vstreky staci nechat na povodnych hodnotach, pravda je ze pomocne cerpadlo pocitam ako aj u inych aut nie je dimenzovane na viskozitu oleja a odide, pri E39 je problem v tom ze je tam delena nadrz takze pomocne cerpadlo je potrebne... pri E34 ho staci dat prec nech je hadica priechodna a ide to v pohode

Napsal: 15 zář 2010, 09:59
od mikye34
Kámoš to leje do 524td,a přidává do toho aditivum do nafty a jede a startuje to parádně....