V tématu podtáčení je tento příspěvek:Neškodí. Ale tá uvádzaná spotreba je asi podľa palubného počítača, a po chipe býva prehnane optimistická- odmeraj reálnu podľa tankovania a nabehaných km a uvidíš, že realita je niekde úplne inde. Okrem toho niečo podobné sa preberá v inej téme s podobným názvom, možno by bolo dobré prispievať tam!
Tak se chci zeptat, jestli palubní počítač neměří opravdovou průměrnou spotřebu. Měl jsem dojem, že to co mi to ukáže je pravda. Tak mám tomu věřit, nebo ne? Proč tam teda ta průměrná spotřeba na 100 km je?
spotřeba nafty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pokiaľ máš auto nijako neupravované a všetko je v poriadku, ukazuje to pomerne dobre (ale nejaký 0,5liter hore dole sa môže stať). Je to len orientačný údaj. Ak máš auto upravované, môže byť tento údaj úplne rozhodený. Dá sa to čiastočne nastavovať a prispôsobiť realite, ak je tam odchýlka.
Ten údaj o spotrebe je len vypočítaná hodnota, (v skutočnosti sa nikde prietok paliva nemeria) ktorú prístrojovka vypočíta z údajov ktoré dostane (dávka paliva, otáčky, rýchlosť...)
Ten údaj o spotrebe je len vypočítaná hodnota, (v skutočnosti sa nikde prietok paliva nemeria) ktorú prístrojovka vypočíta z údajov ktoré dostane (dávka paliva, otáčky, rýchlosť...)
A nevíte někdo, jak to z těch údajů ta přístrojovka počítá?

Alex píše:Pokiaľ máš auto nijako neupravované a všetko je v poriadku, ukazuje to pomerne dobre (ale nejaký 0,5liter hore dole sa môže stať). Je to len orientačný údaj. Ak máš auto upravované, môže byť tento údaj úplne rozhodený. Dá sa to čiastočne nastavovať a prispôsobiť realite, ak je tam odchýlka.
Ten údaj o spotrebe je len vypočítaná hodnota, (v skutočnosti sa nikde prietok paliva nemeria) ktorú prístrojovka vypočíta z údajov ktoré dostane (dávka paliva, otáčky, rýchlosť...)
Jinak ještě k tomu podtáčení, podtáčení určitě škodí, jelikož rotační hmota motoru se dostane do neharmonického kmitání a víc to opotřebovává ložiska apod. Navíc podtáčením trpí nejvíc DHS neboli dvouhmotý setrvačník, kterej se pak rychleji odporoučí.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Nevím co je neharmonické kmitání, harmonické bude rezonance, která je pro dvojhmotu smrtící, nicméně jezdil jsem s každou naftou tak od 1200 - 1400 otáček Nevada měla cca 700 000, 306 500 000. Můj názor je, že nejhorší je kombinace nízkých otáček a velkého zatížení - tj těžká noha.
G3 Variant synchro