spotřeba nafty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jurajus
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 25 led 2006, 21:44
Odpovědi: 0

spotřeba nafty

Příspěvek od Jurajus »

V tématu podtáčení je tento příspěvek:Neškodí. Ale tá uvádzaná spotreba je asi podľa palubného počítača, a po chipe býva prehnane optimistická- odmeraj reálnu podľa tankovania a nabehaných km a uvidíš, že realita je niekde úplne inde. Okrem toho niečo podobné sa preberá v inej téme s podobným názvom, možno by bolo dobré prispievať tam!
Tak se chci zeptat, jestli palubní počítač neměří opravdovou průměrnou spotřebu. Měl jsem dojem, že to co mi to ukáže je pravda. Tak mám tomu věřit, nebo ne? Proč tam teda ta průměrná spotřeba na 100 km je?
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Pokiaľ máš auto nijako neupravované a všetko je v poriadku, ukazuje to pomerne dobre (ale nejaký 0,5liter hore dole sa môže stať). Je to len orientačný údaj. Ak máš auto upravované, môže byť tento údaj úplne rozhodený. Dá sa to čiastočne nastavovať a prispôsobiť realite, ak je tam odchýlka.

Ten údaj o spotrebe je len vypočítaná hodnota, (v skutočnosti sa nikde prietok paliva nemeria) ktorú prístrojovka vypočíta z údajov ktoré dostane (dávka paliva, otáčky, rýchlosť...)
Kakamil
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 led 2006, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kakamil »

A nevíte někdo, jak to z těch údajů ta přístrojovka počítá? :)
Alex píše:Pokiaľ máš auto nijako neupravované a všetko je v poriadku, ukazuje to pomerne dobre (ale nejaký 0,5liter hore dole sa môže stať). Je to len orientačný údaj. Ak máš auto upravované, môže byť tento údaj úplne rozhodený. Dá sa to čiastočne nastavovať a prispôsobiť realite, ak je tam odchýlka.

Ten údaj o spotrebe je len vypočítaná hodnota, (v skutočnosti sa nikde prietok paliva nemeria) ktorú prístrojovka vypočíta z údajov ktoré dostane (dávka paliva, otáčky, rýchlosť...)
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Počítá to z okamžité polohy regulační objímky a dále z veličin jako je čas, ujetá vzdálenost, rychlost atd.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Jinak ještě k tomu podtáčení, podtáčení určitě škodí, jelikož rotační hmota motoru se dostane do neharmonického kmitání a víc to opotřebovává ložiska apod. Navíc podtáčením trpí nejvíc DHS neboli dvouhmotý setrvačník, kterej se pak rychleji odporoučí.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Nevím co je neharmonické kmitání, harmonické bude rezonance, která je pro dvojhmotu smrtící, nicméně jezdil jsem s každou naftou tak od 1200 - 1400 otáček Nevada měla cca 700 000, 306 500 000. Můj názor je, že nejhorší je kombinace nízkých otáček a velkého zatížení - tj těžká noha.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“