Stránka 1 z 2

Bez termostatu

Napsal: 01 bře 2008, 23:55
od Bosis
Lze jet s Audi 2.5TDI s vymontovaným termostatem chlazení/myslím provizorně 100km/.Slyšel jsem,že prý je dvoučinný a prý to tudíž nejde a motor se bude hřát,že to stejnak půjde v malém okruhu.

Napsal: 02 bře 2008, 00:07
od HammerschmiedR
nevim ale mam poci že jeto hloupost. proste se neohřeje

Napsal: 02 bře 2008, 09:21
od Bosis
No mně jde spíše o to,aby se nepřehřál.Aby to mělo okruh.

Napsal: 02 bře 2008, 10:24
od skacpi
prostě se neohřeje

Napsal: 02 bře 2008, 12:29
od patrik.kloucek
jo klidne jed...nebude to topit. ;)

Napsal: 02 bře 2008, 13:35
od Slavkov
Uvědom si, že motor nebude mít správnou provozní teplotu, takže "piánko a žádný výtěr" (LOL)
Možná bych jí dal "dečku" nebo krabici před chladič (podle teploty.) ;)

Napsal: 02 bře 2008, 14:20
od maros261177
Bosis píše:No mně jde spíše o to,aby se nepřehřál.Aby to mělo okruh.
Termostat sluzi nato aby obmedzoval kolobeh cirkulovanej vody-to znamena ak sa motor nenahreje je stale uzavrety-nepustata do celeho obehu, ak ho ty tam nemas-je vymontovany voda stale cirkuluje a tym padom sa neustale chladi ... mozno v lete alebo pri teplejsom pocasi by sa teplota mohla dostat do optymalnej teploty, ale inak budes chodit s "podchladenim motorom", a nebude ti ani kurit

Napsal: 02 bře 2008, 16:01
od Bosis
Vy mě stále nechápete.Jde přeci o to,že jsou termostaty bez obtokového ventilu a pak termostaty s obtokovým ventilem.Když je motor studený tak je hlavní ventil termostatu zavřený a obtokový ventil otevřený,to znamená,že se přes něj voda vrací z hlavy/ohřátá/zpět k vodní pumpě a ta to zase honí blokem do hlavy./v malém okruhu/.
A když se voda ohřeje tak se termostat otevře a obtokový ventil se zavře.
No a když ho vyndám,tak voda půjde cestou nejmenšího odporu tudíž tím otevřeným obtokem,protože chladič klade vodě určitý průtokový odpor.Tedy,že se to stejně bude honit v malé okruhu a bude se to hřát stejně jako kdyby tam termostat byl,ale zaseklý a neotevřený.
Přeci,když se kouknete na termostat,tak většina ten obtokový ventil má a je to ten talířek vespod.

Napsal: 02 bře 2008, 18:30
od Tomas.cz
Neboj, tak to určitě nebude, systém se bude chovat tak jako kdyby tam termostat byl a byl zaseklý v poloze vše do chladiče.

Napsal: 03 bře 2008, 00:18
od Venca
Bohuzel, je to mozna nelogicke, ale z praxe se vi, ze kdyz se u Octavie vyjme termostat, prehriva se. :)

Napsal: 03 bře 2008, 00:21
od Ladas
Venca píše:Bohuzel, je to mozna nelogicke, ale z praxe se vi, ze kdyz se u Octavie vyjme termostat, prehriva se. :)
?????cože???

Napsal: 03 bře 2008, 10:15
od Bugs.Bunny
Je to tak. Bez termostatu se u a4 cirkulace chladící kapaliny nějak zblázní a teplota jde nahoru. U 2.5TDi o kterém je tu řeč to může být jinak.

Napsal: 03 bře 2008, 17:37
od wakko
Predpokladam ze sa bavime o 2,5TDI V6, v tom pripade chladiaci okruh vyzera takto:
Obrázek
Podla mna ta vetva uplne vlavo je obtok, a dokial sa nezatvori, voda nema dovod snazit sa tlacit cez chladic... ale to je len moj nazor :)

Napsal: 03 bře 2008, 18:49
od Tomas.cz
Může a nemusí chtělo by to vyzkoušet :)

Napsal: 03 bře 2008, 20:24
od pafka
Hlavně nechápu smysl té otázky , pokud je to 2,5 TDI V6, tak jen pacient by vyndal termostat , který je pod rozvodama, a jezdil provizorně 100KM