Výpočet komory a svodů sání
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Dartanion
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 231
- Registrován: 19 říj 2007, 10:12
- Bydliště: Zinnwald
Odpovědi: 0
Výpočet komory a svodů sání
Zdar pánové, už mám hotovy vyfukový svody a teď se chystám na sání. Je tu někdo schopen spočítat jak velká by měla být ta komora před sáním a jak dlouhé a tlusté svody přímo na motor? U benzína jsem s tím laboroval a když byly moc dlouhý propálil jsem píst a když krátké, tak to sice přidalo krouťák, ale ubralo koně. Něco jako blbě udělanej vejfuk. Díky za radu či případný info podle čeho to spočítat.
AYGO D4D 55PS + AIXAM 12PS + IBIZA MTDi 1++PS
- rici.houba
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 937
- Registrován: 01 črc 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
no na tohle bude výpočet tak složitý a zdlouhavý, že se tím jistě nikdo až na inženýry někde ve vývoji nezabýval. můžeš jedině doufat, že ti někdo poradí něco co už má sám vyzkoušené a funguje to.. nebo sám zkoušet a bádat.. a nebo se nechat inpirovat sériovými silnými motory.. podle mě u turbomotoru až tak na komoře a délce sacích svodů nezáleží.. spíš je potřeba nadimenzovat průtoky a pořádně to chladit.. o dost důležitější jsou výfukové svody před turbem a potrubíza turbem.. tam bych zalaboroval s komorou..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
no asi tak jak píše boda.. u dvouventilu je dost limitujícím faktorem průtok ventilů.. to pak už můžeš zvedat plnící tlak jak chceš, ale stejně tam už víc vzduchu nedostaneš. pak ti trochu pomůže vačka s sdi a poladit ventily, aspon náběhy sedel a nejlépe průměry.. ale to už se naskýtá otázka kam se chceš až dostat..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
go.vojta píše:no na tohle bude výpočet tak složitý a zdlouhavý, že se tím jistě nikdo až na inženýry někde ve vývoji nezabýval. můžeš jedině doufat, že ti někdo poradí něco co už má sám vyzkoušené a funguje to.. nebo sám zkoušet a bádat.. a nebo se nechat inpirovat sériovými silnými motory.. podle mě u turbomotoru až tak na komoře a délce sacích svodů nezáleží.. spíš je potřeba nadimenzovat průtoky a pořádně to chladit.. o dost důležitější jsou výfukové svody před turbem a potrubíza turbem.. tam bych zalaboroval s komorou..
Som rad ze "ta komora za turbom" uz nie je predmetom ohnivej diskusii o jej opodstatneni......k tym zvodom ano investoval som do vyvojarkeho softu na vyfukové zvody ktorý dokaze kedze ide o spojite rozonancne prvky prepocitat aj sanie.......je to velmi presne a overene na LUPE kde sa zvody stavali na spicku 3100otacok a vyslo z toho na brzde ca 3180rpm spicka......takisto vyfuk nepouzivame komercne sracky typu supersprint alebo take home-made supertlmice......mam overenu znacku z motorsportu takze viem co od nej mozem cakat aj ked ma obcas prekvapi odbrzdenich 40HP a 100Nm na 2.0turbe len po vymene vyfuku od serioveho katalyzátora.......ale to su vynimky ktore potvrdzuju pravidlo
...to be or not to be... - faster
- Dartanion
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 231
- Registrován: 19 říj 2007, 10:12
- Bydliště: Zinnwald
Odpovědi: 0
Jak jsi to myslel s tou komorou za turbem? Jinak jsem se chtěl zeptat, jak bys vyřešit, výfuk, když víc jak 50-tku průměr mezi ty škouby nedostanu. Má tam cenu dělat nějaký mezikus?go.vojta píše:no asi tak jak píše boda.. u dvouventilu je dost limitujícím faktorem průtok ventilů.. to pak už můžeš zvedat plnící tlak jak chceš, ale stejně tam už víc vzduchu nedostaneš. pak ti trochu pomůže vačka s sdi a poladit ventily, aspon náběhy sedel a nejlépe průměry.. ale to už se naskýtá otázka kam se chceš až dostat..
AYGO D4D 55PS + AIXAM 12PS + IBIZA MTDi 1++PS
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Komora je o zmene objemu/teploty/tlaku.......vystup z turba ma charakter tangenciálneho prudenia s vysokou hustotou na krajoch a nizkou v strede komora sluzi na ciastocnu expanziu vyfukovych plynov a nasledne na pohltenie tlakovych spiciek ale hlavne na zmenu tangencialneho prudenia na co najviac laminarne prudenie......dolezite je vediet aky tvar a kde sa nachadza najvacsia hustota plynov a aký je tvar vystupneho luca vyf. plynov iba tak viete ako kde a ako napojit akceleracnu komoru.......to nie je len tak ze privarit a hotovo......
Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD
Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD
...to be or not to be... - faster
já,ale myslel na sání,ta je tam proč?Stingray píše:Komora je o zmene objemu/teploty/tlaku.......vystup z turba ma charakter tangenciálneho prudenia s vysokou hustotou na krajoch a nizkou v strede komora sluzi na ciastocnu expanziu vyfukovych plynov a nasledne na pohltenie tlakovych spiciek ale hlavne na zmenu tangencialneho prudenia na co najviac laminarne prudenie......dolezite je vediet aky tvar a kde sa nachadza najvacsia hustota plynov a aký je tvar vystupneho luca vyf. plynov iba tak viete ako kde a ako napojit akceleracnu komoru.......to nie je len tak ze privarit a hotovo......
Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 61
- Registrován: 09 bře 2006, 22:43
- Bydliště: Prešov SR
Odpovědi: 0
Stingray - to si ma zas pobavil a nič z toho. Ty asi doma spíš z nejakým technickým slovníkom a stále používaš slovíčka, ktorým možno ani sám nerozumieš (ja určite nie). Veď taký výskum nerobia ani v NASA. Tak už konečne ukáž aký si macher - hoď tu nejakú fotku, nejaký návod, nejaký odkaz na firmu ktorá je v úpravách dobra. Jediné čo si tu na fórum dal, boli fotky turba BMW 535 d (za čo Ti ďakujem) ale okrem toho strašne veľa teórie, teórie a chvály nejakého LUPA (myslíš asi toho POLIAKA).
Nepochybujem o Tvojích znalostiach, ale tie nikomu nepomôžu a ani nerozšíria obzor poznania.
Skús sa nad tým zamyslieť .....
Nepochybujem o Tvojích znalostiach, ale tie nikomu nepomôžu a ani nerozšíria obzor poznania.
Skús sa nad tým zamyslieť .....

VW Bora Variant (ZLATÚŠIK) power by BH MOTOR