Výpočet komory a svodů sání

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Dartanion
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Odpovědi: 0
Registrován: 19 říj 2007, 10:12
Bydliště: Zinnwald

Výpočet komory a svodů sání

Příspěvek od Dartanion »

Zdar pánové, už mám hotovy vyfukový svody a teď se chystám na sání. Je tu někdo schopen spočítat jak velká by měla být ta komora před sáním a jak dlouhé a tlusté svody přímo na motor? U benzína jsem s tím laboroval a když byly moc dlouhý propálil jsem píst a když krátké, tak to sice přidalo krouťák, ale ubralo koně. Něco jako blbě udělanej vejfuk. Díky za radu či případný info podle čeho to spočítat.
AYGO D4D 55PS + AIXAM 12PS + IBIZA MTDi 1++PS
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tak to jsi dal dobrou otázku! :P
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
pter
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 22:19

Příspěvek od pter »

čus ladiči,nevím jestli jsem to dobře pochopil jak to píšeš,ale když je sání delší tak se naopak krouták zvyšuje,dej sání z Fabie SDI a máš to bez práce,kdy vyjedeš?já čekám na písty :(
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

Hernajs!!! Toť otázka-by mně to taky zajímalo...
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no na tohle bude výpočet tak složitý a zdlouhavý, že se tím jistě nikdo až na inženýry někde ve vývoji nezabýval. můžeš jedině doufat, že ti někdo poradí něco co už má sám vyzkoušené a funguje to.. nebo sám zkoušet a bádat.. a nebo se nechat inpirovat sériovými silnými motory.. podle mě u turbomotoru až tak na komoře a délce sacích svodů nezáleží.. spíš je potřeba nadimenzovat průtoky a pořádně to chladit.. o dost důležitější jsou výfukové svody před turbem a potrubíza turbem.. tam bych zalaboroval s komorou..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Počty nestojí za námahu, když nedostaneš přes malé ventily dovnitř vzduch. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no asi tak jak píše boda.. u dvouventilu je dost limitujícím faktorem průtok ventilů.. to pak už můžeš zvedat plnící tlak jak chceš, ale stejně tam už víc vzduchu nedostaneš. pak ti trochu pomůže vačka s sdi a poladit ventily, aspon náběhy sedel a nejlépe průměry.. ale to už se naskýtá otázka kam se chceš až dostat..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

go.vojta píše:no na tohle bude výpočet tak složitý a zdlouhavý, že se tím jistě nikdo až na inženýry někde ve vývoji nezabýval. můžeš jedině doufat, že ti někdo poradí něco co už má sám vyzkoušené a funguje to.. nebo sám zkoušet a bádat.. a nebo se nechat inpirovat sériovými silnými motory.. podle mě u turbomotoru až tak na komoře a délce sacích svodů nezáleží.. spíš je potřeba nadimenzovat průtoky a pořádně to chladit.. o dost důležitější jsou výfukové svody před turbem a potrubíza turbem.. tam bych zalaboroval s komorou..

Som rad ze "ta komora za turbom" uz nie je predmetom ohnivej diskusii o jej opodstatneni......k tym zvodom ano investoval som do vyvojarkeho softu na vyfukové zvody ktorý dokaze kedze ide o spojite rozonancne prvky prepocitat aj sanie.......je to velmi presne a overene na LUPE kde sa zvody stavali na spicku 3100otacok a vyslo z toho na brzde ca 3180rpm spicka......takisto vyfuk nepouzivame komercne sracky typu supersprint alebo take home-made supertlmice......mam overenu znacku z motorsportu takze viem co od nej mozem cakat aj ked ma obcas prekvapi odbrzdenich 40HP a 100Nm na 2.0turbe len po vymene vyfuku od serioveho katalyzátora.......ale to su vynimky ktore potvrdzuju pravidlo
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
Dartanion
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Odpovědi: 0
Registrován: 19 říj 2007, 10:12
Bydliště: Zinnwald

Příspěvek od Dartanion »

go.vojta píše:no asi tak jak píše boda.. u dvouventilu je dost limitujícím faktorem průtok ventilů.. to pak už můžeš zvedat plnící tlak jak chceš, ale stejně tam už víc vzduchu nedostaneš. pak ti trochu pomůže vačka s sdi a poladit ventily, aspon náběhy sedel a nejlépe průměry.. ale to už se naskýtá otázka kam se chceš až dostat..
Jak jsi to myslel s tou komorou za turbem? Jinak jsem se chtěl zeptat, jak bys vyřešit, výfuk, když víc jak 50-tku průměr mezi ty škouby nedostanu. Má tam cenu dělat nějaký mezikus?
AYGO D4D 55PS + AIXAM 12PS + IBIZA MTDi 1++PS
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

udělej konickou přírubu.
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
pter
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 22:19

Příspěvek od pter »

a nefunguje ta komora právě jako zásobník tlaku?když přeřadí tak než se to znovu nafoukne,na Solbergovym Subaru je ta komora jak malej vzduchojem
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Komora je o zmene objemu/teploty/tlaku.......vystup z turba ma charakter tangenciálneho prudenia s vysokou hustotou na krajoch a nizkou v strede komora sluzi na ciastocnu expanziu vyfukovych plynov a nasledne na pohltenie tlakovych spiciek ale hlavne na zmenu tangencialneho prudenia na co najviac laminarne prudenie......dolezite je vediet aky tvar a kde sa nachadza najvacsia hustota plynov a aký je tvar vystupneho luca vyf. plynov iba tak viete ako kde a ako napojit akceleracnu komoru.......to nie je len tak ze privarit a hotovo......

Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD
...to be or not to be... - faster
pter
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 22:19

Příspěvek od pter »

Stingray píše:Komora je o zmene objemu/teploty/tlaku.......vystup z turba ma charakter tangenciálneho prudenia s vysokou hustotou na krajoch a nizkou v strede komora sluzi na ciastocnu expanziu vyfukovych plynov a nasledne na pohltenie tlakovych spiciek ale hlavne na zmenu tangencialneho prudenia na co najviac laminarne prudenie......dolezite je vediet aky tvar a kde sa nachadza najvacsia hustota plynov a aký je tvar vystupneho luca vyf. plynov iba tak viete ako kde a ako napojit akceleracnu komoru.......to nie je len tak ze privarit a hotovo......

Jooo ani ja nespim a pripravujeme sa na sprinty.......zacne to LUPO potom sa pripoji GOLF II z 2.0 PD16V, GOLF IV 2.OPD 8V, GOLF IV 1.9PD
já,ale myslel na sání,ta je tam proč?
DANO PANCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 22:43
Bydliště: Prešov SR

Příspěvek od DANO PANCI »

Stingray - to si ma zas pobavil a nič z toho. Ty asi doma spíš z nejakým technickým slovníkom a stále používaš slovíčka, ktorým možno ani sám nerozumieš (ja určite nie). Veď taký výskum nerobia ani v NASA. Tak už konečne ukáž aký si macher - hoď tu nejakú fotku, nejaký návod, nejaký odkaz na firmu ktorá je v úpravách dobra. Jediné čo si tu na fórum dal, boli fotky turba BMW 535 d (za čo Ti ďakujem) ale okrem toho strašne veľa teórie, teórie a chvály nejakého LUPA (myslíš asi toho POLIAKA).
Nepochybujem o Tvojích znalostiach, ale tie nikomu nepomôžu a ani nerozšíria obzor poznania.
Skús sa nad tým zamyslieť ..... (hm)
VW Bora Variant (ZLATÚŠIK) power by BH MOTOR
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

zamyslam sa jak hovado a nic z toho........tak porad teda ako sa to teda spravne robi to zamyslanie?
...to be or not to be... - faster
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“