Spojka Octavia 1.6-55kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14456
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Spojka Octavia 1.6-55kw

Příspěvek od Tomas.cz »

Chystám se měnit spojku na Octavii 1.6-55kw, je tam standartní postup nebo nějaké záludnosti?
Co koukám do cyhtré knihy tak se stava vypadá jinak než na motorech 1.8 či TDi s kterými zkušenost mám.

Dík za rady a nápady :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33903
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Spojka Octavia 1.6-55kw

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Chystám se měnit spojku na Octavii 1.6-55kw, je tam standartní postup nebo nějaké záludnosti?
Co koukám do cyhtré knihy tak se stava vypadá jinak než na motorech 1.8 či TDi s kterými zkušenost mám.

Dík za rady a nápady :)
skoro jak na feldě záludnosti žádné, snad jen jedna záludnost neorginál spojka sachs umí nýtama klepat o převodovku a můžeš to rozdělat znova miloš
Batistuta
Aktivista
Příspěvky: 1286
Registrován: 23 led 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Batistuta »

Je to tak,dej LUK a je klídek. Když tak SZ a nějakou cenu vymyslíme na LUK.
FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No, já si myslím, že záludnost tam je.

Spojka u Octavie AEE 55kW je obrácená než jsi zvyklý. Na klice je našroubován přátlačák a na něj je našroubovaný setrvačník až jako kryt lamely. Vypíná se to dlouhou kalenou tyčkou, která vede skrz celý hnací hřídel převodovky a ložisko spojky je na opačné straně převodovky (zcela vlevo ve směru jízdy - pod kulatým kovovým krytem).

Při výměně spojky je nutné vyměnit i tu vypínací tyčku (je vymačkaná a tudíž kratší a když ji nevyměníš, bude spojka brát úplně nahoře i když bude nová).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33903
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:No, já si myslím, že záludnost tam je.

Spojka u Octavie AEE 55kW je obrácená než jsi zvyklý. Na klice je našroubován přátlačák a na něj je našroubovaný setrvačník až jako kryt lamely. Vypíná se to dlouhou kalenou tyčkou, která vede skrz celý hnací hřídel převodovky a ložisko spojky je na opačné straně převodovky (zcela vlevo ve směru jízdy - pod kulatým kovovým krytem).

Při výměně spojky je nutné vyměnit i tu vypínací tyčku (je vymačkaná a tudíž kratší a když ji nevyměníš, bude spojka brát úplně nahoře i když bude nová).
chytré knížky to zahrnují jako jednu klasickou spojku, scházím se s několika přáteli i z autorizivaného servisu a o takové spojce jsem neslyšel, asi se nekazí a tak často nevyměnuje, zjistit se dá z etky je prostě jiná, ale skromný dotaz kde seženu tu tyčku ta se asi běžně nedodává a v autorizovaném servisu ty jejich horské přirážky vyráží dech miloš
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

je to ta samá spojka, kterou montuje VW už skoro 30 let, možná i dýl, počínaje G1 ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Spojka u Octavie AEE 1,6/55kW je montovaná opačně a s klasickou spojkou nemá na pohled vůbec nic společného.

Je montována jakoby obráceně. Na přírubě klikového hřídele je našroubován přítlačný kotouč spojky "1" a po vložení lamely se celá spojka uzavře víkem spojky "9", které je současně setrvačník s ozubeným věncem. Celé vypínání spojky se děje prostřednictvím tlačné tyčky "10" o délce 342 mm, která tlačí na misku "6" uloženou ve středu spojky a zajištěnou velkým pružným drátem "7". Tyčka je ovládaná ložiskem spojky "11", které je uloženo na opačné straně převovovky (není tedy ve spojkovém koši jak jsme zvyklí, ale v zadním víku převodovky pod kulatou zpravidla zelenou zátkou "12"). Ložisko se vysouvá pákou "14 a 17" ovládanou hydraulickými válci (podobně jak známe z běžných spojek).

ETKA 7 vyobrazení 141-30 (zadáno Octavia 1,6/55kW kód motoru AEE, rok 1998)

Celá tato spojka mi přijde dost složitá, ale jednu výhodu bezesporu má - při potřebě výměny spojkového ložiska nemusíte vyndavat převodovku (stačí vymáčknout víčko ložiska na zadním víku převodovky a ložisko vyměnit (práce na cca 10 minut)).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14456
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dík za rady, nakonec se povedlo :)

Vyměnil jsem jak kalenou vypínací tyčku tak spojkové ložisko, to zelené víčko pod kterým ložisko je a taky převodový olej, auto má přes 300tkm a byl jsem asi první kdo to od výroby udělal.
Uživatelský avatar
iguka
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 15 zář 2009, 17:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od iguka »

A kde nejlépe v Brně nechat vyměnit spojku na Octavia 1.6 55kw ? Případně na kolik to vyjde i s výměnou té tyčky, samozřejmě komplet i ložiskem ?
rami
Aktivista
Příspěvky: 1687
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Marek77 píše:Spojka u Octavie AEE 1,6/55kW je montovaná opačně a s klasickou spojkou nemá na pohled vůbec nic společného.

Je montována jakoby obráceně. Na přírubě klikového hřídele je našroubován přítlačný kotouč spojky "1" a po vložení lamely se celá spojka uzavře víkem spojky "9", které je současně setrvačník s ozubeným věncem. Celé vypínání spojky se děje prostřednictvím tlačné tyčky "10" o délce 342 mm, která tlačí na misku "6" uloženou ve středu spojky a zajištěnou velkým pružným drátem "7". Tyčka je ovládaná ložiskem spojky "11", které je uloženo na opačné straně převovovky (není tedy ve spojkovém koši jak jsme zvyklí, ale v zadním víku převodovky pod kulatou zpravidla zelenou zátkou "12"). Ložisko se vysouvá pákou "14 a 17" ovládanou hydraulickými válci (podobně jak známe z běžných spojek).

ETKA 7 vyobrazení 141-30 (zadáno Octavia 1,6/55kW kód motoru AEE, rok 1998)

Celá tato spojka mi přijde dost složitá, ale jednu výhodu bezesporu má - při potřebě výměny spojkového ložiska nemusíte vyndavat převodovku (stačí vymáčknout víčko ložiska na zadním víku převodovky a ložisko vyměnit (práce na cca 10 minut)).
nenit to stejne i na SDI ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14456
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

iguka píše:A kde nejlépe v Brně nechat vyměnit spojku na Octavia 1.6 55kw ? Případně na kolik to vyjde i s výměnou té tyčky, samozřejmě komplet i ložiskem ?
Napiš Humlovi z RF Auto
Uživatelský avatar
iguka
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 15 zář 2009, 17:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od iguka »

Tak spojka domluvena s Humlem ;)


A neodpustím si nakopírovat příspěvek z jiného fora o slabině této spojky.

"TYHLE MOTORY MAJÍ NEJDEBILNĚJI UDĚLANOU SPOJKOVOU SOUSTAVU A TO MI NIKDO NIKDY NEVYMLUVÍ. BOHUŽEL JE TAM PŘES CELOU PŘEVODOVKU UVNITŘ VYPÍNACÍ TYČ KTERÁ ROZPÍNÁ SPOJKU. TA TYČ JE TLAČENA VYPÍNACÍM PALCEM KTERÝ JE NASUNUTÝ NA TAKOVÉM TISÍCIHRANU. ŽÁDNÁ JINÁ OCTA TO NEMÁ, 99% AUT MÁ HYDRAULICKY SYSTÉM SPOJKY KDE SPOJKU ROZPÍNÁ PŘÍMO HYDRAULICKÝ VÁLEC. TATO SPOJKA JE SICE TAKY HYDRAULICKÁ,ALE TEN HYDRAULICKÝ VÁLEC TLAČÍ NEJPRVE NA TAKOVOU PÁKU, PÁKA JE SPOJENA S HŘÍDELÍ NA KTERÉ JE ONEN TISÍCIHRAN, NA TOM TISÍCIHRANU JE NASAZENÝ TEN VYPÍNACÍ PALEC TLAČÍCÍ NA TU VYPÍNACÍ TYČ KTERÁ VEDE PŘES CELOU PŘEVODOVKU A AŽ PAK DOJDE K ROZEPNUTÍ SPOJKY !!!!!!!!! TAKŽE JAK SE ŘÍKÁ PROČ TO DĚLAT JEDNODUCHÉ,KDYŽ TO JDE UDĚLAT SLOŽITĚ!!! NO A MĚ SE ÚNAVOU MATERIÁLU PROTOČIL TEN VYPÍNACÍ PALEC NA TOM NAMÁHANÉM TISÍCIHRANU A SPOJKA SE PROPADLA A JÁ BYL V HAJZLU. ČLOVĚK UŽ MÁ PAK FAKTICKY PO NÁLADĚ KDYŽ ZJISTÍ,ŽE VLASTNĚ TO TAK JE A NIC SE S TÍM NEDÁ DĚLAT A NA OTÁZKU VE ŠKODOVCE PROČ TO DĚLALI TAK IDOTSKY MI BYLO ŘEČENO,ŽE SE ANI NEVÍ, ŽE TO TAK PROSTĚ BYLO A NEVĚDĚLO SE,ŽE TEN PALEC BUDE SLABINA"

Jinak posílám odkaz na problém s podrobnými fotkami rozdělané převodovky http://www.brokevw.com/TO.html



ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14456
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jojo, pár těch palců jsem měnil, nejdřív jsem měl strach jak přesně vymězím polohu, ale on tam byl jeden zub dvojitě, takže ok.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

iguka píše:Tak spojka domluvena s Humlem ;)


A neodpustím si nakopírovat příspěvek z jiného fora o slabině této spojky.

"TYHLE MOTORY MAJÍ NEJDEBILNĚJI UDĚLANOU SPOJKOVOU SOUSTAVU A TO MI NIKDO NIKDY NEVYMLUVÍ. BOHUŽEL JE TAM PŘES CELOU PŘEVODOVKU UVNITŘ VYPÍNACÍ TYČ KTERÁ ROZPÍNÁ SPOJKU. TA TYČ JE TLAČENA VYPÍNACÍM PALCEM KTERÝ JE NASUNUTÝ NA TAKOVÉM TISÍCIHRANU. ŽÁDNÁ JINÁ OCTA TO NEMÁ, 99% AUT MÁ HYDRAULICKY SYSTÉM SPOJKY KDE SPOJKU ROZPÍNÁ PŘÍMO HYDRAULICKÝ VÁLEC. TATO SPOJKA JE SICE TAKY HYDRAULICKÁ,ALE TEN HYDRAULICKÝ VÁLEC TLAČÍ NEJPRVE NA TAKOVOU PÁKU, PÁKA JE SPOJENA S HŘÍDELÍ NA KTERÉ JE ONEN TISÍCIHRAN, NA TOM TISÍCIHRANU JE NASAZENÝ TEN VYPÍNACÍ PALEC TLAČÍCÍ NA TU VYPÍNACÍ TYČ KTERÁ VEDE PŘES CELOU PŘEVODOVKU A AŽ PAK DOJDE K ROZEPNUTÍ SPOJKY !!!!!!!!! TAKŽE JAK SE ŘÍKÁ PROČ TO DĚLAT JEDNODUCHÉ,KDYŽ TO JDE UDĚLAT SLOŽITĚ!!! NO A MĚ SE ÚNAVOU MATERIÁLU PROTOČIL TEN VYPÍNACÍ PALEC NA TOM NAMÁHANÉM TISÍCIHRANU A SPOJKA SE PROPADLA A JÁ BYL V HAJZLU. ČLOVĚK UŽ MÁ PAK FAKTICKY PO NÁLADĚ KDYŽ ZJISTÍ,ŽE VLASTNĚ TO TAK JE A NIC SE S TÍM NEDÁ DĚLAT A NA OTÁZKU VE ŠKODOVCE PROČ TO DĚLALI TAK IDOTSKY MI BYLO ŘEČENO,ŽE SE ANI NEVÍ, ŽE TO TAK PROSTĚ BYLO A NEVĚDĚLO SE,ŽE TEN PALEC BUDE SLABINA"

Jinak posílám odkaz na problém s podrobnými fotkami rozdělané převodovky http://www.brokevw.com/TO.html



ObrázekObrázek
jestli máte strach, aby se to někde nepo..., není problém ten palec vyměnit taky, už jsem jich taky pár řešil
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

ja davam jeste to maly gufero musi se objednat zvlast na ty tycce je u spojky
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“