Stránka 1 z 2

Vento TDI 1Z houpe, cuká, někdy

Napsal: 22 kvě 2006, 18:26
od Batezip
Mám takový problém. Motor 95 TDI 1Z, najeto cca 190tis, aspoň myslim. Občas se stane, že mi motor škubne na zlomek vteřiny, jak při zrychlování, tak někdy i při volnoběhu na místě. Plus ještě někdy na 5. stupeň motor při nízkých otáčkách houpe, někdy zase ne. Přidání plynu nepomůže, houpe dokud nepřesáhne nějaký otáčky, jak kdy cca 1100 - 1200ot. Houpání se projevovalo už dříve, cukání přišlo z ničeho nic a cukalo to pořád, několikrát za kilometr, po prolití váhy vzduchu to přestalo cca na 10 dní, pak to až do teď škubne cca 1x týdně. Další čistění váhy už nepomáhá, takže si spíš myslim, že to byla jen náhoda, že to zrovna přestalo. Motor žere průměrně 5,5l/100km. Za týden najedu asi 300-400km. Na VAGu závady žádné. Za jízdy VAGem neměřeno, špatná baterka v notebooku. Ventil N75 jsem měl venku a čistil ho, šlape bez problémů, normálně pravidelně cvaká a propouští, bordel v něm nebyl. Auto vůbec nekouří a jede jak má. Bublinky v přívodu nafty taky nejsou, tankuju jen shell a omv. Filtr nafty nový.

Mám podezření na 3. vstřik na snímač zdvihu jehly. Může to být ono?

Diky za rady.

Napsal: 22 kvě 2006, 19:49
od rfarsky
To může ,ale vyděl bych to na čerpadlo dělalo mi to to samé a čerpadlo KO

Napsal: 22 kvě 2006, 20:12
od Batezip
rfarsky píše:To může ,ale vyděl bych to na čerpadlo dělalo mi to to samé a čerpadlo KO
Ja právě myslel, že kdyby to bylo čerpadlo, tak to bude dělat pořád a ne jen občas. Jak to houpání, tak to cukání.

Napsal: 22 kvě 2006, 22:07
od go.vojta
jo pokud to cuká tak to může být čerpadlo..projed všechno pořádně vagem a když bude všechno ok. tak zkus nastavit základní předvstřik. pak už jedině čerpadlo.. jedno mám z dobrou cenu..

Napsal: 23 kvě 2006, 03:42
od Batezip
go.vojta píše:jo pokud to cuká tak to může být čerpadlo..projed všechno pořádně vagem a když bude všechno ok. tak zkus nastavit základní předvstřik. pak už jedině čerpadlo.. jedno mám z dobrou cenu..
Hm, čerpadlo, toho jsem se bál. Tajně jsem doufal, že to bude něco menšího. Předvstřik je podle vagu předčasný, ale myslím, že je ještě v mezích, lítá to na tý horní zelený lajně.
Jak podle vagu spolehlivě poznám, že jde čerpadlo do kytek? Dá se to přes vag poznat? A to občasný škubnutí vzniká taky kvůli čerpadlu?
Zatím díky moc za rady.

Napsal: 23 kvě 2006, 14:32
od Rohol
Zdravím,asi před rokem jsem řešil asi stejný problém.Když jsem se motal po okrese,tak to bylo v poho,ale jak jsem jel na dálnici trvalou rychlostí a chtěl jsem někoho předjet tak auto natvrdo vypadlo tak na vteřinu,nebo několikrát cuklo.Měnil jsem čerpadlo,čistil klapku na turbu,váhu....Nakonec to jsem to odstranil výměnou vstřiku na třetím válci s tím snímačem.Mám najeto přes tři kila a motor je od tý doby v pohodě,Čau.

Napsal: 24 kvě 2006, 05:16
od rfarsky
Zkus si pujcit ten řídící vstřik a uvidíš taky jsem to tak dělal.Ono je to jedno jestli je to ten vstřik nebo čerpadlo obojí seženeš za zhruba stejnou cenovku

Napsal: 24 kvě 2006, 09:25
od mvolesko
taky se přikláním - 99% řídící vstřik (alespoň to cukaní)

Napsal: 24 kvě 2006, 15:52
od Batezip
A kdyz uz bych teda menil ridici vstrik, tak bych tam chtel dat vsechny vstriky jiny. Daj se tam bez problemu dat z 81KW? Nemusi se pak jeste neco upravit v ridici jednotce?

Napsal: 24 kvě 2006, 15:59
od mvolesko
Batezip píše:A kdyz uz bych teda menil ridici vstrik, tak bych tam chtel dat vsechny vstriky jiny. Daj se tam bez problemu dat z 81KW? Nemusi se pak jeste neco upravit v ridici jednotce?
mužeš je klidně jen vyměnit, akorad si musis dát pozor aby měl ten řídící vstřik spravně póly

Napsal: 24 kvě 2006, 19:49
od Slim
Niesom žiadny technik přes TDi, ale ak už hádate to čerpadlo, tak by bolo na mieste sa spýtať ako to máš so štartovaním? Štartuje Ti auto hneď, alebo to dlhšie točí? Ja osobne som pred cca. 2000km riešil problém ktorý trval snáď rok, a bolo to čerpadlo, samozrejme ale prvým symptómom bolo to že auto blbo štartovalo aj po výmene žhavičiek a batérie (a samozrejem triasol sa motor)... :?

Napsal: 24 kvě 2006, 20:13
od Batezip
Slim píše:Niesom žiadny technik přes TDi, ale ak už hádate to čerpadlo, tak by bolo na mieste sa spýtať ako to máš so štartovaním? Štartuje Ti auto hneď, alebo to dlhšie točí? Ja osobne som pred cca. 2000km riešil problém ktorý trval snáď rok, a bolo to čerpadlo, samozrejme ale prvým symptómom bolo to že auto blbo štartovalo aj po výmene žhavičiek a batérie (a samozrejem triasol sa motor)... :?
Se startováním nemám problém vůbec, chytne na první škytnutí. I při -25 stupních chytal na první škytnutí. Starty - zimní, teplý, studený - no problem.

Napsal: 25 kvě 2006, 05:25
od rfarsky
Taky mi chytal super ani se nestačil převalit a přesto to houpání má nastarosti vysokotlaká část v čerpadlo a to bylo v háji.Muselo ven.Ale to občeäsný poškubávání může být třeba narušenej kabel na řídícím vstřiku

Napsal: 25 kvě 2006, 06:03
od Batezip
rfarsky píše:Taky mi chytal super ani se nestačil převalit a přesto to houpání má nastarosti vysokotlaká část v čerpadlo a to bylo v háji.Muselo ven.Ale to občeäsný poškubávání může být třeba narušenej kabel na řídícím vstřiku
Jo, dík. Odpoledne ten kablík zkontroluju.

Napsal: 25 kvě 2006, 12:01
od Rohol
V kabliku to těžko bude,měřil jsem ho a tvářil se jako by nic.Pak jsem vyměnil ten vstřik a od tý doby to neudělalo...Bylo to na ventu tdi 1Z a dal jsem tam vstřik z oktávky 66kw.