Stránka 1 z 3
nafta a mráz?
Napsal: 23 led 2006, 19:09
od rihard
Zdar ropani! je pravda že se vlastnosti nafty zlepší po přidání benzínu-parafinovatelnost?a v jakém poměru?neškodí to motoru a katu? díky
Napsal: 23 led 2006, 19:33
od Germi
Já jsem dneska nalil asi 2 litry (N95) do nádrže (bylo v ní asi 35litrů nafty) Tak jsem zvědavej co to zítra ráno udělá.

Napsal: 23 led 2006, 19:41
od V9tek
Já si mislím že všechna nafta co se dnes dá koupit u pumpi by měla vydržet v tekutém stavu i nad nějakých -20°C,ale kdyby přece jenom stuhla nepřidával bych tam benzín ale obyčenej petrolej(nechá se koupit vdrogerii za asi 30-40Kč za litr).Míchal bych to tak bajvoko 1 litr petrolky na 5-25l nafty,podletoho jak je velkej mráz a jak je nafta stuhlá.
Napsal: 23 led 2006, 19:52
od bobG3
Kamarád koupil Shell, a má ve filtru buď parafín, nebo vodu, já mám naftu za 25,9 Kč a jsem v POHO. Vyzkoušeno je 2l benzínu na nádrž a přísada 2x víc než je určeno, dávám to tak léta. Jistota je taky Natur diesel - originál od ADW .

Napsal: 23 led 2006, 20:27
od maros4341
kupujem uz 200T km naftu na Shell-kach a nikdy som problem nemal, nepridaval ziadne aditiva.... dnes bolo -20 a start na prvykrat. Najnizsia teplota pri ktorej som staroval bola mimuleho roku v Tatrach pri -27st C - vtedy to bolo na druhy pokus ale nastartovalo to - VW Passat 2001 TDI PD 130PS

Napsal: 23 led 2006, 20:55
od chiptuning
me nafta od shellu taky "zamrzla" uz je to asi 6 let,bylo to na novy rok a protoze garaz kde by bylo teplo jsem nemnel tak jsem si vyndal nadrz a naftu jsem ohral,abych rozpustil parafin
jinak nafta u cerpacek je pro mirne klima/na horach mivaji trochu lepsi,tam by to asi jinak neslo/ a to je -15,coz je malo.jedina nafta se kterou nikdy nebyli problemy byla na vojne zimni mona 44,kterou jsme pouzivali i na draze do lokomotiv/kdysi pred 15 lety jsem jezdil jako strojvedouci/
Napsal: 23 led 2006, 22:37
od rendys
Když už tak opravdu raději ten petrolej, jak už se výše píše. U vstřikování CR či PD je benzín nežádoucí, vysokotlakým mašinám nedělá dobře, zrovna minulý týden na toto téma byla řeč v motožurnále na CR1. Tak hodně štěstí.
Napsal: 24 led 2006, 07:14
od martex
no nedávno jsem bral naftu u Aralu a na stojanu měli značeno pro "mírné klima" tak jsem byl u obsluhy se zeptat jestli je to stará nálepka nebo jakou naftu tam vůbec leju ? "joo to fakt nevím" byla odpověď - naštěstí nezmrzla. U další pumpy měli označení "arktické klima" (obě v Praze):?
Napsal: 24 led 2006, 11:36
od jakub
...je fakt, ze do staryho golfa a do nissana jsem do nafty daval benzin, ale u tdi mi to vsichni zasveceni rozmlouvaji. ted jsem braval v zime naftu u OMV (Pha vypadovka na Teplicke dalnici) a veril jsem te jejich kampani o Alpin Dieslu. Schvalne jsem pred mrazama nabral plnou a vono to zamrzlo taky, baterka se s tim prala jako diva a stejne nic. Vcera jsem do nadrze nalil nejaky vylepsovadlo nafty od TSP za 140,-Kc a rano v -18 na 1. drcnuti. Fakt asi zalezi na obsluze benzinky, jakou naftu nacepujete.
Napsal: 24 led 2006, 12:42
od kartmen
Parkuju v garáži, ale podle ohlasů se nemůžu dočkat, až to nechám stát někde přes noc venku?! Zatím díky výše uvedenému starty bez problémů

Napsal: 24 led 2006, 19:22
od zdenace
Do nafty raději dát petrolej. Dnes mi říkal kámoš, že tankoval na pumpě do kanistru a místo nafty teklo mliko, tam už nepomůže nic.
Napsal: 24 led 2006, 20:43
od Machča
No me taky dneska rano ve filtru zmrzla nafta uz vazne neverim ani jedne kampani na benzinkach filtr jsem ohral horkovzudskou ale uplne jsem vydunel baterku ale chytlo to na posledni vzdech baterky a to bylo jen - 17 v praci jsem dal baterku na stavu a uz zase chyta na drc

ted jdu do nafty mixnout trosicku petroleje
Napsal: 25 led 2006, 23:01
od Matrix
Jeden kámoš to taky sváděl na naftu, ale nakonec se z toho vyklubaly žhavící svíčky...
Napsal: 25 led 2006, 23:13
od zdenace
No ta zima nás prověřuje

Napsal: 26 led 2006, 18:47
od Bůček
V manuálu od mé Audi A6 je napsáno,že přidávat benzín do nafty je zakázáno,proto používám aditivum Castrol a nemám problém a to byly mrazy okolo -20°C.