Dekarbonizace...

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Dekarbonizace...

Příspěvek od lt.kubosh »

Prevzato... (noteeth)
http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=256978

24/03/2006 02:39 MarauderZ28 (M)

Cool , ale rad bych predem upozornil, ze bych nechtel slyset, ze to zni jako blbost anebo co si nekdo, kdo s tim nema zadne osobni zkusenosti, mysli a podobne, protoze myslet si a neco opravdu vedet na zakladech osobnich zkusenosti jsou uplne dve rozdilne veci.

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.
Wink
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Fazeey
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 22 led 2006, 23:16

Příspěvek od Fazeey »

530d .. DP renegade
Tony
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 21 kvě 2006, 21:26

Příspěvek od Tony »

Je to fakt zajímavý poznatek,že to i jinými způsoby dekarbonizovat motor. Já osobně mám zkušenost s čištěním Oplu Astry a to v autoservisu.Měla najeto přes 100 000km a po následné výměně těsnění pod hlavou bylo vidět,že nění tak znečištěná ,jak to bývá u motorů při takové dávce km.I se zklidnil chod motoru a auto šlo lepši za plynem,ale ta cena.Potom proběhla druhá zkouška použití přípravku Ecotek na dekarbonizaci motorů( www.ecotek.cz).Bylo to aplikováno na Hyundai H100 2,5D najeto 210 000km.Přípravek se aplikoval přímo do sání také stejným způsobem jako výše uvedená voda v určitých intervalech podle návodu.Z výfuku se valil tak hustý šedý dým ,jako kdyby startovalo několik náklaďáků najednou.Ke konci už to bylo docela v pohodě slabý bílý.Po aplikaci jsme auto několikrát zkoušely a to 3 na sobě nezávislý lidé před i po aplikaci.Zlepšil se chod motoru hlavně zklidnil a byla poznat lepší akcererace .Takže ,jak se naskytne příležitost tak to hned vyzkoušíme a dáme vědět ,jak to dopadlo.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Ja osobne nevim. K tomu clanku co jsem sem vlozil jsem dost skepticky.

Zvlaste veta "Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku." me dost desi. Vzhledem k osobnim zkusenostem z motorek, kdy manipulace s vodou v okoli karburatoru obvykle vedla v beh na jeden valec (lepsi pripad) a vypousteni karbecu.

O tom, ze pri studenych startech kondenzuje vodni para na stenach a u benzinovych motoru vytvari spolu se spalinami kyseliny snad netreba hovorit.

Pokud by to fungovalo, tak by urcite stacilo lit do rozzhaveneho vyfukoveho potrubi vodu pres EGR vyvod a VTG lopatky by byly cisty jak psi koule. (rofl)
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

Nj Mara tam mluvi o americkejch V8 ale je to ozkouseny i na evropskejch motorech
Ale zajima me jak je to s tou dekarbonizaci u D
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
Uživatelský avatar
frantacech
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 23 led 2006, 14:15
Bydliště: Ostrava, CZ

Příspěvek od frantacech »

lt.kubosh píše:Ja osobne nevim. K tomu clanku co jsem sem vlozil jsem dost skepticky.

Zvlaste veta "Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku." me dost desi. Vzhledem k osobnim zkusenostem z motorek, kdy manipulace s vodou v okoli karburatoru obvykle vedla v beh na jeden valec (lepsi pripad) a vypousteni karbecu.

O tom, ze pri studenych startech kondenzuje vodni para na stenach a u benzinovych motoru vytvari spolu se spalinami kyseliny snad netreba hovorit.

Pokud by to fungovalo, tak by urcite stacilo lit do rozzhaveneho vyfukoveho potrubi vodu pres EGR vyvod a VTG lopatky by byly cisty jak psi koule. (rofl)
to zni ukrutne zajimave, akorat ze tam je rec o zazehovem motoru bez turba. Co turbodiesel?

Strikat do sani turba?
ObrázekRUN With The BULLS And HUNT With The BEARS....
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

No osobne si myslim, ze do vyfuckoveho potrubi nevstriknes nic. Neni kudy, by ty svody mohly rupnout.A chrstnout neco na zhavou turbinu. Nesebral bych odvahu.

U TDI tezko rict, ale dle myho by to mohlo solidne chcipnout, protoze prechod z kapaliny na paru odebira z okoli dost tepla. Aby se ten vzduch zvladl ohrat.
A k celemu cisteni parou. Pokud vim, tak je to tlakove cisteni a ne nejake naparovani jako kdyz odparujes znamky.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
frantacech
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 23 led 2006, 14:15
Bydliště: Ostrava, CZ

Příspěvek od frantacech »

lt.kubosh píše:No osobne si myslim, ze do vyfuckoveho potrubi nevstriknes nic. Neni kudy, by ty svody mohly rupnout.A chrstnout neco na zhavou turbinu. Nesebral bych odvahu.

U TDI tezko rict, ale dle myho by to mohlo solidne chcipnout, protoze prechod z kapaliny na paru odebira z okoli dost tepla. Aby se ten vzduch zvladl ohrat.
A k celemu cisteni parou. Pokud vim, tak je to tlakove cisteni a ne nejake naparovani jako kdyz odparujes znamky.
premyslel jsem nad tim. jedine to strikat do sani za intercoolerem. na parozi je zaslepovaci sroub, udelat nejakou redukci.

v intercolleru by to totiz asi kondenzovalo a zustalo.

ze to chcipne - asi by zalezelo na mnozstvi. kazdopadne zajimave.
ObrázekRUN With The BULLS And HUNT With The BEARS....
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Tak ja bych to mel jednoduche kam to strikat. Ale bojim se toho. nezkousel to nekdo na nafte???
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

(hm) asi koupim destilku
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

:x Odmitam jakoukoliv odpovednost za vsechny sve vyse uvedene prispevky. Dal sem to sem pro zajimavost co jsou lidi schopni vymyslet. Ja osobne vim, ze to nezkusim ani na benzinovem ani na naftovem motoru. :x
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

No Marauder si za tim stoji ze prej to funguje a strika se destilka do klapky ale zkouset to nehodlam taky
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Fungovat by to v podstatě mělo, dobrá ukázka toho co to udělá je např na Favoritech nebo jinech autech kde odejde těsnění pod hlavou a chladící kapalina se dostává do válců. Písty jsou krásně čistý. Tato metoda podle mě funguje víceméně ve spalovacím prostoru. Nedávno jsem rozdělával motor na G3 2,0 16V, který byl provozován pouze na Shell V-Power. Nikde žádnej karbon na sacích ventilech, kanály čistý, ventilový sedla jak nový. I na pístech žádný nánosy karbónu a to byste museli vidět jak s tím ten člověk jezdí, tepelný namáhání úplně max. Takže úsudek o tom si může udělat každej sám, není to žádná reklama, ale ten Shell u benzíňáků opravdu funguje.
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

vraj to jeden skusal aj na diesli,ale nevedno ci s turbinou
Tesak
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 27 led 2006, 08:27
Bydliště: Dubna - Rusko

Rozhodne by som to neriskoval

Příspěvek od Tesak »

Vstrekovanie (riadene) vody do sania piestovych motorov sa pouziva(lo) ako metoda na kratkodobe zvysenie vykonu napr. na stihackach za II. svetovej. Sialene to vsak nici motor, kvoli obrovskemu narastu tlaku vo valci (vodna para), az to moze viest k ohnutiu alebo zlomeniu ojnice a/alebo klukovky a naslednej destrukcii motora, zvlast pri striekani od oka...

Sam som videl motor tatrovky, ktora brodila prilis hlboku vodu a prisala si trosku vody. Bohuzial si jej neprisala dost na to aby chcipla. Zlomena ojnica prerazila blok a bol koniec...
Felda 1.9d
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“