Stránka 1 z 2
Měření spotřeby u škoda Felicia 1.9D
Napsal: 01 čer 2006, 22:54
od Kakamil
Přeji hezký den...
Nevěděl by někdo náhodou, jak by se dal změřit průtok nafty u atmosferického dieselu VW 1.9D montovaného do Felicií? Nedalo by se to nějak měřit "softwarově"? Snažím se postavit palubní počítač a nemám ještě dořešené měření spotřeby.
Díky za odpověď...
Kamil
Napsal: 02 čer 2006, 07:37
od Raptor181
Na felicie sa da dokupit origo palubny pocitac. Urcite na 1,3 a 1,6.
Skusal si prietokomer?
A v Golfoch III je meranie spotreby?
Napsal: 02 čer 2006, 07:52
od Kakamil
Raptor181 píše:Na felicie sa da dokupit origo palubny pocitac. Urcite na 1,3 a 1,6.
Skusal si prietokomer?
A v Golfoch III je meranie spotreby?
Díky za odpověď.
Na felicie 1.3 a 1.6 je palubní počítač... to vím. Ale ten měří délku vstřiku z impulzů vstřikovače. Felicie 1.9 ale nemá elektronické vstřikování. O průtokoměru jsem taky uvažoval, ale nevím, kde nějakej sehnat za rozumnou cenu a jak ho tam instalovat, aby nevzniky netěsnosti. Navíc by byly potřeba dva... i na vratné potrubí. Jestli je v Golfech III měření spotřeby, nevím. Kdosi mi poradil zkusit dieselsondu ke stroboskopu, ale tam pochybuji o přesnosti ve vyšších otáčkách, a nejsem si jist, jestli by to dělalo tomu potrubí dobře, kdyby to tam bylo pořád našroubované. Je to něco takovýho...
http://www.stroboskop.info/nafta.htm
Napsal: 02 čer 2006, 08:04
od Andre
Mi nejde do hlavy jak by jste chtěli měřit spotřebu piezosnímačem

Napsal: 02 čer 2006, 08:34
od kiru
co vstrik, to impulz, to miligram nafty = spotreba (informačne)
Napsal: 02 čer 2006, 08:43
od Kakamil
Andre píše:Mi nejde do hlavy jak by jste chtěli měřit spotřebu piezosnímačem

Při vstřiku se zvýší tlak v potrubí a nepatrně se zvětší průřez a to způsobí tlak na piezomateriál. Ten se zesílí a natvaruje... Teda aspoň tak mi to poradili... Ale pochybuju o přesnosti ve vyšších otáčkách.....
Napsal: 02 čer 2006, 08:48
od origoš
Existuje na to bazmek, za bolševika tím měřili na poštách spotřebu aut. Měřilo to jak přítok do čerpadla, tak odtok do nádrže a elektronicky to vyhodnocovalo. Ale byla to dost neforemná kisnička. Mně Felda bere 5,5l/100 km a jakou má okamžitou spotřebu? Prostě si to vezme kolik to potřebuje.
Napsal: 02 čer 2006, 09:06
od Kakamil
origoš píše:Existuje na to bazmek, za bolševika tím měřili na poštách spotřebu aut. Měřilo to jak přítok do čerpadla, tak odtok do nádrže a elektronicky to vyhodnocovalo. Ale byla to dost neforemná kisnička. Mně Felda bere 5,5l/100 km a jakou má okamžitou spotřebu? Prostě si to vezme kolik to potřebuje.
Teď jsem našel na Internetu jakýsi dvoukomorový průtokoměr od Kienzle (možná je to ono nebo něco podobnýho), ale byl až nechutně drahej.

Ne že by mi Felda brala moc (taky jezdím v létě za 5,5l/100km a v zimě za 6,2l/100km), ale chtěl jsem si postavit palubák, protože mě to baví.
Napsal: 02 čer 2006, 09:35
od kiru
Niekde v casopise A - Radio, bol navod ako spravit prietokomer doma z vyssie uvedenych dovodov, tiez tam niekto bastlil palubak, ale ktory to bol rocnik si nespomeniem ani nahodou.
Napsal: 02 čer 2006, 11:53
od Kakamil
kiru píše:Niekde v casopise A - Radio, bol navod ako spravit prietokomer doma z vyssie uvedenych dovodov, tiez tam niekto bastlil palubak, ale ktory to bol rocnik si nespomeniem ani nahodou.
Něco z Amára si pamatuju. Ale mám ten dojem, že to bylo akorát na principu snímání signálu od vstřikovače (délka vstřiku) a z toho se pak počítal průtok. Felda 1.9D ale nemá elektronické vstřikování. Jinak by to bylo jednoduché.
Napsal: 02 čer 2006, 12:35
od Andre
kiru píše:co vstrik, to impulz, to miligram nafty = spotreba (informačne)
Myslíš to vážně? Co impuls to 1mg a nebo taky 20....
To bude asi přesnější měření pokles plováku v nádrži vs. ujeté km...
Napsal: 02 čer 2006, 12:37
od Andre
Kakamil píše:Andre píše:Mi nejde do hlavy jak by jste chtěli měřit spotřebu piezosnímačem

Při vstřiku se zvýší tlak v potrubí a nepatrně se zvětší průřez a to způsobí tlak na piezomateriál. Ten se zesílí a natvaruje... Teda aspoň tak mi to poradili... Ale pochybuju o přesnosti ve vyšších otáčkách.....
Pochybuju o přesnosti i v nízkých otáčkách

Napsal: 02 čer 2006, 12:44
od Kakamil
Andre píše:Kakamil píše:Andre píše:Mi nejde do hlavy jak by jste chtěli měřit spotřebu piezosnímačem

Při vstřiku se zvýší tlak v potrubí a nepatrně se zvětší průřez a to způsobí tlak na piezomateriál. Ten se zesílí a natvaruje... Teda aspoň tak mi to poradili... Ale pochybuju o přesnosti ve vyšších otáčkách.....
Pochybuju o přesnosti i v nízkých otáčkách

Nijak extra přesný to asi nebude nikdy. Jenom, podle mě, v těch vysokých otáčkách ty impulzy splynou....
Napsal: 02 čer 2006, 12:57
od Andre
Nejde jen o impulzy, v každém režimu toho motoru tam přece protéká diametrálně rozdílné množství nafty.
Jinak u origo TDI s počítačem se spotřeba počítá z polohy regulační objímky a otáček motoru. U rotačních čerpadel samozřejmě.
Napsal: 02 čer 2006, 13:03
od Kakamil
Andre píše:Nejde jen o impulzy, v každém režimu toho motoru tam přece protéká diametrálně rozdílné množství nafty.
Jinak u origo TDI s počítačem se spotřeba počítá z polohy regulační objímky a otáček motoru. U rotačních čerpadel samozřejmě.
A šlo by to tak spočítat i u toho atmosférickýho dieselu, co má Felda 1.9D? To, pokud vím, není TDI... Já to mám vyřešené po té elektronické stránce, ale motorům zase až tak moc dobře nerozumím.