tlak turba 0,7

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08
Odpovědi: 0

tlak turba 0,7

Příspěvek od Venousz »

Čaues, moje turbo tlačí jenom 0,7 (podle VAGu), sice od cca 1600 a ten tlak je zregulovanej dobře, ale je to jenom těch 0,7. Mám podezření, že tenhle tlak je nastavenej v ECU, protože můj motor (1Z) má papírově 202 Nm oproti novějším 210Nm. Je to tak nebo mám něco v řiti?
Naposledy upravil(a) Venousz dne 03 úno 2006, 19:50, celkem upraveno 1 x.
Passik
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 30 led 2006, 17:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Passik »

No ja mam opacnej problem ,ted sem byl na VAGU a namerili mi az 2,5baru:( nevite co bude stat oprava?? cim to je??
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Passik píše:No ja mam opacnej problem ,ted sem byl na VAGU a namerili mi az 2,5baru:( nevite co bude stat oprava?? cim to je??

No me to taky dava az 2,5 baru a pak nouzak je to pridrena regulace lopatek a oprava je kolem 2000,- zalezi kdo a kde by to spravoval. Ted jsem to docasne vyresil protoze jsem tu regulaci rozhejbal ale jak se otepli urbo de ven na cisteni. jeste muze byt vadnej N75 ale to by bylo na Vagu videt
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Venousz: no a kolik máš požadovaný tlak ve VAGu?
Jinak si myslím, že VAG vadný N75 nepozná....
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Andre píše:Venousz: no a kolik máš požadovaný tlak ve VAGu?
Jinak si myslím, že VAG vadný N75 nepozná....
No z logu by to melo byt poznat podle prubehu krivky pokud nezacne n75 omezavoat tak je to tam pekne videt . . .
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Mara123 píše:
Andre píše:Venousz: no a kolik máš požadovaný tlak ve VAGu?
Jinak si myslím, že VAG vadný N75 nepozná....
No z logu by to melo byt poznat podle prubehu krivky pokud nezacne n75 omezavoat tak je to tam pekne videt . . .
A jak z toho logu poznáš, že je to právě ten N75? A ne zatuhlá regulace, zpuchřelá hadička, nebo cokoliv jiného?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Těžko.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

On myslel asi, ze N75 jde poznat kdyz je v haji ten solenoid v nem... nevodi/nemagnetuje. ECU ocekava nejaky odpor na konci kabelu. :)
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Venousz »

N75 začíná regulovat v podstatě hned jak trochu sešlápnu plyn, aspoň podle VAGu. Požadovanou hodnotu ukazuje cca 1850, ale nejsem si jistý jestli ta hodnota vychází z ECU nebo z VAGu. Kolik to dává pokud je N75 v háji?
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Hodnota je z ECU. A rekl bych, ze ta hodnota je spravna a tech 0,7-0,9 pretlaku je naprosto OK. 1Z je motor s obtokovym turbem.

Co se tyce tveho motoru, tak jsem dal na svy ftpko publikaci. Jedinej soubor, tak si to cucni. Ma to cca 20MB

ftp://kubosh.homeip.net
u: diesel
p: power
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

lt.kubosh píše:On myslel asi, ze N75 jde poznat kdyz je v haji ten solenoid v nem... nevodi/nemagnetuje. ECU ocekava nejaky odpor na konci kabelu. :)
Byla řeč o logu z VAGu a ne o měření odporu ;)
Jinak ECU podle mě odpor na N75 nekontroluje, teda aspon ne ta moje, mám ho totiž odpojenej a ani o tom holka neví (pamět závad) :)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Venousz: Pokud je požadavek 1850 a realita 1700, tak je něco špatně... nejspíš turbo už to má spočítaný.
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Andre píše:
Mara123 píše:
Andre píše:Venousz: no a kolik máš požadovaný tlak ve VAGu?
Jinak si myslím, že VAG vadný N75 nepozná....
No z logu by to melo byt poznat podle prubehu krivky pokud nezacne n75 omezavoat tak je to tam pekne videt . . .
A jak z toho logu poznáš, že je to právě ten N75? A ne zatuhlá regulace, zpuchřelá hadička, nebo cokoliv jiného?
to jo máš pravdu, z te křivky je vidět prostě to že se tlak neomezil tak jsem to myslel a vylučovací metodou pak kontroluješ ty tři věci který to mohli způsobit. :)
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Venousz »

lt.kubosh: díky až přijdu domů stahnu to, v práci máme nějakej přiblblej fajrvwol kterej mě tam nechce pustit.

Andre: No já bych řekl, že pokud je požadavek 1850 a turbo tlačí 1680-1720 tak by ECU mělo přiškrtit obtok aby to dalo těch 1850. Jenže ono neškrtí. V podstatě při plnym plynu už od 1500 ot. je N75 na nějakejch 39% a dokud nesundám nohu z plynu tak se hodnota nezmění. Při volnoběhu je na cca 94%. Spíš bych to tipoval že mi visí obtok, resp. ten ventil N75 pořád v otevřené poloze.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Ten obtok má výchozí polohu zavřeno a ECU ho přez N75 otevírá, ne obráceně.
V jakých nejnižších otáčkách se dostaneš na těch 0,7bar?
A váhu máš OK?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“