Stránka 1 z 8

Ro a kamion

Napsal: 01 črc 2008, 20:14
od Rudolf Diesel
Zdravím už se někdo pokoušel něco lít do NA? A případně jaké byste tam spatřovali případné problémy? Pro nezasvěcené, hlavní rozdíl mezi NA a OA motory bych viděl zejména v nízkých otáčkách motoru NA, který prakticky jen vyjímečně překročí 2000 ot/min, dlouhé vedení od palivové nádrže v naprosté většině v polypropylenem, prakticky jen velmi těžko ohřatelný motor pokud běží jen na volnoběh v nižších teplotách. Příliš se v problematice "alternativních" nevyznám a přiznám se že ani příliš příspěvků sjem nečetl. Snažil sjem se napsat hlavní rozdíly které si myslím že by třeba mohli hrát nějakou roli, zaye bych totiž nerad něco zkazil protože motor na NA není zrovna levná záležitost.

Napsal: 01 črc 2008, 22:22
od bobyd
Musel by jsi trochu osvetlit princip motoru komurka? commonrail? tdi?hdi ?tdci?dci?dti? :) co se tyce ohrevu ten lze elektricky kamion se svim vykonem by stim nemel mit problem.

Napsal: 02 črc 2008, 16:27
od Rudolf Diesel
Člověk se snaží napsat všechno a zapomene na to nejdůležitější :D. Jedná se samozřejmě o přímý vstřik paliva jen s mechanickou regulací.

Napsal: 02 črc 2008, 19:08
od slovacek.milos
Rudolf Diesel píše:Člověk se snaží napsat všechno a zapomene na to nejdůležitější :D. Jedná se samozřejmě o přímý vstřik paliva jen s mechanickou regulací.
jezdíš s NA nebo o tom jen přemýšlíš, a co to je přímý vstřik s mechanickou regulací, to je řadové nebo rotační čerpadlo, boch, lucas, motorpal, miloš

Napsal: 02 črc 2008, 21:34
od wiguf
napiš uživateli jménem truck.... Bohužel neni to žádná levná sranda, truckovi, co psal, stál jeden kamion přestavët 80 kolíků....

Napsal: 03 črc 2008, 11:43
od Pavel
80 tisíc se v kamionové dopravě vrátí za chvíli, vzhledem k úsporám a četnosti provozu, takže nic závžného

Napsal: 03 črc 2008, 14:30
od wiguf
samozřejmě, pokud na to má

Napsal: 03 črc 2008, 15:59
od Rudolf Diesel
slovacek.milos píše:
Rudolf Diesel píše:Člověk se snaží napsat všechno a zapomene na to nejdůležitější :D. Jedná se samozřejmě o přímý vstřik paliva jen s mechanickou regulací.
jezdíš s NA nebo o tom jen přemýšlíš, a co to je přímý vstřik s mechanickou regulací, to je řadové nebo rotační čerpadlo, boch, lucas, motorpal, miloš
Řadové čerpadlo Bosh, Motorpal. Aut je víc,ale začal bych stím boshem. Jen pro info všechny kamiony mají řadová čerpadla v 99% (zatím sjem se setkal jen se Styerem , který měl rotační,ale to bylo epizoda sama pro sebe). Četl sjem tady že u řadových čerpadel je to lepší a víc to vydrží i když 80 tis. se mi do toho dávat nechce ono je totiž ještě otázka co to udělá s výkonem u takového motoru.

Napsal: 03 črc 2008, 16:38
od karel.tdi
To mas este v poho, kdyz tam mas radove.
Nektere motory uz maju dneskaj aj Pumpe Düse, nebo Common Raily, vesmes nove motory maju tyto systemy, vs. cerpadla nesplnuji uz dneskaj emisni normy

karel

Napsal: 03 črc 2008, 17:55
od slovacek.milos
karel.tdi píše:To mas este v poho, kdyz tam mas radove.
Nektere motory uz maju dneskaj aj Pumpe Düse, nebo Common Raily, vesmes nove motory maju tyto systemy, vs. cerpadla nesplnuji uz dneskaj emisni normy

karel
mají kde co ale bavíme se o NA miloš

Napsal: 03 črc 2008, 19:33
od Rudolf Diesel
Je pravda že common rail a další novější technologie, se u NA užívá,ale jedná se vesměs o motory euro 4 a víš a pořizovací cena těchto vozů i ojetých je velmi vysoká. Abych zamezil dalších diskuzím tak konkrétně mám v plánu předělat LIAZ, tam se požíval Bosch, L'orange a Motorpal. Samozřejmě vždy řadová vstřikovací čerpadla a přímý vstřik.

Napsal: 03 črc 2008, 20:16
od karel.tdi
slovacek.milos
a co jako? (LOL) co tim chtel ogar rict??????????
dyť sem to psal néé, sa nauč procitat prizpevky :o
ja vim,ze stara dobra liazka,je dobrá ale dnes uz to ma vse vybavene elektrobickymi vstrikovacimi systemy ty asi zijes ešte v dobe kamenné :D

inak si myslim ze LIaz v poho,hlavne k vuli radovemu cerpadlu to sezere temer vse,palivove potrubi tam neni zas tak dlouhe,to se zda,vybavil bych to poradnym ohrivacem, nejaké 50ti deskové vymenik aspon

karel

Napsal: 03 črc 2008, 20:25
od slovacek.milos
karel.tdi píše:slovacek.milos
a co jako? (LOL) co tim chtel ogar rict??????????
dyť sem to psal néé, sa nauč procitat prizpevky :o
ja vim,ze stara dobra liazka,je dobrá ale dnes uz to ma vse vybavene elektrobickymi vstrikovacimi systemy ty asi zijes ešte v dobe kamenné :D

inak si myslim ze LIaz v poho,hlavne k vuli radovemu cerpadlu to sezere temer vse,palivove potrubi tam neni zas tak dlouhe,to se zda,vybavil bych to poradnym ohrivacem, nejaké 50ti deskové vymenik aspon

karel
(hm) jo vidím no jakože karle Liaz je téma, já zrovna dělal třístovku na STK od pondělka, vesměs doba železná, těsnění hliníkové a ocelové, kámen nebyl ani na valníku :-D miloš

Napsal: 04 črc 2008, 06:56
od Pavel
TO Rudolf diesel:

Pokud máš řadové čerpadlo tak vůbec nic žádný příhřevy neřeš, to protlačí i sádlo bez nějaké újmy.

Napsal: 04 črc 2008, 07:33
od karel.tdi
at ma ake chce cerpadlo kdyz neohrivas zakarbonujes zbytecne brzo motor,to neni dobra cesta ! cerpadlo zvladnout ale ohraty olej se lip rozprasouje a lip hori,dela mene karbonu,bez ohrevu zapeces o dost driv motor ,halvně při startech rano pokud nebudes mít dvounadrzku

karel