Nastavení táhla na turbu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Hobby
Přispěvovatel
Příspěvky: 284
Registrován: 23 úno 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Nastavení táhla na turbu

Příspěvek od Hobby »

Dnes mně tady přišel jeden "ladič".Někdo mu poradil že zvýší výkon seřízením nastavení na podtlakové baňce turba.Výsledek je že auto akceleruje perfektně do 130 a potom už jen velmi pomalu.Nepamatuje si o kolik závitů a v jakém směru nastavení potočil.Auto měl načipované super zatáhlo i při 160 a vytáhlo 220.Bylo mu to málo.Dá se to nějak seřídit bez vytažení turba a seřizovací stolice?Turbo je OK.Žádné závady.
Octavia 1.9 TDI PD,4x4,ATD,100Kw
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Přepětí tyčky se nastavuje na asi 1 mm. Není problém to nastavit na autě.
Hobby
Přispěvovatel
Příspěvky: 284
Registrován: 23 úno 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Hobby »

Takže auto studené,motor vypnut,horní doraz + napružit o 1mm přes membránu?
Octavia 1.9 TDI PD,4x4,ATD,100Kw
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, přesně tak
Uživatelský avatar
Curda
Přispěvovatel
Příspěvky: 282
Registrován: 07 lis 2006, 17:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Curda »

Jak že se to seřizeje?? Nešlo by to malinko podrobněji?? Stejně by asi bylo dobrý změřit kolik tlačí, nebo??
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Tak on je hlavně rozdíl jestli je to turbo s waste-gate a VGT.
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

Curda píše:Jak že se to seřizeje?? Nešlo by to malinko podrobněji?? Stejně by asi bylo dobrý změřit kolik tlačí, nebo??
tam neni co podrobneji. kdyz jsem to delal na svym, tak jsem si to povolil tak, ze regulace mela vuli, cili nebyla dotazena az na doraz. no a postupne jsem ji utahoval (po pul zavite jsem si kontroloval, jestli ma jeste vuli). a kdyz jsem dosel do ,mrtvyho bodu (vule rovno nula) pritahnul jsem ji jeste o jeden celej zavit a turbo maka presne jak ma ...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
dvojan1
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 02 říj 2007, 14:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od dvojan1 »

Hobby píše:Takže auto studené,motor vypnut,horní doraz + napružit o 1mm přes membránu?
Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

dvojan1 píše:
Hobby píše:Takže auto studené,motor vypnut,horní doraz + napružit o 1mm přes membránu?
Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.
kdyz to prepruzis vic nez by melo byt, tak to bude od spoda linejsi, nastup nebude tak rychlej, misto treba od 1500ot ti to zabere od 1700 (priklad). to jsem zkousel taky takhle udelat, pak jsem mel mensi i ty tlakovy spicky, ale nastavil jsem si to potom nazpet, protoze se mi nelibil ten prubeh, prislo mi to linejsi, mam hodne lehky auto, tak to bylo docela znat.... ciste muj nazor a postreh
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
dvojan1
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 02 říj 2007, 14:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od dvojan1 »

flekyc píše:
dvojan1 píše:
Hobby píše:Takže auto studené,motor vypnut,horní doraz + napružit o 1mm přes membránu?
Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.
kdyz to prepruzis vic nez by melo byt, tak to bude od spoda linejsi, nastup nebude tak rychlej, misto treba od 1500ot ti to zabere od 1700 (priklad). to jsem zkousel taky takhle udelat, pak jsem mel mensi i ty tlakovy spicky, ale nastavil jsem si to potom nazpet, protoze se mi nelibil ten prubeh, prislo mi to linejsi, mam hodne lehky auto, tak to bylo docela znat.... ciste muj nazor a postreh
To nevím,mě se jen změnil vysledný tlak turba.Asi mám už ke konci dráhy ventilu unavenou pružinu která vrací tu podtlakovou pumpu nebo je to tím,že je to ze Seata.A tý pumpě to je jedno v který je pozici,vždyť ti to vše ovládá ventil N75.Pumpa je závislá na tom kolik N75 upustí podtlaku.Mrkni na tenhle odkaz,že to jede dobře jen s čipem jinak vše série.http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

dvojan1 píše:
flekyc píše:
dvojan1 píše:Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.
kdyz to prepruzis vic nez by melo byt, tak to bude od spoda linejsi, nastup nebude tak rychlej, misto treba od 1500ot ti to zabere od 1700 (priklad). to jsem zkousel taky takhle udelat, pak jsem mel mensi i ty tlakovy spicky, ale nastavil jsem si to potom nazpet, protoze se mi nelibil ten prubeh, prislo mi to linejsi, mam hodne lehky auto, tak to bylo docela znat.... ciste muj nazor a postreh
To nevím,mě se jen změnil vysledný tlak turba.Asi mám už ke konci dráhy ventilu unavenou pružinu která vrací tu podtlakovou pumpu nebo je to tím,že je to ze Seata.A tý pumpě to je jedno v který je pozici,vždyť ti to vše ovládá ventil N75.Pumpa je závislá na tom kolik N75 upustí podtlaku.Mrkni na tenhle odkaz,že to jede dobře jen s čipem jinak vše série.http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
ja to nepotreboval resit, nekdo polozil otazku a ja mu na ni odpovedel, to je vsechno. rikam, jak jsem si to delal ja na svym aute a jak se to chovalo. nastavil jsem si to spravne a funguje to jak ma.
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Ripper
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 10 bře 2008, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Ripper »

Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

Ripper píše:Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
sezen si nekoho kdo ma podtlakovou pistoli, pumpovaci. nasad druhy konec hadicky na plechovku, druhou ruku si dej zespoda na tahlo plechovky a pomalinku pumpuj, uz od pocatku se musi pohnout, v celem rozsahu. ten pohyb musi byt plynuly, neprerusovany, pak je banka v poradku. pokud by ti to slo ztezka, nebo nepravidelne, zkus to udelat nekolikrat zasebou, obcas se podari to rozhejbat a pak to funguje jak ma. ja mel problemy s jednou lopatkou, byla lehonce prihnuta a kdyz se pod ni po treba 500km usadil karbon, stacilo trosku, tak se mi pridirala regulace a zatuhly mi lopatky, ale tak drsne, ze si nepohnul s tahlem naklapeni. pres tu plechovku se mi to podarilo rozhejbat, ale bylo to stejne na nic, sehnal jsem celou vejfuk cast z turba co melo 20tis, byla doslova nova, ted to maka jak fík...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Ripper
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 10 bře 2008, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Ripper »

flekyc píše:
Ripper píše:Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
sezen si nekoho kdo ma podtlakovou pistoli, pumpovaci. nasad druhy konec hadicky na plechovku, druhou ruku si dej zespoda na tahlo plechovky a pomalinku pumpuj, uz od pocatku se musi pohnout, v celem rozsahu. ten pohyb musi byt plynuly, neprerusovany, pak je banka v poradku. pokud by ti to slo ztezka, nebo nepravidelne, zkus to udelat nekolikrat zasebou, obcas se podari to rozhejbat a pak to funguje jak ma. ja mel problemy s jednou lopatkou, byla lehonce prihnuta a kdyz se pod ni po treba 500km usadil karbon, stacilo trosku, tak se mi pridirala regulace a zatuhly mi lopatky, ale tak drsne, ze si nepohnul s tahlem naklapeni. pres tu plechovku se mi to podarilo rozhejbat, ale bylo to stejne na nic, sehnal jsem celou vejfuk cast z turba co melo 20tis, byla doslova nova, ted to maka jak fík...
Já nemyslím, že by byla ta baňka vadná. Když jsem při nastartovaným autě vytáhl tu podtlakovou hadičku z N75, tak se to táhlo zatáhlo zpět. Takhle jsem to zkoušel, že jsem při nastartovaným autě přikládat tu hadičku k N75 a táhlo sa zatahovalo a zase povolovalo. Pravda je, že po nastrčení tý hadičky do N75 to zajelo pomaleji a po vytažení to reagovalo rychleji. To si ale myslím, že je normální. Než to ten podtlak zatáhne. Mě jde o to, jestli nemůže být to táhlo (membrána) rozštelovaný a tím pádem jsou lopatky při určitých otáčkách jinde než by měly být.
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

Ripper píše:
flekyc píše:
Ripper píše:Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
sezen si nekoho kdo ma podtlakovou pistoli, pumpovaci. nasad druhy konec hadicky na plechovku, druhou ruku si dej zespoda na tahlo plechovky a pomalinku pumpuj, uz od pocatku se musi pohnout, v celem rozsahu. ten pohyb musi byt plynuly, neprerusovany, pak je banka v poradku. pokud by ti to slo ztezka, nebo nepravidelne, zkus to udelat nekolikrat zasebou, obcas se podari to rozhejbat a pak to funguje jak ma. ja mel problemy s jednou lopatkou, byla lehonce prihnuta a kdyz se pod ni po treba 500km usadil karbon, stacilo trosku, tak se mi pridirala regulace a zatuhly mi lopatky, ale tak drsne, ze si nepohnul s tahlem naklapeni. pres tu plechovku se mi to podarilo rozhejbat, ale bylo to stejne na nic, sehnal jsem celou vejfuk cast z turba co melo 20tis, byla doslova nova, ted to maka jak fík...
Já nemyslím, že by byla ta baňka vadná. Když jsem při nastartovaným autě vytáhl tu podtlakovou hadičku z N75, tak se to táhlo zatáhlo zpět. Takhle jsem to zkoušel, že jsem při nastartovaným autě přikládat tu hadičku k N75 a táhlo sa zatahovalo a zase povolovalo. Pravda je, že po nastrčení tý hadičky do N75 to zajelo pomaleji a po vytažení to reagovalo rychleji. To si ale myslím, že je normální. Než to ten podtlak zatáhne. Mě jde o to, jestli nemůže být to táhlo (membrána) rozštelovaný a tím pádem jsou lopatky při určitých otáčkách jinde než by měly být.
no jasny, ale timhle bys to perfektne vyzkousel a hned vis na cem si. to tahlo muze byt rozstelovany, ale bylo by to divny, protoze pokud si s tim nic nedelal a ani nikdo jiny, vyrobce to nastavuje presne a zakapne to barvou. zespoda plechovky jsou dve matky, povol je tak, ze budes moc hejbat regulaci. vyzkousej jestli to jde hladce. kdyz je rugulace v ty maximalni poloze tak mezi plechovkou a drzakem by mela byt malinka vule, aby tahlo bylo jen nepatrne prepruzeny, pokud to tak bude, tak je banka nastavena spravne
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“