Nastavení táhla na turbu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nastavení táhla na turbu
Dnes mně tady přišel jeden "ladič".Někdo mu poradil že zvýší výkon seřízením nastavení na podtlakové baňce turba.Výsledek je že auto akceleruje perfektně do 130 a potom už jen velmi pomalu.Nepamatuje si o kolik závitů a v jakém směru nastavení potočil.Auto měl načipované super zatáhlo i při 160 a vytáhlo 220.Bylo mu to málo.Dá se to nějak seřídit bez vytažení turba a seřizovací stolice?Turbo je OK.Žádné závady.
Octavia 1.9 TDI PD,4x4,ATD,100Kw
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
tam neni co podrobneji. kdyz jsem to delal na svym, tak jsem si to povolil tak, ze regulace mela vuli, cili nebyla dotazena az na doraz. no a postupne jsem ji utahoval (po pul zavite jsem si kontroloval, jestli ma jeste vuli). a kdyz jsem dosel do ,mrtvyho bodu (vule rovno nula) pritahnul jsem ji jeste o jeden celej zavit a turbo maka presne jak ma ...Curda píše:Jak že se to seřizeje?? Nešlo by to malinko podrobněji?? Stejně by asi bylo dobrý změřit kolik tlačí, nebo??
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
kdyz to prepruzis vic nez by melo byt, tak to bude od spoda linejsi, nastup nebude tak rychlej, misto treba od 1500ot ti to zabere od 1700 (priklad). to jsem zkousel taky takhle udelat, pak jsem mel mensi i ty tlakovy spicky, ale nastavil jsem si to potom nazpet, protoze se mi nelibil ten prubeh, prislo mi to linejsi, mam hodne lehky auto, tak to bylo docela znat.... ciste muj nazor a postrehdvojan1 píše:Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.Hobby píše:Takže auto studené,motor vypnut,horní doraz + napružit o 1mm přes membránu?
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
To nevím,mě se jen změnil vysledný tlak turba.Asi mám už ke konci dráhy ventilu unavenou pružinu která vrací tu podtlakovou pumpu nebo je to tím,že je to ze Seata.A tý pumpě to je jedno v který je pozici,vždyť ti to vše ovládá ventil N75.Pumpa je závislá na tom kolik N75 upustí podtlaku.Mrkni na tenhle odkaz,že to jede dobře jen s čipem jinak vše série.http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30flekyc píše:kdyz to prepruzis vic nez by melo byt, tak to bude od spoda linejsi, nastup nebude tak rychlej, misto treba od 1500ot ti to zabere od 1700 (priklad). to jsem zkousel taky takhle udelat, pak jsem mel mensi i ty tlakovy spicky, ale nastavil jsem si to potom nazpet, protoze se mi nelibil ten prubeh, prislo mi to linejsi, mam hodne lehky auto, tak to bylo docela znat.... ciste muj nazor a postrehdvojan1 píše:Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.Hobby píše:Takže auto studené,motor vypnut,horní doraz + napružit o 1mm přes membránu?
ja to nepotreboval resit, nekdo polozil otazku a ja mu na ni odpovedel, to je vsechno. rikam, jak jsem si to delal ja na svym aute a jak se to chovalo. nastavil jsem si to spravne a funguje to jak ma.dvojan1 píše:To nevím,mě se jen změnil vysledný tlak turba.Asi mám už ke konci dráhy ventilu unavenou pružinu která vrací tu podtlakovou pumpu nebo je to tím,že je to ze Seata.A tý pumpě to je jedno v který je pozici,vždyť ti to vše ovládá ventil N75.Pumpa je závislá na tom kolik N75 upustí podtlaku.Mrkni na tenhle odkaz,že to jede dobře jen s čipem jinak vše série.http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30flekyc píše:kdyz to prepruzis vic nez by melo byt, tak to bude od spoda linejsi, nastup nebude tak rychlej, misto treba od 1500ot ti to zabere od 1700 (priklad). to jsem zkousel taky takhle udelat, pak jsem mel mensi i ty tlakovy spicky, ale nastavil jsem si to potom nazpet, protoze se mi nelibil ten prubeh, prislo mi to linejsi, mam hodne lehky auto, tak to bylo docela znat.... ciste muj nazor a postrehdvojan1 píše:Už jsem to opravil,Tlak turba klesnul seřízením z 2300 na 2180.Může to být i více napružené,já jsem táhlo prodlužoval o 2 závity.Hlavně,když pak vakuovou pumpou dojede ovládání lopatek ke spodnímu dorazu.
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
sezen si nekoho kdo ma podtlakovou pistoli, pumpovaci. nasad druhy konec hadicky na plechovku, druhou ruku si dej zespoda na tahlo plechovky a pomalinku pumpuj, uz od pocatku se musi pohnout, v celem rozsahu. ten pohyb musi byt plynuly, neprerusovany, pak je banka v poradku. pokud by ti to slo ztezka, nebo nepravidelne, zkus to udelat nekolikrat zasebou, obcas se podari to rozhejbat a pak to funguje jak ma. ja mel problemy s jednou lopatkou, byla lehonce prihnuta a kdyz se pod ni po treba 500km usadil karbon, stacilo trosku, tak se mi pridirala regulace a zatuhly mi lopatky, ale tak drsne, ze si nepohnul s tahlem naklapeni. pres tu plechovku se mi to podarilo rozhejbat, ale bylo to stejne na nic, sehnal jsem celou vejfuk cast z turba co melo 20tis, byla doslova nova, ted to maka jak fík...Ripper píše:Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Já nemyslím, že by byla ta baňka vadná. Když jsem při nastartovaným autě vytáhl tu podtlakovou hadičku z N75, tak se to táhlo zatáhlo zpět. Takhle jsem to zkoušel, že jsem při nastartovaným autě přikládat tu hadičku k N75 a táhlo sa zatahovalo a zase povolovalo. Pravda je, že po nastrčení tý hadičky do N75 to zajelo pomaleji a po vytažení to reagovalo rychleji. To si ale myslím, že je normální. Než to ten podtlak zatáhne. Mě jde o to, jestli nemůže být to táhlo (membrána) rozštelovaný a tím pádem jsou lopatky při určitých otáčkách jinde než by měly být.flekyc píše:sezen si nekoho kdo ma podtlakovou pistoli, pumpovaci. nasad druhy konec hadicky na plechovku, druhou ruku si dej zespoda na tahlo plechovky a pomalinku pumpuj, uz od pocatku se musi pohnout, v celem rozsahu. ten pohyb musi byt plynuly, neprerusovany, pak je banka v poradku. pokud by ti to slo ztezka, nebo nepravidelne, zkus to udelat nekolikrat zasebou, obcas se podari to rozhejbat a pak to funguje jak ma. ja mel problemy s jednou lopatkou, byla lehonce prihnuta a kdyz se pod ni po treba 500km usadil karbon, stacilo trosku, tak se mi pridirala regulace a zatuhly mi lopatky, ale tak drsne, ze si nepohnul s tahlem naklapeni. pres tu plechovku se mi to podarilo rozhejbat, ale bylo to stejne na nic, sehnal jsem celou vejfuk cast z turba co melo 20tis, byla doslova nova, ted to maka jak fík...Ripper píše:Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
no jasny, ale timhle bys to perfektne vyzkousel a hned vis na cem si. to tahlo muze byt rozstelovany, ale bylo by to divny, protoze pokud si s tim nic nedelal a ani nikdo jiny, vyrobce to nastavuje presne a zakapne to barvou. zespoda plechovky jsou dve matky, povol je tak, ze budes moc hejbat regulaci. vyzkousej jestli to jde hladce. kdyz je rugulace v ty maximalni poloze tak mezi plechovkou a drzakem by mela byt malinka vule, aby tahlo bylo jen nepatrne prepruzeny, pokud to tak bude, tak je banka nastavena spravneRipper píše:Já nemyslím, že by byla ta baňka vadná. Když jsem při nastartovaným autě vytáhl tu podtlakovou hadičku z N75, tak se to táhlo zatáhlo zpět. Takhle jsem to zkoušel, že jsem při nastartovaným autě přikládat tu hadičku k N75 a táhlo sa zatahovalo a zase povolovalo. Pravda je, že po nastrčení tý hadičky do N75 to zajelo pomaleji a po vytažení to reagovalo rychleji. To si ale myslím, že je normální. Než to ten podtlak zatáhne. Mě jde o to, jestli nemůže být to táhlo (membrána) rozštelovaný a tím pádem jsou lopatky při určitých otáčkách jinde než by měly být.flekyc píše:sezen si nekoho kdo ma podtlakovou pistoli, pumpovaci. nasad druhy konec hadicky na plechovku, druhou ruku si dej zespoda na tahlo plechovky a pomalinku pumpuj, uz od pocatku se musi pohnout, v celem rozsahu. ten pohyb musi byt plynuly, neprerusovany, pak je banka v poradku. pokud by ti to slo ztezka, nebo nepravidelne, zkus to udelat nekolikrat zasebou, obcas se podari to rozhejbat a pak to funguje jak ma. ja mel problemy s jednou lopatkou, byla lehonce prihnuta a kdyz se pod ni po treba 500km usadil karbon, stacilo trosku, tak se mi pridirala regulace a zatuhly mi lopatky, ale tak drsne, ze si nepohnul s tahlem naklapeni. pres tu plechovku se mi to podarilo rozhejbat, ale bylo to stejne na nic, sehnal jsem celou vejfuk cast z turba co melo 20tis, byla doslova nova, ted to maka jak fík...Ripper píše:Mě se zdá, že mi auto od spodu zabírá pomaleji. Může to být třeby tím, že je již unavaná ta memmbrána v té baňce a nereguluje to tak jak má? mám Octu AHF. Porovnával jsem to s kolegou a jemu to jde od spodu lépe. Možná by stačilo to poštelovat do té polohy jak se tady píše. Díky za názory.
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation