Stránka 1 z 2

Smeska fritaku a benzinu ??

Napsal: 23 čer 2006, 14:20
od Radim205D
Znamy ktery nema internet me poprosil jestli bych se vas zeptal na jednu otazku : "Jezdim na smesku 50:50 RO a nafta, co by se stalo cerpadlu popripade jake by byly jizdni vlastnosti kdyby olej redil v mensim pomeru benzinem (napr.70%RO,30%benzin) ktery by viskozitu oleje zvysil snaze nez nafta . V zime se preci do nafty muze pridavat i dle rad vyrobcu aut nejake procento benzinu.

Napsal: 23 čer 2006, 14:23
od Radim205D
Zajima to i mne protoze by se tim benzinem mohla teoreticky obohacovat i startovaci smeska u dvounadrzaku.

Napsal: 23 čer 2006, 18:47
od paty
směs benzínu a oleje jsem jezdil protože jsem dělal přestavbu auta a v nádrži zbyl benzín ktery jsem naředil olejem a naftou a mužu říct že to jelo a stále jezdí .

Napsal: 23 čer 2006, 19:09
od Radim205D
to paty: a kolik toho benzinu v te nadrzi bylo? resp. nevite nekdo jake je bezpecne procento benzinu v nafte/RO ?

Napsal: 23 čer 2006, 19:27
od paty
Radim205D píše:to paty: a kolik toho benzinu v te nadrzi bylo? resp. nevite nekdo jake je bezpecne procento benzinu v nafte/RO ?
dle odhadu asi 20 litru na to jsem dal 25litru oleje a dotlačil po hrdlo naftou cca asi 5 litru a celková nádrž pry je 55 litru

Re: Smeska fritaku a benzinu ??

Napsal: 23 čer 2006, 21:34
od maska01
Radim205D píše:Znamy ktery nema internet me poprosil jestli bych se vas zeptal na jednu otazku : "Jezdim na smesku 50:50 RO a nafta, co by se stalo cerpadlu popripade jake by byly jizdni vlastnosti kdyby olej redil v mensim pomeru benzinem (napr.70%RO,30%benzin) ktery by viskozitu oleje zvysil snaze nez nafta . V zime se preci do nafty muze pridavat i dle rad vyrobcu aut nejake procento benzinu.
jezdil jsem na poměr 10l RO :2l benzin a v pohodě jen už to tak nevonělo, ted jezdím na směs hydraulický RO + petropal asi tak 8:2 a smrdí to jak AVIE (LOL)

Napsal: 23 čer 2006, 22:20
od Kuba
Směs benzín nafta nebo směs olej benzin - to ne. Sice se může nouzově ( a ještě před rokem 1990 to výrobci dieselových aut v nouzi i doporučovali ) do nafty namíchat až 25 % benzinu, aby letní nafta v zimě neparafinovala při tuhejchg mrazech, ale u dnešních motorů TDI, HDI apod., kde jsou parametry počátku vstřiku, studeného startu apod. řízeny počítačem, kde jsou tolerance mnohem menší, kde je potřeba splňovat mnohem přísnější emise i´normy hluku - tam bych dlouhodobě na směs diesel-benzin nejezdil. Benzín má přecejen daleko rozdílnější vlastnosti než nafta či než jakýkoliv olej. Hlavně má jiný odpařovací hodnoty, destilační křivka je jiná, bod vzplanutí i vznícení úplně jinej než u olejů, petroleje či nafty. Motor se směskou benzin.nafta či olej-benzin běží o poznání hlučněji, má podstatně tvrdší chod, hlavně na volnoběh a při nízký zátěží, kde se výrazně projevuje typické klepání nafťáku svědčící o tom, že tzv. prodleva vznícení ve válci je velká - dochází tak k rychlejšímu nárustu tlaku ve válci a pístová skupna je tak zbytečně i víc namáhána. Ne že bych si myslel, že se motor hned vysype - každý nechť si to vyzkouší a poslouchá........ :D

Napsal: 24 čer 2006, 08:52
od Radim205D
diky za odpovedi. Takze laborovat se nebude :( Jenom nas s kolegou napadlo co udelat s trochou benzinu ze sluzebni felicie ktery usetrime a nemame pro nej jine vyuziti.

Napsal: 24 čer 2006, 09:20
od Radim205D
to maska01: ty ses teda chemik ti reknu (rofl)
a propo ten propal nekupujes ze ? jeho cenu jsem objevil 65,-/1L bez DPH
P.S. v cem tu ohnivou smesku palis?

,

Napsal: 24 čer 2006, 09:40
od radluk
:?

Napsal: 24 čer 2006, 17:00
od maska01
Radim205D píše:to maska01: ty ses teda chemik ti reknu (rofl)
a propo ten propal nekupujes ze ? jeho cenu jsem objevil 65,-/1L bez DPH
P.S. v cem tu ohnivou smesku palis?
toyota corolla 1,9DX 1986 365tis.km, nekupuju mám už jen trochu a je to použitá náplň z mašiny na který se štelujou naftový čerpadla, teda i ten hydraulickej olej, ale už došly zdroje tak se budu muset vrátit k friťáku + nafta.

Napsal: 26 čer 2006, 09:26
od Zdenda
normální nafta má prej destilační křivku asi 150°C-360°C, přesnej tvar závisí na letní/zimní naftě a tak. Normální benzin začíná destilovat už asi v 35 °C, takže ten začátek by byl přepísklej. Ale zkusil bych to ředit techničákem, co já vim, tak se v rozumnejch množstvích a cenách (točí se) prodávají techničáky v destilačním rozmezí 90°C-150°C (běžnej čistící) a 140°C-200°C - (lakovej, to je až na ňáký detaily ředidlo S6001. Těma číslama si tady ale nejsem jistej) Ten mě láká daleko víc. Ještě se zeptam větších odborníků a pak sem fodim doporučený poměry pro ředění. Údajně by měl ten benzín v rostlináči i zpomalovat polymeraci, ze který vznikají ty svinstva, který pak zalepujou ty filtry. Taky by to mělo rychlejš sedimentovat (klesání svinstev ke dnu)

,

Napsal: 26 čer 2006, 13:20
od radluk
(rofl)

Napsal: 26 čer 2006, 16:28
od Kuba
U toluenu bych se bál toho, že Ti bezpečně naleptá některá těsnění v palivové soustavě, pokud je ho moc. Je to sice taky "uhlovodík", ale aromatickej, takže svinstvo rakovinotvorný, což by ale nemělo vadit, pokud si tim nemyješ ksicht. Možná to po naředění s naftou či olejem už neleptá, to nevi, chtělo by to vyzkoušet, určitě se naředěniím reaktivita sníží.

,

Napsal: 26 čer 2006, 18:10
od radluk
(rofl)