Stránka 1 z 2
MB W124 2.5D Lehké vibrace od 115 do 130
Napsal: 17 zář 2008, 17:24
od pitrisek
Ahoj auto se lehce rozvibruje , a kola jsou vyvážený už 2x hardyspojka je taky nová od FEBI uložení motoru a převodovky vypadeá OK je to cítít jakoby od zadu , co by to mohlo býti???
Re: MB W124 2.5D Lehké vibrace od 115 do 130
Napsal: 17 zář 2008, 19:45
od bombastiq
pitrisek píše:Ahoj auto se lehce rozvibruje , a kola jsou vyvážený už 2x hardyspojka je taky nová od FEBI uložení motoru a převodovky vypadeá OK je to cítít jakoby od zadu , co by to mohlo býti???
jestli sou zadní kola vyvážený dobře tak to muze dělat
-vymlácenej diferák
nebo ohlá poosa
Napsal: 17 zář 2008, 21:43
od MIR.B.M.W
a nebo motor nebouchá ti to do spojky když na ni maš nohu z lechka jestli jo tak to jsou axialni ložiska měl jsem to na bmw tds
Napsal: 17 zář 2008, 22:32
od Peete
muzou to delat kotouce, nevyvazenej kardan, vule na lozisku na hrusce, klidne i na prd gumy...
Napsal: 18 zář 2008, 06:30
od pitrisek
Ale kdyby to bylo něco nevyváženého nebo ohnutého tak by to mělo dělat víc a víc s vyšší rychlostí, nebo né???
Napsal: 18 zář 2008, 12:28
od Peete
ohnuty by to delalo furt, ale nevyvazeny - co odstrediva sila??
Napsal: 18 zář 2008, 13:46
od pitrisek
Peete píše:ohnuty by to delalo furt, ale nevyvazeny - co odstrediva sila??
OK tak jak to zjistit na autě? jde to??
Napsal: 18 zář 2008, 14:08
od bombastiq
pitrisek píše:Ale kdyby to bylo něco nevyváženého nebo ohnutého tak by to mělo dělat víc a víc s vyšší rychlostí, nebo né???
když je navývažek tak má svoji krytickou rychlost otáček
to znamená že se všecy možný fyzikální síly sečtou v určitejch otáčkách
třeba jako když máš špatně vyvážený kola na autě
0-50=nic necejtíš
50-60- 1kritickej bod součtu nevyvážeností = zatřepe se volant a auto
60-90- nic necejtíš
90-120 2 krytickej bod kdy se zase potkaj fyzikální veličíny a
auto se zase zatřepe
120 a výš už není nic jelikož nevývažek (dejme tomu 15gramů)
překoná třeba ventilek kterej díky odstřdivé síle váží v 90 skoro 6Kg
a na obvod pneumatiky působí neuvěřitelná odstředivá síla
takže pneumatika váží víc a nevývažek se v té váze stratí

Napsal: 18 zář 2008, 14:26
od pitrisek
bombastiq píše:pitrisek píše:Ale kdyby to bylo něco nevyváženého nebo ohnutého tak by to mělo dělat víc a víc s vyšší rychlostí, nebo né???
když je navývažek tak má svoji krytickou rychlost otáček
to znamená že se všecy možný fyzikální síly sečtou v určitejch otáčkách
třeba jako když máš špatně vyvážený kola na autě
0-50=nic necejtíš
50-60- 1kritickej bod součtu nevyvážeností = zatřepe se volant a auto
60-90- nic necejtíš
90-120 2 krytickej bod kdy se zase potkaj fyzikální veličíny a
auto se zase zatřepe
120 a výš už není nic jelikož nevývažek (dejme tomu 15gramů)
překoná třeba ventilek kterej díky odstřdivé síle váží v 90 skoro 6Kg
a na obvod pneumatiky působí neuvěřitelná odstředivá síla
takže pneumatika váží víc a nevývažek se v té váze stratí

Parádní výklad(bez ironie), ale jak zjistím nevyvážený kardan? na autě asi ne co? kola jsou vyvážený dvakrát a už jsem zkoušel i jiný
Napsal: 18 zář 2008, 14:43
od Tomas.cz
Kardan vyndej a odvez ho na vyvážení.
Napsal: 18 zář 2008, 22:35
od bombastiq
Tomas.cz píše:Kardan vyndej a odvez ho na vyvážení.
no jednou sem to zkoušel (sem se díval)
na iveco turbo daily,měli to kominíci
naložili toho chudáka starýho 3litinovejma kotlama
a přeskočili přejezd nebo jak to vlastně bylo
jelikož auto bylo mětší než moje garáž tak sme to dělali před barákem
zvedli sme v zadu jedno kolo ,druhý založili cihlema
kámoš pod to vlezl a řekl nastartuj a a rozjeď to na 50
pak si namočil ruku do oleje a jednim prstem šahal na kardan
pak vylezl ven a řek "NETŘEPE SE" tak je v pohodě!!
jinak jak sou na tom ložiska a diferák???
ještě mě napadá jestli to auto nemá třeba na kolech podložky
nebo jestli kolo sedí perfektně na náboj
Napsal: 19 zář 2008, 08:24
od conti
A co stredove ulozeni kardanky?
Napsal: 21 zář 2008, 21:26
od pitrisek
conti píše:A co stredove ulozeni kardanky?
TO JE V POHODĚ
Napsal: 29 pro 2008, 20:15
od pitrisek
Tak jsem zmaten vyndal jsem převodovku sundal zadní víko kde je pětka čekal bych že tam bude v háji ložisko alo, všechno v pořádku , takže jjsem stopl další rozborku převodovky a budu hledat rady. Tak mám další poznatek, prostřední kloub na kardanu když ho jakoby lámu , tak v něm jako by drhne jako by tam byla aretace prostě takový sekavý pohyb nemohlo by to mít něco společného??
Napsal: 29 pro 2008, 23:02
od Peete
pitrisek píše:Tak jsem zmaten vyndal jsem převodovku sundal zadní víko kde je pětka čekal bych že tam bude v háji ložisko alo, všechno v pořádku , takže jjsem stopl další rozborku převodovky a budu hledat rady. Tak mám další poznatek, prostřední kloub na kardanu když ho jakoby lámu , tak v něm jako by drhne jako by tam byla aretace prostě takový sekavý pohyb nemohlo by to mít něco společného??
nesmi v nem drhnout, rozdelat vycistit, zkontrolovat stycny plochy, hlavne vycisti kanaly v krizku, at se tam da protlacit vazelina, lozika dukladne vyper, i jehlicky, pak to namaz, poskladej, protlac vazelinu dekalamitkou a zkus jestli nedrhne, kdyz jo, novej krizek...