Staré motory Ford RTA/B 1.8D-kolik vydrží?

Před přispíváním si projděte tuto kategorii!!
Diskuze o tech. problémech fóra, problémech s uživateli, oznámení atd.. Není o autech.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Bydliště: u Brna

Staré motory Ford RTA/B 1.8D-kolik vydrží?

Příspěvek od Ludra »

Jde o motory typu RTA,RTB 1753 ccm, 44kW.Zatím vím max. 400 tis., kromě Walkera z FordFans fóra, který tvrdí cca 550 tkm...Někde se tvrdí, že 350 tkm by měly vydržet aspoň, zvlášť při dobrém oleji (polosynt či lepší minerál aspoň API CE-v době výroby nebyla vyšší norma než CD...).Jinde se zase udílejí RADY rozv. řemen měnit preventivně už po 40, ne až původně uváděných 60 tkm, což se značně prodražuje (sada 2ř+3kladky prý nejde sehnat pod 3100, někde chtějí až 5000)...mnozí tvrdí, že ten motor vydrží DOST (i přes zastaralou a poněkud nešťastnou koncepci 2 řemenů), zvlášť pokud je s Bosch čerpadlem, to už prý dřív prohnije kastla (u fordu nic neobvyklého) a motor jí propadne (:-)).A neni náchylnej ani na palivo (krom zimy).Někde jsem zase četl, že křivkami- charakteristik-proběh-výkon atd. se dost podobá starému VW motoru 1.9D 47kW co se dával třeba do Feld. Tak kde je pravda??L.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14272
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Podívej měly jsem ve firmě dva Couriery s tímhle motorem, kluci tomu dávaj dost zabrat. Těm motorům jsem měnil olej co 10 000km dával 10w40 a jezdili naprosto bez problémů.
Spíš se na těch autech sraly drobnosti jako je elektro, pořád někde něco vrže a tak. Ten starší bílej Courier je už prodanej a mladší červenej je jako záloha.

Ale musím říct, že naprostej TATAR vymyslel, že když chceš vyndat olejovou vanu tak musíš nejprv vyndat převodovku (LOL)
:tajny:
Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Bydliště: u Brna

Příspěvek od Ludra »

Jasně, to je opruz, hodin a hodin. Ale to mě zatím netrápí. Já to taky tak odhaduji, stačí "polosynt" (třebaže někteří prskají, že označ. polosyntetika je nesprávné a zavádějící) 10W-40 i horší a po 10tkm. Teď tam ale cvrknu Aral OW-30, získal jsem levně, snad se tím nic nezmrší, zvlášť na zimu, někteří straší, že do starších pleček může syntetika i uškodit. Dřív tam byla horší syntetika "no name" 5W-40 na 10tkm.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
Odpovědět

Zpět na „Pravidla, oznámení a časté dotazy/problémy“