Stránka 1 z 2

Toledo 1,9 TDI - ASV

Napsal: 15 črc 2006, 13:18
od tomanger
Som majiteľom Seatu Toledo II 1,9 TDi - kód motora ASV ( 81 kW ). Auto je nové, má najazdené 6000 km. Chcel by som zvýšiť výkon. Turbo by som zatiaľ nechcel meniť, nakoľko je úplne nové. Uvažujem chip + trysky, alebo iba chip.
Neviem či sa oplatí meniť aj trysky, ak áno ktoré?
Má zmysel vymeniť iba trysky?
Na cca aký výkon sa viem dostať iba chipom?
Je to vhodné robiť už pri toľkých km, alebo radšej ešte niečo najazdiť?
ASV má aký typ turba 15 alebo 17?
PS: Vyhľadávanie som použil, niečo nové sa aj dozvedel, ale bol by som rád, keby mi niekto znalý poradil. Ďakujem.

Napsal: 15 črc 2006, 20:19
od scream
prohledej forum, je toho tu na to téma spoustu. Idealní by asi byly Sprint 764. I výmena samotná má smysl. Turbo mat GT1749, ale nevydrží dlouhodobe zadnej velkej tlak. idealní je vymenit ho za 130PS turbo.

Napsal: 15 črc 2006, 21:19
od Andre
Pokud chceš dělat HW změny, tak GT1749VB a Race 520 ve finále tě vyjde jeden přidaný kůn na méně peněz než s GT1749VA Sprint764 ;)

Napsal: 16 črc 2006, 01:39
od tomanger
GT1749VA je turbo 130PS?

Napsal: 16 črc 2006, 03:30
od Fantik
Přesně tak. ;)

Napsal: 16 črc 2006, 08:15
od tomanger
Ak som dobre pochopil, tak motor ASV ( 81 kW ) má už v základe turbo GT1749VA 130PS? Potrebujem sa len uistiť, že je tam toto turbo. Nevyznám sa v tom.
PS: Chcem sa dostať na cca 140-150PS, auto na každodenné použitie.
PS2: Možno ma vysmejete, ale radšej sa opýtam. Po kúpe auta mi predajca nakazoval so studeným motorom jazdiť max. do 2000 ot/min, kým sa zohreje motor a turbo. Pri preradení mi otáčky klesnú na cca 1500. A teraz otázka: Neškodím motoru podtáčaním viac? Fakt mu škodí cca 2500 ot. za studena?

Napsal: 16 črc 2006, 09:50
od scream
rači za studena vytočim 2500 ne bych ho podtačel na 1200ot. snazimse skoro vubec nejezdit pod 2000ot. jenom, kdyz se fakt vleču a neroztahuju to ale radeji podradim. TO jak psal Andre je asi sice pravda, ale na 140 PS si to nech načipovat a dál to neres.

Napsal: 16 črc 2006, 23:10
od Zdendas
ASV určitě nemá 130PS turbo
tomanger píše:Ak som dobre pochopil, tak motor ASV ( 81 kW ) má už v základe turbo GT1749VA 130PS? Potrebujem sa len uistiť, že je tam toto turbo. Nevyznám sa v tom.
PS: Chcem sa dostať na cca 140-150PS, auto na každodenné použitie.
PS2: Možno ma vysmejete, ale radšej sa opýtam. Po kúpe auta mi predajca nakazoval so studeným motorom jazdiť max. do 2000 ot/min, kým sa zohreje motor a turbo. Pri preradení mi otáčky klesnú na cca 1500. A teraz otázka: Neškodím motoru podtáčaním viac? Fakt mu škodí cca 2500 ot. za studena?

Napsal: 18 črc 2006, 16:29
od tomanger
Chlapi, z týchto odpovedí nie som múdrejší. Jeden tvrdí, že je to 130 PS turbo, druhý že nie. Pritom na fóre vidno, že sú tu machri, ktorí sa fakt vyznajú. Skúste mi poradiť, aj na otázky uvedené v prvom príspevku.
Ďakujem.

Napsal: 18 črc 2006, 21:26
od go.vojta
žádné 81kw nemá 130ps turbo.. jestli chceš trochu výkonu a chceš si zachovat životnost tak bych o něm rozhodně přemýšlel. trysky určitě vyměn. je to lepší než klasickej čip. pak to doladit od reeshi a budeš moooc spokojenej.

Napsal: 19 črc 2006, 19:15
od scream
odpovedel sem ti. nikdo tu nepsal, ze tam mas 130PS turbo. tos napsal ty. pokud chces 140 ps, nech to nacipovat a víc to neres. vyjde te to nejlevneji

Napsal: 29 srp 2006, 13:03
od tomanger
Viac menej som rozhodnutý použiť trysky Sprint 764 + chip, samozrejme Dieselpower. Našiel som rovnaké Toledo - 81 kW, použité trysky Sprint 764 + chip. Výkon po úprave 155 PS, krútiaci moment 370 Nm.

Vydrží tieto hodnoty motor a hlavne spojka pri bežnom používaní? Nechcem meniť turbo ani spojku. Resp. aké sú ešte únosné parametre bez výmeny turba a spojky.

Napsal: 29 srp 2006, 13:32
od Jim
záleží hlavně na zacházení, to je nejdůležitější....takže jde spíš o to jakým stylem jezdíš, pokud na pohodu a sem tam předjíždíš naplno, tak vydrží relativně dlouho....jinak myslím, že 150-160HP je takový ideál(pokud nechceš sprintit), víc nemá smysl, páč to pořád hrabe... (rofl)

Napsal: 29 srp 2006, 16:51
od tomanger
Hlavne mám obavy kvôli nárastu krúťaku - séria má iba 235 Nm.

Napsal: 29 srp 2006, 16:53
od Jim
81kW se bežně čipují na 100kW a 310N.m. a ty spojky to ještě udrží v pohodě...horší je 350 a víc...

...tak si třeba nech naladit od Reeshy co nejnižší krouták v nejširším pásmu otm...já jsem si to nechal tak udělat a plná spokojenost... :)