Octavia RS TDI vs. TFSI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Octavia RS TDI vs. TFSI

Příspěvek od Ondra »

Již dlouhou dobu uvažuji o splnění svého snu a koupit Octavii II RS. Vyvstává zde otázka, jaký motor zvolit. Jaké máte názory na TDI vs TFSI. Co by jste doporučili jako lepší motor – zajímá mě ekonomické hledisko.

Už jsem toho přečetl poměrně dost a jako lepší volba se mi zatím jeví TFSI. V současné době vlastním TDI a jsem s ním hodně spokojen,tak se toho turbo-benzinu trochu bojím. Můj roční nájezd km je asi 20-25 000 km (můj průměrný styl jízdy 60 km v obci, 110 mimo a od 130-160 dálnice.) Možná někdo namítne,že na to si nemusím kupovat RS, ale postačí 1.6 MPI. RS chci protože se mi moc líbí. Budu brát průměrné hodnoty spotřeby u TDI 6-6,5L u TFSI 8-9L. Při ročním nájezdu to udělá 1500L / 25 000km = 1500 * 29 Kč = 43 500 Kč, u TFSI budu potřebovat 2000L/25 000 km = 2000 * 27,50 (N95) = 55 000 Kč a (N98) =57 200 Kč. Rozdíl tedy je cca. 12 500 Kč. Tuto částku bych mohl ušetřit TDíčkem. Otázkou jsou ale ostatní náklady spojené s provozem auta. Upozorňuji, že bych kupoval ojetou s nájezdem tak kolem 60 – 80 000 km.

1. Co si myslíte o spolehlivosti TDI při cca. 80 000 km – někde jsem se dočetl, že ten motor je už na hranici svých možností a není zrovna nejspolehlivější.
2. Dalším problém je PDF filtr – údajně s ním bývají problémy a oprava popř. výměna je hodně drahá.
3. Přední náprava – motor TDI je podstatně těžší. Náprava byla původně konstruovaná na benzínový motor. Pro TDI se upravili jen tlumiče + nějaké drobnosti. Další vedlejší náklady,které by mě mohli čekat.
4. Údajně se stává, že praská hlava (je moc proděrovaná různými kanálky atd, z čehož plyne, že toho materiálu,který ji drží pohromadě je tam podstatně méně)
5. Menší výdrž pneumatik – velký kroutící moment a jeho prudký nárust negativně ovlivňuje délku životnosti vzorku na pneu.
6. O opotřebování čerpadla nafty atd. se nemá cenu asi ani zmiňovat, to je problém každého nafťáku.
7. Výměna rozvodů – u benzínu se dělá později a je finančně levnější.

To je tak asi vše co mě teď momentálně napadlo. Když to všechno sečtu,tak mi z toho TFSI vychází jako spolehlivější motor a i ekonomičtější. Co si o tom myslíte. Podotýkám,že pokud bych si kupoval novou, jdu do TDI (mám záruku) ale u ojeté už mám strach a nechci dopadnout tak, že se auto stane mojí noční můrou a bezednou kasičkou na peníze.

Pokud máte nějaké poznatky z praxe, tak mi je prosím sdělte, budu moc rád. Potřeboval bych se rozhodnout a nechci udělat chybu.

Díky moc
Octavia L&K, TDI 81 kw
Tomasek1234
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 27 kvě 2008, 08:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomasek1234 »

Nesmis to tak prehanet. To by si moh auto zacit za chvilku vazit a usuzovat z toho ktery ma vetsi zatez na loziska apod.. Ja myslim ze diesel je nesmrtelnej. Mozna by bylo nejlepsi svest se s obema autama a z toho usoudit. Podle me diesel vydrzi vic. Navic mam rad vetsi kroutak a turbo efekt. Opravdu bych nevybiral auto podle dohadu tohodle razu. Sedni do obou a je to. Treba ti zrovna nejaky kapne do noty. Pochybuju je ses takova socka abys resil pri nakupu auta kazdou usetrenou stovku. Navic to vetsinou bejva tak, ze budes dlouze vybirat a pak preberes (koupis stocenou vyrachtanou jebku) a nebo to do tebe nekdo napere. Takze to neres a spolehej na pocit. :D A jestli projezdis 40 nebo 50 tis Kc rocne je myslim uplne fuk.
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

Tomasek1234 píše:Nesmis to tak prehanet. To by si moh auto zacit za chvilku vazit a usuzovat z toho ktery ma vetsi zatez na loziska apod.. Ja myslim ze diesel je nesmrtelnej. Mozna by bylo nejlepsi svest se s obema autama a z toho usoudit. Podle me diesel vydrzi vic. Navic mam rad vetsi kroutak a turbo efekt. Opravdu bych nevybiral auto podle dohadu tohodle razu. Sedni do obou a je to. Treba ti zrovna nejaky kapne do noty. Pochybuju je ses takova socka abys resil pri nakupu auta kazdou usetrenou stovku. Navic to vetsinou bejva tak, ze budes dlouze vybirat a pak preberes (koupis stocenou vyrachtanou jebku) a nebo to do tebe nekdo napere. Takze to neres a spolehej na pocit. :D A jestli projezdis 40 nebo 50 tis Kc rocne je myslim uplne fuk.
no nevim, 2.0 TDI je smrtelnej az moc :D
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

ja osobne kdybych kupoval normalni OII tak beru 1.9TDI a 2.0TDI mi nesmi do baraku (dle toho co ctu a z doslechu)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

Myslím si,že dle stylu Tvé jízdy je spotřeba u TDI PD 6-6,5 dost podceněná.Spíš tak mezi 7 a 8 Litry...Já bych volil naftu.
jokamxw
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 10 říj 2007, 13:46
Odpovědi: 0

to Ondra

Příspěvek od jokamxw »

Fakt pekne si to napisal. Je to triezva uvaha a stotoznujem sa s nou...Tiez budem v priebehu mesiacov menit a chcem konecne auto v ktorom sa da riadne povozit..Bola v uvahe aj O2 RS ako tu citam tak 2.0TDI PD nie su OK, a jazdenka moze byt trauma(viem o com hovorim, zle som kupil jazdene 85kw AJM (so serviskou, neburane-meracka laku, VAG), a odislo: tesnenie, praskla hlava, o-kruzky pod vstrkami, tandemove cerpadlo, turbo, senzory a rozvody ani nepocitam....Jazdeny PD je horsi ako sportka.....O2 RS je sice sen ale mozno by stal za uvahu Golf V GT 2.0 TDI(170K) kde sa vraj uz daval common rail a je to lahsie auto. Benzin ale bude asi o nieco mensia loteria a tak urcite nezatracuj TFSI a v take Golf V GTI(200K) uz je to fakt krasa. Tiez je zaujimavam volba Golf V 1.4 TSI(170K), ktory ma aj turbo aj kompresor a vraj to tiez ide krasne, ale je ich strasne malo a servis fakt neviem...
GIV
re5pekt
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 08 bře 2008, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od re5pekt »

Kazde auto ma sve, ale kecy typu: ''Kazdej rika'', nebo ''Z doslechu'' .. Ty mam nejradeji :D. Kdyby to rikal kazdy, tak je tu pul milionu uzivatelu techto motoru, co si jen stezuji!
Zalezi na jaky kus natrefis, muzes natrefit na spatny TFSI nebo TDI PD nebo naopak.. Kdyz se k tomu autu chovas jak mas, radne menis olej, zahrivas, chladis, netocis jak blazen porad, netrhas asfalt atd, tak ti vydrzi i TDI i TFSI
To ze nekdo ma autodopravu a ma tam 2.0TDI a jeho ridici mu ty auta ''krosej'' tak at se pak nedivy, ze odchazej. Pak tu pise jak je to strasny motor a bla bla bla.. Mozna jsou nachylnejsi na ''brake down'' , ale s tvou najizdkou kilometru rocne, jestli nejsi uplny prase, tak bych se nebal TDI..
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

doporučil bych jednoznačně TFSI-jednak mnohem líp jede, a když se vyskytne problém, tak to nebude tak drahý. Spotřeba se dá držet i na celkem dobrejch hodnotách, nepočítej, že TDI pojede za 5litrů.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
DynDyn
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 17 zář 2008, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od DynDyn »

Já jsem zastance nafty. takze kdybys volil treba mezi 1.6MPi a 1.9TDI tak ti reknu jasne nafta... Ale mezi OII RS bych sel i ja do benzinove verze, a to bez dlouheho premisleni. o ze mi to sezere o 2 litry vic paliva by me trapilo až jako poslední... (LOL)
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

DynDyn píše:Já jsem zastance nafty. takze kdybys volil treba mezi 1.6MPi a 1.9TDI tak ti reknu jasne nafta... Ale mezi OII RS bych sel i ja do benzinove verze, a to bez dlouheho premisleni. o ze mi to sezere o 2 litry vic paliva by me trapilo až jako poslední... (LOL)
No já jsem také zastáncem nafty,ale v tomto případě fakticky váhám a přikláním se k benzínu. Zajímaly by mne praktické zkušenosti s RS TFSI.Nevlastníte někdo RS TFSI?????
Octavia L&K, TDI 81 kw
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Jednoznacne TFSI. Technologia ppd nieje zvladnuta a tie auta su dost poruchove. Kamos ju ma a jazdi na nej medzi 7-9 l nafty. Ak diesel tak jedine novy 170 ps motor na CR EDC17 to by asi slo ale neviem ci sa uz pcha do RSII. TFSI je dobry motor a da sa jazdit aj usporne a aj dravo. A hlavne je lacnejsia ked sa kupuje ako ojazdena. Vsetko zalezi na tom ako jazdis na aute a co ti viac pasuje. Treba sa previest a sam si vyberes. Ale kazdy kto mal RSII tdi tak kazdy mal s nou problemy. mensie alebo vacsie.
cosby
Aktivista
Příspěvky: 3882
Registrován: 23 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od cosby »

Uvažuji o novém Supu.měl jsem pořád naftu a nedám na to dopustit,ale asi půjdu do 1,8 TFSi.Ty 2,0 TDi-Pd budou pořád problémové a 2,0 CR ještě není vyzkoušené a jsou drahé.Čuměl jsem jak puk když jsem viděl New Sup II 1,8 eleganc už za 580.000
re5pekt
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 08 bře 2008, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od re5pekt »

cosby píše:Uvažuji o novém Supu.měl jsem pořád naftu a nedám na to dopustit,ale asi půjdu do 1,8 TFSi.Ty 2,0 TDi-Pd budou pořád problémové a 2,0 CR ještě není vyzkoušené a jsou drahé.Čuměl jsem jak puk když jsem viděl New Sup II 1,8 eleganc už za 580.000
ja kdyz na tu samou motorizaci koukal 4 mesice zpet, tak stala pres 700k (LOL) (hm)
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

Ještě mám jeden dotázek. V případě volby TFSI. Pokud koupim TFSI koupenou u nás resp.určenou pro český trh, tak to vlastně FSI není, dalo by se říci, že je to MPI s turbem. Pro např. Německý trh se jedná skutečně o FSI tedy vrstvené spalování. V našich podmínkách nelze vrst.spalování použít kvůli nevyhovujícímu benzínu. Otázka tedy je, pokud bych koupil TFSI jiné než koupené v ČR (např.dovoz z Německa) jak to podom bude s životností motoru, kde tankovat???? Jaký vůbec používat benzín????
Octavia L&K, TDI 81 kw
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Ondra píše:Ještě mám jeden dotázek. V případě volby TFSI. Pokud koupim TFSI koupenou u nás resp.určenou pro český trh, tak to vlastně FSI není, dalo by se říci, že je to MPI s turbem. Pro např. Německý trh se jedná skutečně o FSI tedy vrstvené spalování. V našich podmínkách nelze vrst.spalování použít kvůli nevyhovujícímu benzínu. Otázka tedy je, pokud bych koupil TFSI jiné než koupené v ČR (např.dovoz z Německa) jak to podom bude s životností motoru, kde tankovat???? Jaký vůbec používat benzín????
A leon 2 Cupra je co? mpi s turbem? jezdí jich pár ale počítej že tankuješ 98okt TSFI se v CZ normálně prodává
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“