Octavia RS TDI vs. TFSI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia RS TDI vs. TFSI
Již dlouhou dobu uvažuji o splnění svého snu a koupit Octavii II RS. Vyvstává zde otázka, jaký motor zvolit. Jaké máte názory na TDI vs TFSI. Co by jste doporučili jako lepší motor – zajímá mě ekonomické hledisko.
Už jsem toho přečetl poměrně dost a jako lepší volba se mi zatím jeví TFSI. V současné době vlastním TDI a jsem s ním hodně spokojen,tak se toho turbo-benzinu trochu bojím. Můj roční nájezd km je asi 20-25 000 km (můj průměrný styl jízdy 60 km v obci, 110 mimo a od 130-160 dálnice.) Možná někdo namítne,že na to si nemusím kupovat RS, ale postačí 1.6 MPI. RS chci protože se mi moc líbí. Budu brát průměrné hodnoty spotřeby u TDI 6-6,5L u TFSI 8-9L. Při ročním nájezdu to udělá 1500L / 25 000km = 1500 * 29 Kč = 43 500 Kč, u TFSI budu potřebovat 2000L/25 000 km = 2000 * 27,50 (N95) = 55 000 Kč a (N98) =57 200 Kč. Rozdíl tedy je cca. 12 500 Kč. Tuto částku bych mohl ušetřit TDíčkem. Otázkou jsou ale ostatní náklady spojené s provozem auta. Upozorňuji, že bych kupoval ojetou s nájezdem tak kolem 60 – 80 000 km.
1. Co si myslíte o spolehlivosti TDI při cca. 80 000 km – někde jsem se dočetl, že ten motor je už na hranici svých možností a není zrovna nejspolehlivější.
2. Dalším problém je PDF filtr – údajně s ním bývají problémy a oprava popř. výměna je hodně drahá.
3. Přední náprava – motor TDI je podstatně těžší. Náprava byla původně konstruovaná na benzínový motor. Pro TDI se upravili jen tlumiče + nějaké drobnosti. Další vedlejší náklady,které by mě mohli čekat.
4. Údajně se stává, že praská hlava (je moc proděrovaná různými kanálky atd, z čehož plyne, že toho materiálu,který ji drží pohromadě je tam podstatně méně)
5. Menší výdrž pneumatik – velký kroutící moment a jeho prudký nárust negativně ovlivňuje délku životnosti vzorku na pneu.
6. O opotřebování čerpadla nafty atd. se nemá cenu asi ani zmiňovat, to je problém každého nafťáku.
7. Výměna rozvodů – u benzínu se dělá později a je finančně levnější.
To je tak asi vše co mě teď momentálně napadlo. Když to všechno sečtu,tak mi z toho TFSI vychází jako spolehlivější motor a i ekonomičtější. Co si o tom myslíte. Podotýkám,že pokud bych si kupoval novou, jdu do TDI (mám záruku) ale u ojeté už mám strach a nechci dopadnout tak, že se auto stane mojí noční můrou a bezednou kasičkou na peníze.
Pokud máte nějaké poznatky z praxe, tak mi je prosím sdělte, budu moc rád. Potřeboval bych se rozhodnout a nechci udělat chybu.
Díky moc
Už jsem toho přečetl poměrně dost a jako lepší volba se mi zatím jeví TFSI. V současné době vlastním TDI a jsem s ním hodně spokojen,tak se toho turbo-benzinu trochu bojím. Můj roční nájezd km je asi 20-25 000 km (můj průměrný styl jízdy 60 km v obci, 110 mimo a od 130-160 dálnice.) Možná někdo namítne,že na to si nemusím kupovat RS, ale postačí 1.6 MPI. RS chci protože se mi moc líbí. Budu brát průměrné hodnoty spotřeby u TDI 6-6,5L u TFSI 8-9L. Při ročním nájezdu to udělá 1500L / 25 000km = 1500 * 29 Kč = 43 500 Kč, u TFSI budu potřebovat 2000L/25 000 km = 2000 * 27,50 (N95) = 55 000 Kč a (N98) =57 200 Kč. Rozdíl tedy je cca. 12 500 Kč. Tuto částku bych mohl ušetřit TDíčkem. Otázkou jsou ale ostatní náklady spojené s provozem auta. Upozorňuji, že bych kupoval ojetou s nájezdem tak kolem 60 – 80 000 km.
1. Co si myslíte o spolehlivosti TDI při cca. 80 000 km – někde jsem se dočetl, že ten motor je už na hranici svých možností a není zrovna nejspolehlivější.
2. Dalším problém je PDF filtr – údajně s ním bývají problémy a oprava popř. výměna je hodně drahá.
3. Přední náprava – motor TDI je podstatně těžší. Náprava byla původně konstruovaná na benzínový motor. Pro TDI se upravili jen tlumiče + nějaké drobnosti. Další vedlejší náklady,které by mě mohli čekat.
4. Údajně se stává, že praská hlava (je moc proděrovaná různými kanálky atd, z čehož plyne, že toho materiálu,který ji drží pohromadě je tam podstatně méně)
5. Menší výdrž pneumatik – velký kroutící moment a jeho prudký nárust negativně ovlivňuje délku životnosti vzorku na pneu.
6. O opotřebování čerpadla nafty atd. se nemá cenu asi ani zmiňovat, to je problém každého nafťáku.
7. Výměna rozvodů – u benzínu se dělá později a je finančně levnější.
To je tak asi vše co mě teď momentálně napadlo. Když to všechno sečtu,tak mi z toho TFSI vychází jako spolehlivější motor a i ekonomičtější. Co si o tom myslíte. Podotýkám,že pokud bych si kupoval novou, jdu do TDI (mám záruku) ale u ojeté už mám strach a nechci dopadnout tak, že se auto stane mojí noční můrou a bezednou kasičkou na peníze.
Pokud máte nějaké poznatky z praxe, tak mi je prosím sdělte, budu moc rád. Potřeboval bych se rozhodnout a nechci udělat chybu.
Díky moc
Octavia L&K, TDI 81 kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 207
- Registrován: 27 kvě 2008, 08:25
Nesmis to tak prehanet. To by si moh auto zacit za chvilku vazit a usuzovat z toho ktery ma vetsi zatez na loziska apod.. Ja myslim ze diesel je nesmrtelnej. Mozna by bylo nejlepsi svest se s obema autama a z toho usoudit. Podle me diesel vydrzi vic. Navic mam rad vetsi kroutak a turbo efekt. Opravdu bych nevybiral auto podle dohadu tohodle razu. Sedni do obou a je to. Treba ti zrovna nejaky kapne do noty. Pochybuju je ses takova socka abys resil pri nakupu auta kazdou usetrenou stovku. Navic to vetsinou bejva tak, ze budes dlouze vybirat a pak preberes (koupis stocenou vyrachtanou jebku) a nebo to do tebe nekdo napere. Takze to neres a spolehej na pocit.
A jestli projezdis 40 nebo 50 tis Kc rocne je myslim uplne fuk.

no nevim, 2.0 TDI je smrtelnej az mocTomasek1234 píše:Nesmis to tak prehanet. To by si moh auto zacit za chvilku vazit a usuzovat z toho ktery ma vetsi zatez na loziska apod.. Ja myslim ze diesel je nesmrtelnej. Mozna by bylo nejlepsi svest se s obema autama a z toho usoudit. Podle me diesel vydrzi vic. Navic mam rad vetsi kroutak a turbo efekt. Opravdu bych nevybiral auto podle dohadu tohodle razu. Sedni do obou a je to. Treba ti zrovna nejaky kapne do noty. Pochybuju je ses takova socka abys resil pri nakupu auta kazdou usetrenou stovku. Navic to vetsinou bejva tak, ze budes dlouze vybirat a pak preberes (koupis stocenou vyrachtanou jebku) a nebo to do tebe nekdo napere. Takze to neres a spolehej na pocit.A jestli projezdis 40 nebo 50 tis Kc rocne je myslim uplne fuk.

VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
to Ondra
Fakt pekne si to napisal. Je to triezva uvaha a stotoznujem sa s nou...Tiez budem v priebehu mesiacov menit a chcem konecne auto v ktorom sa da riadne povozit..Bola v uvahe aj O2 RS ako tu citam tak 2.0TDI PD nie su OK, a jazdenka moze byt trauma(viem o com hovorim, zle som kupil jazdene 85kw AJM (so serviskou, neburane-meracka laku, VAG), a odislo: tesnenie, praskla hlava, o-kruzky pod vstrkami, tandemove cerpadlo, turbo, senzory a rozvody ani nepocitam....Jazdeny PD je horsi ako sportka.....O2 RS je sice sen ale mozno by stal za uvahu Golf V GT 2.0 TDI(170K) kde sa vraj uz daval common rail a je to lahsie auto. Benzin ale bude asi o nieco mensia loteria a tak urcite nezatracuj TFSI a v take Golf V GTI(200K) uz je to fakt krasa. Tiez je zaujimavam volba Golf V 1.4 TSI(170K), ktory ma aj turbo aj kompresor a vraj to tiez ide krasne, ale je ich strasne malo a servis fakt neviem...
GIV
Kazde auto ma sve, ale kecy typu: ''Kazdej rika'', nebo ''Z doslechu'' .. Ty mam nejradeji
. Kdyby to rikal kazdy, tak je tu pul milionu uzivatelu techto motoru, co si jen stezuji!
Zalezi na jaky kus natrefis, muzes natrefit na spatny TFSI nebo TDI PD nebo naopak.. Kdyz se k tomu autu chovas jak mas, radne menis olej, zahrivas, chladis, netocis jak blazen porad, netrhas asfalt atd, tak ti vydrzi i TDI i TFSI
To ze nekdo ma autodopravu a ma tam 2.0TDI a jeho ridici mu ty auta ''krosej'' tak at se pak nedivy, ze odchazej. Pak tu pise jak je to strasny motor a bla bla bla.. Mozna jsou nachylnejsi na ''brake down'' , ale s tvou najizdkou kilometru rocne, jestli nejsi uplny prase, tak bych se nebal TDI..

Zalezi na jaky kus natrefis, muzes natrefit na spatny TFSI nebo TDI PD nebo naopak.. Kdyz se k tomu autu chovas jak mas, radne menis olej, zahrivas, chladis, netocis jak blazen porad, netrhas asfalt atd, tak ti vydrzi i TDI i TFSI
To ze nekdo ma autodopravu a ma tam 2.0TDI a jeho ridici mu ty auta ''krosej'' tak at se pak nedivy, ze odchazej. Pak tu pise jak je to strasny motor a bla bla bla.. Mozna jsou nachylnejsi na ''brake down'' , ale s tvou najizdkou kilometru rocne, jestli nejsi uplny prase, tak bych se nebal TDI..
Já jsem zastance nafty. takze kdybys volil treba mezi 1.6MPi a 1.9TDI tak ti reknu jasne nafta... Ale mezi OII RS bych sel i ja do benzinove verze, a to bez dlouheho premisleni. o ze mi to sezere o 2 litry vic paliva by me trapilo až jako poslední... 

Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
No já jsem také zastáncem nafty,ale v tomto případě fakticky váhám a přikláním se k benzínu. Zajímaly by mne praktické zkušenosti s RS TFSI.Nevlastníte někdo RS TFSI?????DynDyn píše:Já jsem zastance nafty. takze kdybys volil treba mezi 1.6MPi a 1.9TDI tak ti reknu jasne nafta... Ale mezi OII RS bych sel i ja do benzinove verze, a to bez dlouheho premisleni. o ze mi to sezere o 2 litry vic paliva by me trapilo až jako poslední...
Octavia L&K, TDI 81 kw
Jednoznacne TFSI. Technologia ppd nieje zvladnuta a tie auta su dost poruchove. Kamos ju ma a jazdi na nej medzi 7-9 l nafty. Ak diesel tak jedine novy 170 ps motor na CR EDC17 to by asi slo ale neviem ci sa uz pcha do RSII. TFSI je dobry motor a da sa jazdit aj usporne a aj dravo. A hlavne je lacnejsia ked sa kupuje ako ojazdena. Vsetko zalezi na tom ako jazdis na aute a co ti viac pasuje. Treba sa previest a sam si vyberes. Ale kazdy kto mal RSII tdi tak kazdy mal s nou problemy. mensie alebo vacsie.
ja kdyz na tu samou motorizaci koukal 4 mesice zpet, tak stala pres 700kcosby píše:Uvažuji o novém Supu.měl jsem pořád naftu a nedám na to dopustit,ale asi půjdu do 1,8 TFSi.Ty 2,0 TDi-Pd budou pořád problémové a 2,0 CR ještě není vyzkoušené a jsou drahé.Čuměl jsem jak puk když jsem viděl New Sup II 1,8 eleganc už za 580.000


Ještě mám jeden dotázek. V případě volby TFSI. Pokud koupim TFSI koupenou u nás resp.určenou pro český trh, tak to vlastně FSI není, dalo by se říci, že je to MPI s turbem. Pro např. Německý trh se jedná skutečně o FSI tedy vrstvené spalování. V našich podmínkách nelze vrst.spalování použít kvůli nevyhovujícímu benzínu. Otázka tedy je, pokud bych koupil TFSI jiné než koupené v ČR (např.dovoz z Německa) jak to podom bude s životností motoru, kde tankovat???? Jaký vůbec používat benzín????
Octavia L&K, TDI 81 kw
A leon 2 Cupra je co? mpi s turbem? jezdí jich pár ale počítej že tankuješ 98okt TSFI se v CZ normálně prodáváOndra píše:Ještě mám jeden dotázek. V případě volby TFSI. Pokud koupim TFSI koupenou u nás resp.určenou pro český trh, tak to vlastně FSI není, dalo by se říci, že je to MPI s turbem. Pro např. Německý trh se jedná skutečně o FSI tedy vrstvené spalování. V našich podmínkách nelze vrst.spalování použít kvůli nevyhovujícímu benzínu. Otázka tedy je, pokud bych koupil TFSI jiné než koupené v ČR (např.dovoz z Německa) jak to podom bude s životností motoru, kde tankovat???? Jaký vůbec používat benzín????
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!