Schema zapojeni hadic a ventilů u TDI motorů

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Schema zapojeni hadic a ventilů u TDI motorů

Příspěvek od spacewerk »

Vzhledem k nekonečnému trápení mnoha uživatelů včetne mě se ztrátou kopance (turbo efektu) v 1800ot/min, v mým případe na motoru AGR 66kw v O1, jsem našel tyto obrázky které popisují, sic jiný motor než AGR, ale principelně by to mohlo i nekomu pomoct.

Spolu s mými obrázky jsem dodal ješte podklady Tomas.cz čímž mu totuto cestou dekuji.

Následne bylo toto vlákno přefiltrováno odborníky z tohoto fora tak by mělo být vše v pořádku pokud náhodou neco nebude košer pak dejte vedet :-D

SCHEMA POSPOJENI REGULAČNÍCH VENTILŮ, OVLÁDACÍCH HADIC
Obrázek


PRINCIPIELNI OBRÁZEK ČÁSTÍ TURBO MOTORU
Obrázek

DETAILNI SCHEMA HADIC REGULACE PLNICIHO TLAKU (zaslal :Tomas.cz)
Obrázek
Naposledy upravil(a) spacewerk dne 17 lis 2008, 20:54, celkem upraveno 5 x.
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

UMÍSTĚNÍ VENTILŮ V MOTOROVÉM PROSTORU (AGR 66KW)
Obrázek
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

Naposledy upravil(a) spacewerk dne 17 lis 2008, 20:56, celkem upraveno 1 x.
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

POPIS VÝZNAMU VENTILŮ:



N 239: chcípací ventil


N18: ventil EGR


N75: přetlakový (omezovací ventil turba)

a)mosazné provedení N75 je u motoru s tlakovou regulací turba (obtokovým ventilem)

b)ventil v bilou čepičkou je pro VGT (variable Geometry Turbine) pro turba s naklápecíma lopatkama
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

:kol111:
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Je to zapojenie na tom prvom obrazku uplne koser? Pride mi to o cosi jednoduchsie oproti seriovemu zapojeniu co je v dielenskej prirucke alebo v etke... (hlavne to umiestnenie spatneho ventilu). Zaujima ma to, lebo mam software v RJ robeny bez EGR, tak som dal ventil N18 doprec a odpojil som suvisiace podtlakove vedenie... podla tejto schemy by to teda stacilo bez N18 takto:
Obrázek
Len pre upresnenie, tu je zapojenie z Etky (rovnake ako v DP):
Obrázek
pre porovnanie:
Obrázek
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ten spatny ventil bol na obrazku premiestneny na moj popud ale Ladas mi to schvalil ..tak sme sa asi obaja sekli ked to ma byt inak.. povodne bol tusim za prvou rozbockou
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

tak jak to tedy je je ten prvni obrázek dobře nebo ne ????
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1050
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

neco pridam: 66kw + 81 kw

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

treba to tu opravit. ten egr mabyt pred spatnym ventilom
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
b--max
Přispěvovatel
Příspěvky: 531
Registrován: 14 úno 2007, 22:05

Příspěvek od b--max »

jeste nekdo hodte schema bez egr ventilu,nebo co s temi zbytecnymi vyvody delat?
zaciname tam-kde jini konci
b--max
Přispěvovatel
Příspěvky: 531
Registrován: 14 úno 2007, 22:05

Příspěvek od b--max »

jeste nekdo hodte schema bez egr ventilu,nebo co s temi zbytecnymi vyvody delat?
zaciname tam-kde jini konci
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

b--max píše:jeste nekdo hodte schema bez egr ventilu,nebo co s temi zbytecnymi vyvody delat?
Jednoduše nezapojuj nic co vede do N18 (téčka nahrad propojkami a už to tu máš nakreslené od subz3ro_tdi.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

moje řeč... viz jak říkal Bugs.....

zapojit to dle schematu od Subzera... zaslepit tu hadičku co vede do EGR klapky a puvodni odbočky (tečka) na N18 nahradit spojkama.

Ale pro odpojeni funkce EGR stačí jen zaslepit tu hadičku co vede do tý regulační banky na EGR klapce, pqk to přisávat vzduch od vyfuku nebude akorát nesmí být tak klapka už zaseklá (resp kooslá v otevřený poloze)
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33

N75 kompatibilita ?

Příspěvek od no-fosil »

Chtel sem se zeptat nevite nekdo jestli ventil N75 z TDI 81kW treba z Octy by fungoval v A6 TDI 81kW (kod motoru AVG) je to v podstate ten samy motor a nechce se mi zbytecne platit u ND jen za "znacku" ...

Porad se mi stava ze mi padne cca. pred 4tis otackama vykon, pokud ihned uberu plyn tak vykon zas nabehne, v opacnem pripade staci na chvilku vypnout a zapnout motor klicem. Vaha byla memena hadicky kontrolovan vsechny ...
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“