Schema zapojeni hadic a ventilů u TDI motorů

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Frenzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 549
Registrován: 29 črc 2012, 20:27
Bydliště: Hradec Králové

Re: Schéma zapojení podtlalkových hadic

Příspěvek od Frenzy »

ArmyDOG píše:Dobrý den,

potřebovaly bych schéma zapojení podtalakových hadic na auto:

škoda octavia I
1,9 TDI
86 kW
AHF
r.v.: 1999

mockrát děkuji
86KW AHF? :roll:
Ibiza AHU, PP 764, EGR-off, KAT-off - minulost
Leon ASV - PP 764, GT1646V
,,...přitom 4 válce stačí, když turbo tlačí!" http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1C1BOx0Mig
lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Bydliště: Kopřivnicko

Příspěvek od lift »

AHF je 81 kW/110 HP, zapojení je hned na začátku vlákna.
Wiktor
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 30 bře 2013, 20:05

Passat 1:9 tdi pd

Příspěvek od Wiktor »

Ahojte, mám problém s tlakovými hadicemi.Nevým totiš jak je právně zapojit mám v tom chaos.Jsou tam 3 tlakové čidla,jesli někdo máte schéma jak to zapojit nebo jestli mi někdo můžete poslat foto vašeho zapojení moc by mi to pomohlo předem dík.Mám passata 1.9 tdi pd 85kw.
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46

Příspěvek od pepiknet »

Smog píše:Jak vypnu oba ventily v ECU ?
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
Uživatelský avatar
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 645
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

Schéma zapojenia hadíc 1.9 TDI PD BLS

viac tu

Obrázek

1 - Turbodmychadlo
2 - Spojovací potrubí mezi vzduchovým filtrem a turbodmychadlem
3 - Náporový ventil
* dodržujte montážní polohu
4 - k posilovači brzd
5 - Elektromagnetický ventil omezování plnicího tlaku -N75-
6 - Vzduchový filtr
7 - Hlava válců/blok válců
8 - Sací potrubí
9 - obtoková klapka
*do chladiče recirkulace výfukových plynů
10 - Chladič
*pro recirkulaci výfukových plynů
11 - Ventil recirkulace výfukových plynů -N18-
12 - Přepínací ventil chladiče recirkulace výfukových plynů -N345-
13 - Náporový ventil
*dodržujte montážní polohu
14 - Tlaková nádobka
*Turbodmychadlo
Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
coki
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 18 lis 2013, 20:21

Příspěvek od coki »

páni :D
niak som tu dopleteny z tych vsetkych obrazkov ohladom zapojenia a neviem co je na aky motor alebo ci ma kazde tdi rovnake zapojenie podtlakov?
Ak by ste boli dobry a niekto mi poslal schemu bud tu alebo do sprav na zapojenie pod tlakov v motore 1,9tdi 1z g3..
Dik moc :D
pethrd2312
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10 pro 2013, 13:52
Bydliště: Plzen

Příspěvek od pethrd2312 »

Moudrí rádci,takovej dotaz,ktery z techto schemat je na motor afn,tento motor je v audi a4 b5 81kw afn?

Díky moc a pokud nekdo budete tak hodnej a poslete mi ono schema do mailu,budete nejlepcejsí,za chvily musim do prace a nez se sem dostanu..v praci bych si to aspon vytiskl... :D Díky
mail: pethrd2312@email.cz
P.H.
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57

Příspěvek od vendysp »

KODY MOTORU AJM A ATJ



Obrázek


1 - podtlaková nádobka zavíracího ventilu
q pro chladicí okruh chlazení paliva
q pouze pro vozidla do 01.02

2 - ventil zpětného vedení výfukových plynů (mechanický)
q součástí sacího hrdla
q lze vyměnit pouze kompletně se sacím hrdlem

3 - ventil zpětného vedení výfukových plynů -N18- (elektro-pneumatický)
4 - posilovač brzd
5 - zpětný ventil

6 - tandemové čerpadlo
q pro zásobování palivem a podtlakem

7 - hlava válců
8 - sací potrubí
9 - podtlaková nádobka přepínání sacího potrubí
10 - přepínací ventil klapky sacího potrubí -N239-
11 - vzduchový filtr
12 - magnetický ventil omezení plnicího tlaku -N75-

13 - zpětný ventil
q bílé připojení k magnetickému ventilu omezení plnicího tlaku → pozice a podtlakové nádržce

14 - podtlaková nádržka
15 - chladič plnicího vzduchu

16 - tlaková nádobka
q pro regulaci plnicího tlaku
q součástí turbodmychadla, nelze vyměnit

17 - turbodmychadlo
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
mate.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Registrován: 24 lis 2011, 20:43

Příspěvek od mate.s »

Mám dotaz...chystam se davat vetsí turbo a shanim na to potrebne veci...je nutné davat tam tu podtlakovou banku??
bojuš
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 led 2014, 18:43
Bydliště: Jablunkovský průsmyk

Příspěvek od bojuš »

Všude se dočítám jak zapojit hadičky na N75. Ale věděl by kdo jaké barevné označení mají drátky, které k němu vedou? Na motoru AHU 1,9TDI, 66Kw.
Nevím jestli náhodou nemám prohozené konektory mezi N75 a čidlem co je za intercoolerem. Jdou totiž mezi sebou lehce prohodit a tím pádem zaměnit.
N75 ventil je uchycen kousek od čidla a oba konektory k nim mají totožnou délku. Možná pomůže barva konektoru....., mám jeden hnědý a druhý černý, ale který patří kam?
Čtyři válce stačí, když turbo tlačí.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Pro ilustraci obrázek N18:
Obrázek
(N75 jsem nekuchal, ale imho to je to samý "v bledě modrym", tj. s bílou "čepicí" a rozdíl tam může bejt jak v tom "ventilku", tak v průřezu VAC - mam za to, že N75 je "rychlejší", tj. nejspíš větší průřez)
bojuš - barvy bych musel hledat, ale dá se to vyzkoušet např.přidáním plynu (ve vyšších ot./event. v zátěži) - ten kterej nebude v zátěži ovládanej(nebo míň), by měl bejt egr... (nebo např. s teplym motorem by se měl egr po pár minutách volnoběhu taky zavřít, atp. ...
pašíkombi AFN B597
padre19891
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 12 srp 2014, 02:12

PROBLEEEM prosim pomoc

Příspěvek od padre19891 »

zdravim pred 3 dnami mi odislo turbo motor dymil cez vyfuk na bielo a nemal vykon ale nevedel som bola tma rano som mal cely zadnu cast od oleja,cez vyfuk mi vytieklo asi 3.5l oleja...a presiel som stym 40KM neposkodil som motor?tak som sa pustil do rozoberania lebo som vedel ze turbo odislo mam typ AGR 1999 Rv tdi 66kw,bol som kupit druhe pouzite pan povedal ze je to z oktavie AGR 4x4 combi 2001 PRISIEL som domov a ked som porovnal to nove bolo o cosi vecsie..nie o vela ale vecsie.ale pasovalo tak som zapojil vsetko,ked som nastartoval auto auto zas dymilo na bielo ako vtedy ked to odislo ako keby hodil niekto dymovnicu do vyfuku nmw ci je to iba zostatok oleja v potrubi...alebo co ked som do toho trochu zatlacil zas som mal olej na zadnej casti auta...a dymi mi to uz menej na bielo ale ked poriadne zatlacim na turbo tak zas zamnou biely dym...nmw co stym poradte to turbo je dobre co som tam dal?nezadrel som agregat?nejako mi oleja pribuda:/
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Re: PROBLEEEM prosim pomoc

Příspěvek od RudisTDic »

padre19891 píše:zdravim pred 3 dnami mi odislo turbo motor dymil cez vyfuk na bielo a nemal vykon ale nevedel som bola tma rano som mal cely zadnu cast od oleja,cez vyfuk mi vytieklo asi 3.5l oleja...a presiel som stym 40KM neposkodil som motor?tak som sa pustil do rozoberania lebo som vedel ze turbo odislo mam typ AGR 1999 Rv tdi 66kw,bol som kupit druhe pouzite pan povedal ze je to z oktavie AGR 4x4 combi 2001 PRISIEL som domov a ked som porovnal to nove bolo o cosi vecsie..nie o vela ale vecsie.ale pasovalo tak som zapojil vsetko,ked som nastartoval auto auto zas dymilo na bielo ako vtedy ked to odislo ako keby hodil niekto dymovnicu do vyfuku nmw ci je to iba zostatok oleja v potrubi...alebo co ked som do toho trochu zatlacil zas som mal olej na zadnej casti auta...a dymi mi to uz menej na bielo ale ked poriadne zatlacim na turbo tak zas zamnou biely dym...nmw co stym poradte to turbo je dobre co som tam dal?nezadrel som agregat?nejako mi oleja pribuda:/
A neztrácí se ti voda??? případně není voda špinavá??
Octavia II RS
bojuš
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 led 2014, 18:43
Bydliště: Jablunkovský průsmyk

Příspěvek od bojuš »

Marně jsem pátral, tak píšu sem. Mám EGR OFF, je mi i jasné jak má být zapojený i to jak má být zapojený N75.
Ale pořád se nemůžu dopátrat toho jaká hadice (a kde končí) má být napojená na výstup ze sání, přímo z parohů. Našel jsem pár fotek na netu, kde hadice napojená je, ale nedopátral jsem se schématu kudy tudy vede a kam.
Jde o motor AHU, sériových 66Kw. Přikládám obrázek.Obrázek
Čtyři válce stačí, když turbo tlačí.
bojuš
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 led 2014, 18:43
Bydliště: Jablunkovský průsmyk

Příspěvek od bojuš »

Nedá mi to spát :) Nejen, že se mě na to zaslepení dvakrát na STK (pokaždé jinde) ptali proč to tak a já nevěděl odpovědět....
Možná mám řešení, které potřebuji od Vás zkušených potvrdit. Mám k němu i nákres pro lepší přehled o co mi jde.
Můžu na vývod ze sání napojit hadičku, která bude končit v ŘJ motoru? je tam přece stejný tlak/podtlak jako v IC odkud vede původní hadička do ŘJ motoru.
Pokud ano, jsou možnosti.
Nechat původní hadičku co vede z IC a na ni se jen připojit pomocí rozdvojky. Nebo vývod v IC zaslepit (je šroubovací, takže to řeší šroub s těsněním, a navíc to nepůjde vidět) a napojit hadičku jen ze sání do ŘJ.
Nebo je vše špatně?
Obrázek
Čtyři válce stačí, když turbo tlačí.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“