sjíždění pneumatik

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
phobos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 07 bře 2006, 12:46
Odpovědi: 0

sjíždění pneumatik

Příspěvek od phobos »

lidi mám problém mám G3 TDI s kolama 195/50/15 a pořád se mi sjíždějí kraje gum zevnitř i z venčí na geometrii jsem byl 2 krát pokáždý u jinýho maníka a je to OK.Dělá vám to taky nebo to mám jen já ve prostředku gumy mám vzorek 5mm a na krajích 2mm v pneuservisu mi řekl ten technik že mám foukat na 2.5 max 3.0 dávám tam teda tech 2.5
Děděk
Přispěvovatel
Příspěvky: 672
Registrován: 23 led 2006, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutovsko

Příspěvek od Děděk »

Mě to na octě dělá taky a známýmu taky,je to prý i stylem jízdy(ostřejší).Víc je přifouknout jsem nezkoušel.
SHARAN AUY 2002
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Když je sjetej venek a vnitřek, tak většinou je guma podhuštěná. Naopak, když se sjíždí střed, jedná se o přehuštění.
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

Huml píše:Když je sjetej venek a vnitřek, tak většinou je guma podhuštěná. Naopak, když se sjíždí střed, jedná se o přehuštění.
jj presne

aby se ojizdel vice vnitrek musis vice nahustit
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Nebo tam dát gumy, co tam patří a pak to dělat nebude. I to přestane drncat.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

origoš píše:Nebo tam dát gumy, co tam patří a pak to dělat nebude. I to přestane drncat.
195x50 r15 jsou výrobcem doporučené na GIII, na některé verze dokonce menší jak r15 nedáš, konkrétně na TDI jdou ještě r14 (185x60), r13 už ne, kvůli předním kotoučům (256mm).

K otázce, taky se mi to stává a viděl jsem to na více autech. Pokud dodržíš výrobcem stanovený tlak, tak se to většinou u širších gum stává, určitě na to bude mít podíl i styl jízdy, ale to zase nebude tak markantní, něco jiného by bylo pokud by jsi káru proháněl někde po okruhu.
K tomu tlaku, tuším že výrobce doporučujě na GIII TDI někde od 2,2 do 2,6, takže bych dal o trochu více a uvidí se, na druhou stranu to zase bude tvrdší.
Jen pro zajímavost, já na mém kombi syncru foukám zadek na 3,0! (to je od výrobce doporučovaný tlak vzadu při plném autě). Vždycky na mě v pneuservisu čučej (noteeth) .
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
jakub
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 24 led 2006, 11:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha/Melnik

...vic nahustit

Příspěvek od jakub »

...bez obav predek foukat na 3, nicemu to neublizi ba prave naopak. Doporuceno kdysi davno jednim automobilovym zavodnikem a skutecne to funguje. Praktikuju uz pres 10 let. Pokud dodrzuji vyrobcem stanovene tlaky tak u vsech aut s motorem vpredu se sjizdej vnitrky gum. Tak at jezdi...J
Uživatelský avatar
cippis
Přispěvovatel
Příspěvky: 615
Registrován: 23 led 2006, 21:02
Odpovědi: 0
Bydliště: okolo Prahy

Příspěvek od cippis »

1. předpokládám, že ty gumy máš nazuté na správně širokém disku!!
2. pokud je geometrie OK a pak už je zakopaný pes v tom správném huštění. I když mně osobně se zdá 3 atm. dost tvrdý - trpí podvozek
Superb 2,0 Tdi DSG Style, A6 3,0 TDI Q S-line, M. Pajero I. 2,5 Td do lesa
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Taky bych to viděl na podhuštěné pneu.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
phobos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 07 bře 2006, 12:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od phobos »

tak přidáme no dík za rady ted jim naložím 2.8 snad se to zlepší
airbone
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 25 čer 2006, 12:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Re: sjíždění pneumatik

Příspěvek od airbone »

phobos píše:lidi mám problém mám G3 TDI s kolama 195/50/15 a pořád se mi sjíždějí kraje gum zevnitř i z venčí na geometrii jsem byl 2 krát pokáždý u jinýho maníka a je to OK.Dělá vám to taky nebo to mám jen já ve prostředku gumy mám vzorek 5mm a na krajích 2mm v pneuservisu mi řekl ten technik že mám foukat na 2.5 max 3.0 dávám tam teda tech 2.5
To su jednoznacne podhustene gumy, ale pozrel by som sa pre istotu aj na volu v riadeni, aj to by mohlo byt problemom....
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1708
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Mám skoro ten samý problém mám G3 Tdi, v prosinci jsem dělěl čepy - všechny, kupoval jsem nové mnou již několik let odzkoušené. Hned jsem šel na sbíhavost + odklony = dělaná ne leseru. Na jaře jsem obul hliníky 195/55/15 dle TP a včera jsem vytočil kola a vnitřní strana až na plátno!!! TO bych se z toho po :x al v letním kině!! Vzteky jsem zajel na kvrdlák na technickou ( typoval jsem to na silenbloky v ramenou ) upozorňuji že během jízdy v autě nic netluče. Čuměl jsem jako puchejř na kvrdláku čapy řízení totále v čudu, sbíhavost v pohodě. Takže čepy v řízení mi vydržely cca 10 tis. Ještě že jsem před tím aktivně zajel koupit všechny silenbloky do ramen za 1000. Takže jsem z technické jel rovnou koupit čepy za dalších 500, a protože mi vrtalo co je mohlo takhle zničit, zjistil jsem, že mám totálně zarezlé ložiska v tlumičích to je dalších 1000, jak jsem zatáčel ložiska byla zaseknutá, vždycky poskočily a doufám že ty rázy byly to co oddělalo čepy v řízení. Rovnou jsem koupil i brzd. obložení =1000. Ještě že je venku taková zima a já se nemusím mačkat na pláži u vody, ale mohu se v tom horku potit pod autem. Až to dodělám tak mě čeká sbíhavost za dalších 800, no a pak už jen koupit nové gumy a modlit se že už se to nebude opakovat! Tak teď jsem si vylil zlost, jdu si dát mlíko abych na to měl sílu!
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Akorát mě zaráží, že byla sbíhavost OK, když jsou čepy řízení KO, to se ty kola musej kvrdlat. No a ta vnitřní strana těch gum, to vypadá že nebudou OK hlavně odklony. Dál 195x55 r15 nejsou gumy doporučované výrobcem, dle dokumentace to jsou ve velikosti r15 pneu 185x55 a 195x50. Jaké máš ET na ráfkách?
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1708
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Dneska jsem dodělal jednu půlku a začal druhou, samozřejmě že se mi sekl šroub v nápravnici co drží rameno, tak jsem ho uřízl a ten kousek co tam zůstal nejde ven. Sbíhavost byla opravdu v pohodě, jak jsou kola rovně tak to drží, ale jak je vytočím ozve se loupnutí, to přeskočí ložisko v tlumiči no a ten ráz oddělá čep. A právě když vytáčím kolo, tak spojovačka tlačí, ale těhlici se nechce, bo ji brzdí to ložisko a tím to asi bude. Zimní se mi nesjeli = takže to odklonama být nemůže. Udělal jsem před zimou čepy a hned tam dal zimáky, takže to byli čepy ještě v pohodě. A když odkáply, tak to odnesly letní. Mám 195/55/15 které mám zapsané v TP. G3 Tdi 81kW, je má klasicky. Hliníky mám originál VW BBS z GT, ET mají 45, stejně jako plecháče. Zítra to dodělám, jde to pomalu, bo mem nemocnou pacičku.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“