konstrukce vstřik. čerpadla

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

konstrukce vstřik. čerpadla

Příspěvek od Zdenda »

zdar,

chtěl jsem se zeptat, jak je vlastně konstruovaná ta podávací (nebo dopravní) část vstřikovacího čerpadla? To asi nebude objemový, co? Páč se mi stalo, že mi za jízdy vypadnul jeden drát vod elektriky a tim pádem se mi uzavřely všechny ventily, vstupní před čepradlem i výstupní za čerpadlem. Všim sem si toho, až když to přestalo jet, to znamená že to ještě drahnou chvíli jelo na to co bylo v čerpadle. Hlavně mě ale překvapilo, že to nevyrazilo hadice za čerpadlem nebo ty hadičky na přepadech mezi tryskama. Tam je ňáká tlaková pojistka, nebo jakpa je to dělaný? :?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:17, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

No ta nízkotlaká část je vlastně celej vnitřek čerpadla naplněněj naftou ( asi 0,5 l ) krom tý části vysokotlakýho pístku, kterej pak axiálnim pohybem vytváří tlak přes 200 barů a tlačí do vstřikovacího potrubí ( otvorem číslo "8" ). Ten pístek dělá ještě navíc radiální pohyb ( má uvnitř zvláštní vybrání ) aby se nafta tlačila ( rozdělovala ) vždy do tý který trubky. Pístek má v obrázku dole označení "9" a právě ten je nejnáchylnější, protože při hustym olejí ( nepředehřátym) se může kousnout a praskne.

Na dalšim obrázku vidíš sundanej dekl čerpadla jak to tam vypadá v reálu. Vlastně vidíš do tý nizkotlaký části, která je za chodu motoru plná nafty.

Šipkou sem označil lamelový rotační čerpadlo ( v obrázku označený číslem "13" ), to právě saje naftu z nádrže a udržuje v čerpadle přetlak. Z uvedenýho plyne, že tlak v týhle části čerpadla narůstá s přibejvajícíma otáčkama lineárně a dále, že i při přerušení dodávky nafty z potrubí má čerpadlo ještě nějákou rezervu a proto motor ještě chvíli běží.

Obrázek
Obrázek
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:17, celkem upraveno 1 x.
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

Kuba píše:No ta nízkotlaká část je vlastně celej vnitřek čerpadla naplněněj naftou ( asi 0,5 l ) krom tý části vysokotlakýho pístku, kterej pak axiálnim pohybem vytváří tlak přes 200 barů a tlačí do vstřikovacího potrubí ( otvorem číslo "8" ). Ten pístek dělá ještě navíc radiální pohyb ( má uvnitř zvláštní vybrání ) aby se nafta tlačila ( rozdělovala ) vždy do tý který trubky. Pístek má v obrázku dole označení "9" a právě ten je nejnáchylnější, protože při hustym olejí ( nepředehřátym) se může kousnout a praskne.

Na dalšim obrázku vidíš sundanej dekl čerpadla jak to tam vypadá v reálu. Vlastně vidíš do tý nizkotlaký části, která je za chodu motoru plná nafty.

Šipkou sem označil lamelový rotační čerpadlo ( v obrázku označený číslem "13" ), to právě saje naftu z nádrže a udržuje v čerpadle přetlak. Z uvedenýho plyne, že tlak v týhle části čerpadla narůstá s přibejvajícíma otáčkama lineárně a dále, že i při přerušení dodávky nafty z potrubí má čerpadlo ještě nějákou rezervu a proto motor ještě chvíli běží.

Obrázek
Obrázek
nic ve zlém, ale to co jsi vyfotil, je jen odstředivý regulátor (na obr. číslo 5), není to podávací čerpadlo, to takhle není vidět, je ukryto více na levo, z venku není vidět, to by se musela vyndat ta vysokotlaká část, pístek, regulace dodávky paliva (ty hejblátka a páčky a tak) a regulace předvstřiku ta je vespod, pak ta zadní deska, ve které jsou uloženy ty kladičky a pak možná ještě něco a pak je teprve to podávací čerpadlo
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

jo jinak k tomu vnitřnímu tlaku:

při 4000ot./min (motoru) je tam tlak na naftu kolem 6,5 atmosféry, na olej kolem 7
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:27, celkem upraveno 1 x.
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

radluk píše:na privodu do cerpadla podtlak 0.65 MPa??? :? :? :? :? :? :?
no mám nějakej protokol z pokusných měření a tam jsem našel max. podtlak 0,3 bar, jinak je tam často, že to nešlo změřit, nevím, jestli jim na to nestačil budík nebo co
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Mňo, tak podle nákresu si sám odpovím: Podávací čerpadlo není odstředivý, tohle lamelový čerpadlo je typ objemovýho čerpadla a jako takový dokáže při ideální těsnosti a nestlačitelnosti kapaliny vyvinout nekonečnej tlak, nezávisle na otáčkách. Proto je tam pojistnej ventil (na vobrázku hned vedle, takovej váleček s pružinkou) kterej svým nastavením udává vlastní tlak v čerpadle a tudíž i ve zpátečce. (noteeth)

Se sacím podlakem je to jiný, protože zastaví-li se nebo zatuhne-li přívod, dojde k zavzdušnění (ať už vzduchem, kterej vnikne netěsnostma, nebo párama paliva). Vzhledem k tomu, že plyn je stlačitelnej/rozpínavej, ve spojení s objemovým čerpadlem bude záviset sací podtlak na poměru objemů činnýho a jalovýho sacího prostoru, na otáčkách skoro vůbec...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

průtok samozřejmě jo, já jsem ale mluvil o tlaku / podtlaku
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:27, celkem upraveno 1 x.
Trabant-diesel
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 led 2007, 17:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Trabant-diesel »

Jaktože není vstřikovací čerpadlo Bosch a Lucas kompatibilní u Ford Escort 1.8d?
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

proč myslíš že není kompatibilní?? určitě nebudou pasovat jednotlivé díly jako záměna ale celý čerpadla vyměnit jdou.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Trabant-diesel
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 06 led 2007, 17:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Trabant-diesel »

dvorky 1, ja mam buď špatné čerpadlo nebo ja nevim
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“