chtěl jsem se zeptat, jak je vlastně konstruovaná ta podávací (nebo dopravní) část vstřikovacího čerpadla? To asi nebude objemový, co? Páč se mi stalo, že mi za jízdy vypadnul jeden drát vod elektriky a tim pádem se mi uzavřely všechny ventily, vstupní před čepradlem i výstupní za čerpadlem. Všim sem si toho, až když to přestalo jet, to znamená že to ještě drahnou chvíli jelo na to co bylo v čerpadle. Hlavně mě ale překvapilo, že to nevyrazilo hadice za čerpadlem nebo ty hadičky na přepadech mezi tryskama. Tam je ňáká tlaková pojistka, nebo jakpa je to dělaný?
konstrukce vstřik. čerpadla
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
konstrukce vstřik. čerpadla
zdar,
chtěl jsem se zeptat, jak je vlastně konstruovaná ta podávací (nebo dopravní) část vstřikovacího čerpadla? To asi nebude objemový, co? Páč se mi stalo, že mi za jízdy vypadnul jeden drát vod elektriky a tim pádem se mi uzavřely všechny ventily, vstupní před čepradlem i výstupní za čerpadlem. Všim sem si toho, až když to přestalo jet, to znamená že to ještě drahnou chvíli jelo na to co bylo v čerpadle. Hlavně mě ale překvapilo, že to nevyrazilo hadice za čerpadlem nebo ty hadičky na přepadech mezi tryskama. Tam je ňáká tlaková pojistka, nebo jakpa je to dělaný?
chtěl jsem se zeptat, jak je vlastně konstruovaná ta podávací (nebo dopravní) část vstřikovacího čerpadla? To asi nebude objemový, co? Páč se mi stalo, že mi za jízdy vypadnul jeden drát vod elektriky a tim pádem se mi uzavřely všechny ventily, vstupní před čepradlem i výstupní za čerpadlem. Všim sem si toho, až když to přestalo jet, to znamená že to ještě drahnou chvíli jelo na to co bylo v čerpadle. Hlavně mě ale překvapilo, že to nevyrazilo hadice za čerpadlem nebo ty hadičky na přepadech mezi tryskama. Tam je ňáká tlaková pojistka, nebo jakpa je to dělaný?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
No ta nízkotlaká část je vlastně celej vnitřek čerpadla naplněněj naftou ( asi 0,5 l ) krom tý části vysokotlakýho pístku, kterej pak axiálnim pohybem vytváří tlak přes 200 barů a tlačí do vstřikovacího potrubí ( otvorem číslo "8" ). Ten pístek dělá ještě navíc radiální pohyb ( má uvnitř zvláštní vybrání ) aby se nafta tlačila ( rozdělovala ) vždy do tý který trubky. Pístek má v obrázku dole označení "9" a právě ten je nejnáchylnější, protože při hustym olejí ( nepředehřátym) se může kousnout a praskne.
Na dalšim obrázku vidíš sundanej dekl čerpadla jak to tam vypadá v reálu. Vlastně vidíš do tý nizkotlaký části, která je za chodu motoru plná nafty.
Šipkou sem označil lamelový rotační čerpadlo ( v obrázku označený číslem "13" ), to právě saje naftu z nádrže a udržuje v čerpadle přetlak. Z uvedenýho plyne, že tlak v týhle části čerpadla narůstá s přibejvajícíma otáčkama lineárně a dále, že i při přerušení dodávky nafty z potrubí má čerpadlo ještě nějákou rezervu a proto motor ještě chvíli běží.


Na dalšim obrázku vidíš sundanej dekl čerpadla jak to tam vypadá v reálu. Vlastně vidíš do tý nizkotlaký části, která je za chodu motoru plná nafty.
Šipkou sem označil lamelový rotační čerpadlo ( v obrázku označený číslem "13" ), to právě saje naftu z nádrže a udržuje v čerpadle přetlak. Z uvedenýho plyne, že tlak v týhle části čerpadla narůstá s přibejvajícíma otáčkama lineárně a dále, že i při přerušení dodávky nafty z potrubí má čerpadlo ještě nějákou rezervu a proto motor ještě chvíli běží.


VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
nic ve zlém, ale to co jsi vyfotil, je jen odstředivý regulátor (na obr. číslo 5), není to podávací čerpadlo, to takhle není vidět, je ukryto více na levo, z venku není vidět, to by se musela vyndat ta vysokotlaká část, pístek, regulace dodávky paliva (ty hejblátka a páčky a tak) a regulace předvstřiku ta je vespod, pak ta zadní deska, ve které jsou uloženy ty kladičky a pak možná ještě něco a pak je teprve to podávací čerpadloKuba píše:No ta nízkotlaká část je vlastně celej vnitřek čerpadla naplněněj naftou ( asi 0,5 l ) krom tý části vysokotlakýho pístku, kterej pak axiálnim pohybem vytváří tlak přes 200 barů a tlačí do vstřikovacího potrubí ( otvorem číslo "8" ). Ten pístek dělá ještě navíc radiální pohyb ( má uvnitř zvláštní vybrání ) aby se nafta tlačila ( rozdělovala ) vždy do tý který trubky. Pístek má v obrázku dole označení "9" a právě ten je nejnáchylnější, protože při hustym olejí ( nepředehřátym) se může kousnout a praskne.
Na dalšim obrázku vidíš sundanej dekl čerpadla jak to tam vypadá v reálu. Vlastně vidíš do tý nizkotlaký části, která je za chodu motoru plná nafty.
Šipkou sem označil lamelový rotační čerpadlo ( v obrázku označený číslem "13" ), to právě saje naftu z nádrže a udržuje v čerpadle přetlak. Z uvedenýho plyne, že tlak v týhle části čerpadla narůstá s přibejvajícíma otáčkama lineárně a dále, že i při přerušení dodávky nafty z potrubí má čerpadlo ještě nějákou rezervu a proto motor ještě chvíli běží.
Mňo, tak podle nákresu si sám odpovím: Podávací čerpadlo není odstředivý, tohle lamelový čerpadlo je typ objemovýho čerpadla a jako takový dokáže při ideální těsnosti a nestlačitelnosti kapaliny vyvinout nekonečnej tlak, nezávisle na otáčkách. Proto je tam pojistnej ventil (na vobrázku hned vedle, takovej váleček s pružinkou) kterej svým nastavením udává vlastní tlak v čerpadle a tudíž i ve zpátečce. 
Se sacím podlakem je to jiný, protože zastaví-li se nebo zatuhne-li přívod, dojde k zavzdušnění (ať už vzduchem, kterej vnikne netěsnostma, nebo párama paliva). Vzhledem k tomu, že plyn je stlačitelnej/rozpínavej, ve spojení s objemovým čerpadlem bude záviset sací podtlak na poměru objemů činnýho a jalovýho sacího prostoru, na otáčkách skoro vůbec...
Se sacím podlakem je to jiný, protože zastaví-li se nebo zatuhne-li přívod, dojde k zavzdušnění (ať už vzduchem, kterej vnikne netěsnostma, nebo párama paliva). Vzhledem k tomu, že plyn je stlačitelnej/rozpínavej, ve spojení s objemovým čerpadlem bude záviset sací podtlak na poměru objemů činnýho a jalovýho sacího prostoru, na otáčkách skoro vůbec...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
-
Trabant-diesel
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06 led 2007, 17:33
- Bydliště: Brno
-
Trabant-diesel
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06 led 2007, 17:33
- Bydliště: Brno
