Stránka 1 z 1

Vypustenie chladiacej zmesi z bloku motora.

Napsal: 07 srp 2006, 06:42
od Csala
Zdravim.
Chcem vymenit chladiacu zmes a pri vypusteni z hadice na spodku chladica ani zdaleka vsetko nevytieklo.
Neviete niekto, ci ma aj blok motora vypustnu skrutku?
Chcel by som zaroven cely chladiaci system dobre preplachnut, najlepsie bez demontaze. Ako na to?
Diky za rady.

Napsal: 07 srp 2006, 09:51
od Tkevlar
Ahoj. Myslím, že na boku bloku je ta zatka. takovy velky kus plech. Pridelany 4 sroubama.
Delas dobrou vec, pac az to otevres uvidis kolik je na dne bordelu. nejmin 2 cm aspon tak to bylo u me.

Napsal: 07 srp 2006, 12:22
od Csala
Tkevlar píše:Ahoj. Myslím, že na boku bloku je ta zatka. takovy velky kus plech. Pridelany 4 sroubama.
Delas dobrou vec, pac az to otevres uvidis kolik je na dne bordelu. nejmin 2 cm aspon tak to bylo u me.
Diky, pojdem to na bloku pohladat.
Malo by to byt niekde pod termostatom, alebo niekde nad cerpadlom?

Napsal: 07 srp 2006, 14:03
od PiP
Tento problém som vyriešil pomocou starého vysavača. Hadicu som zapojil z druhej strany, vtedy vyavač funguje ako malý kompresor a vytvára celkom slušný tlak. a druhý koniec hadice som vsunul do expanznej nádrže chladiacej zmesi. To by si sa divil koľko kvapaliny ešte vyšlo z bloku motora. :roll:

Napsal: 07 srp 2006, 22:51
od origoš
Nejjednodušší je ten bordel vyplavit tlakovou vodou. Odpoj topení a místo něj připoj hadici s tlakovou vodou a roztoč kohoutek naplno. Až začne vytékat čistá voda, tak to přehoď na druhou stranu a několikrát zopakuj. Budeš se divit, co všechno vyteče ven.

Napsal: 07 srp 2006, 23:39
od Tkevlar
Jo bordelu tam je opravdi požehnaně. Popravdě mě tlaková voda nepomohla, musel jsem do toho dloubat. Pěkně uhnácané ;) Zítra neboli dnes se hned mrknu kde jsem to rozdělal.

Napsal: 08 srp 2006, 06:48
od Csala
Tkevlar píše:Jo bordelu tam je opravdi požehnaně. Popravdě mě tlaková voda nepomohla, musel jsem do toho dloubat. Pěkně uhnácané ;) Zítra neboli dnes se hned mrknu kde jsem to rozdělal.
Diky.
Ja ked som pred rokmi menil na Ritme tesnenie pod hlavou, tak takisto som tie usadeniny okolo valcov musel uvolnovat srubovakom.
Ciste teoreticky: Motor sa mi pomaly zahrieva na prevadzkovu teplotu. (Ja viem, je to TDI). Mohlo by to sposobovat prave to, ze okolo valcov je velka vrstva usadenin?