Najvhodnejsie auto na olej
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Najvhodnejsie auto na olej
Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Ne ted vazne, pokud jezdit na rostlinu tak nejlepe s VW koncernovymi motory. Tady na Dieselpower foru maji nejvetsi zakladnu co se tyce uzivatelu a snad vse se tady o nich probiralo.
Na jinych autodiskuzich se potkas vetsinou s nepochopenim a budes zesmesnovan coz tady az zas tak moc nehrozi. Mrkni treba na mercedes-classic.cz
Na jinych autodiskuzich se potkas vetsinou s nepochopenim a budes zesmesnovan coz tady az zas tak moc nehrozi. Mrkni treba na mercedes-classic.cz
E91 N52B30
No co jsem kde vyčetl, tak nejlépe se hodí na přestavbu starší typy Mercedesů s řadovým čerpadlem.Jenže ty mají imho vysokou spotřebu, takže se použití oproti jiným vozům do značné míry eliminuje.Následují pak motory s rotačním Boshem a komůrkami.Další výhoda, kterou bych neopomenul, aby šlo vstřikovací čerpadlo snadno demontovat .
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Ja hovorím,ze úzitkové vozidlo je naj
Jazdim na F-Tranzite 2-0TDI Duratorq2002 uz rok na R.O. - cca 50000 km - dvojnadrzový system a zatial vsetko ok. Ale jedna sa mi o to,ze v r.1996 prebehla medzi výrobcami aut dohoda,ktora hovori o tom,ze osobné autá budú mat zivotnost motoroveho agregatu 350000km a podvozkových skupin cca 5rokov.U uzitkovych vozidiel 1 000 000 km motor a 10rokov podvozok. Takze i vstrekovacie čerpadlo "musi" vydrzat trochu viac a malo by byt spolahlivejsie....nehovoriac o inych komponentoch....A cerpadlo jedine BOSCH!!!
Ford Transit 300S,mikrobus,2.0Tdi,100k,Duratorq 16V.
Najazdených cca 50000km na R.O,predohrev "homemade" cca 200cm2.dvojnadrzovy...Vstrekovacie č. BOSCH
Najazdených cca 50000km na R.O,predohrev "homemade" cca 200cm2.dvojnadrzovy...Vstrekovacie č. BOSCH
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Najvhodnejsie auto na olej
Hi, tiez som povodne chcel kupit toto auto. Podla toho, co som videl na nemeckych strankach, nemal by byt problem prerobit toto auto. Ale dozvedel som sa tam, ze aj VW SDI motory su dobre, dokonca bez uprav. Ja mam zatial len male skusenosti. 8.000 km na cisty olej bez uprav motora. Preto som si nakoniec kupil Octaviu SDI. Jedna sa o jednoduchsi diesel. Videl som na internete ze tam niekto kupil novu Octaviu TDI PD a hned zacal na nej bez uprav jazdit na olej Po 35.000 km ziadne problemy. Ale to je individualne. Radsej by som odporucal upravu u nejakej firmy, co s tym ma skusenosti. Na nemeckych strankach sa daju najst tabulky s vhodnymi modelmi aut. Treba hladat.Majoo píše:Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Re: Najvhodnejsie auto na olej
Octavia 1.9 SDi, 09/01. Jazdím na 100% rastl. olej bez úprav od 04/2006. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 130tkm. Zatiaľ bez komplikácií.PeterG píše:Hi, tiez som povodne chcel kupit toto auto. Podla toho, co som videl na nemeckych strankach, nemal by byt problem prerobit toto auto. Ale dozvedel som sa tam, ze aj VW SDI motory su dobre, dokonca bez uprav. Ja mam zatial len male skusenosti. 8.000 km na cisty olej bez uprav motora. Preto som si nakoniec kupil Octaviu SDI. Jedna sa o jednoduchsi diesel. Videl som na internete ze tam niekto kupil novu Octaviu TDI PD a hned zacal na nej bez uprav jazdit na olej Po 35.000 km ziadne problemy. Ale to je individualne. Radsej by som odporucal upravu u nejakej firmy, co s tym ma skusenosti. Na nemeckych strankach sa daju najst tabulky s vhodnymi modelmi aut. Treba hladat.Majoo píše:Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Repkový olej = Nižšia spotreba, super výkon,
Sójový olej = Vyššia spotreba o cca 15%, ťažkopádnejší chod.
Ahoj. Pri tom repkovom oleji je spotreba nizsia ako na naftu?
A pri tom sojovom vysia az o 15%?
Predpokladal som, ze vsetky druhy rastlinnych olejov maju velmi podobnu energeticku ucinnost
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Najvhodnejsie auto na olej
Nie je to rovnake. Je tam rozdiel aj v hustote. Ked ich chytis do ruk a porovnas, vidis, ze repkovy je tekutejsi. Spotrebu v meste mam s naftou cca 5,8 l / 100 km, s repkovym olejom (Lidl) cca 5,6 l a so sojovym (Lando) cca 6,3 l. Inac mimo mesta ked idem konstantne na cca 2.600 otackach, mam aj s tym sojovym spotrebu okolo 4 l. Na 250 km trase, kde ma skoro vobec nikto nespomalil, sa rucicka nadrze "prakticky nepohla". V meste vidiet spotrebu dost zretelne.Csala píše:Octavia 1.9 SDi, 09/01. Jazdím na 100% rastl. olej bez úprav od 04/2006. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 130tkm. Zatiaľ bez komplikácií.PeterG píše:Hi, tiez som povodne chcel kupit toto auto. Podla toho, co som videl na nemeckych strankach, nemal by byt problem prerobit toto auto. Ale dozvedel som sa tam, ze aj VW SDI motory su dobre, dokonca bez uprav. Ja mam zatial len male skusenosti. 8.000 km na cisty olej bez uprav motora. Preto som si nakoniec kupil Octaviu SDI. Jedna sa o jednoduchsi diesel. Videl som na internete ze tam niekto kupil novu Octaviu TDI PD a hned zacal na nej bez uprav jazdit na olej Po 35.000 km ziadne problemy. Ale to je individualne. Radsej by som odporucal upravu u nejakej firmy, co s tym ma skusenosti. Na nemeckych strankach sa daju najst tabulky s vhodnymi modelmi aut. Treba hladat.Majoo píše:Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Repkový olej = Nižšia spotreba, super výkon,
Sójový olej = Vyššia spotreba o cca 15%, ťažkopádnejší chod.
Ahoj. Pri tom repkovom oleji je spotreba nizsia ako na naftu?
A pri tom sojovom vysia az o 15%?
Predpokladal som, ze vsetky druhy rastlinnych olejov maju velmi podobnu energeticku ucinnost
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 22 srp 2006, 15:40
- Bydliště: Třebíč
No, já mám VW Golf TDI a ten jezdil na řepku skvěle a i dobře startoval. Bylo tam předehřívání a přepínání na druhou nádrž a absolutně v poho. Teď jsem koupil passata 81 kw a zatím mi nestartuje tak jak by měl, ale až to dořeším budu opět v poho. A jinak na řepku je to super.
Jinak Golf je na prodej - rok 96, variant, stříbrná, výborný stav a záruka. Cena tak 100.
Takže pokud mám říct já, tak nejlepší na olej je VW, mám to vyzkoušený.
Případně Ti to pak upravím
Jinak Golf je na prodej - rok 96, variant, stříbrná, výborný stav a záruka. Cena tak 100.
Takže pokud mám říct já, tak nejlepší na olej je VW, mám to vyzkoušený.
Případně Ti to pak upravím
No tak když se už o tom bavíme, tak nejvhodnější motory na rostlináč jsou komůrkové motory s virovou komůrkou nebo předkomůrkou s řadovym ( nikoliv rotačnim ) čerpadlem, který je "odspodu" mazáno motorovym nebo jinym olejem a nikoliv palivem.
Z uvedeného plyne, že nejvodnější vozidla jsou Mercedesy řady W123 tedy tzv. piána 200 D, 240 D, 300D a TD. Dále pak Mercedesy řady W124 taktéž v dieselech. Ty se ale dělaly myslim tak do roku 1995 . Všech ny maj totiž 1) virovou komůrku a 2) řadové čerpadlo !!!
O něco "méně" vhodná jsou pak všechny stré diesely s nepřímym vstřikem paliva, ze zkušeností se ví, že dobře šlapou všechny VW 1,6 D,TD, 1,9 D,TD tedy GOLFY I,II a PASSATY I,II .
O něco "ještě méně" vhodnější jsou pak klasická TDIčka.
Z novějších dieselů, kde už maj všechny přímej vstřik paliva do válce a kde číhaj různý nástrahy jako je např. nebezpečí ředění motor.oleje rostlinnym při dlouhých volnoběžných režimech apod., jsou údajně dobré VW a ŠKODA nikoliv s čerpadly, ale se systémem PD - tedy: čerpadlo-tryska, které je přímo v hlavě válců a rostlináč se 1) ohřívá zčásti přímo tam 2) obrovský tlaky vstřikovací jednotky zajišťujou slušný rozprašování.
HDI, CDI (Peugeot, Mercedes) taky předělat jdou, ale někdy bývá problém vysokotlaké čerpadlo, které drží těch strašnějch 2000 barů v tom vysokotlakym potrubí, odkud to elektromagneticky ovládaný ventily pak otevíraj do vstřikovačů do válců. Vysokotlaké čerpadlo - když odejde - je šíleně drahý.
Z uvedeného plyne, že nejvodnější vozidla jsou Mercedesy řady W123 tedy tzv. piána 200 D, 240 D, 300D a TD. Dále pak Mercedesy řady W124 taktéž v dieselech. Ty se ale dělaly myslim tak do roku 1995 . Všech ny maj totiž 1) virovou komůrku a 2) řadové čerpadlo !!!
O něco "méně" vhodná jsou pak všechny stré diesely s nepřímym vstřikem paliva, ze zkušeností se ví, že dobře šlapou všechny VW 1,6 D,TD, 1,9 D,TD tedy GOLFY I,II a PASSATY I,II .
O něco "ještě méně" vhodnější jsou pak klasická TDIčka.
Z novějších dieselů, kde už maj všechny přímej vstřik paliva do válce a kde číhaj různý nástrahy jako je např. nebezpečí ředění motor.oleje rostlinnym při dlouhých volnoběžných režimech apod., jsou údajně dobré VW a ŠKODA nikoliv s čerpadly, ale se systémem PD - tedy: čerpadlo-tryska, které je přímo v hlavě válců a rostlináč se 1) ohřívá zčásti přímo tam 2) obrovský tlaky vstřikovací jednotky zajišťujou slušný rozprašování.
HDI, CDI (Peugeot, Mercedes) taky předělat jdou, ale někdy bývá problém vysokotlaké čerpadlo, které drží těch strašnějch 2000 barů v tom vysokotlakym potrubí, odkud to elektromagneticky ovládaný ventily pak otevíraj do vstřikovačů do válců. Vysokotlaké čerpadlo - když odejde - je šíleně drahý.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW