Najvhodnejsie auto na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Majoo
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 23 kvě 2006, 19:09
Bydliště: Tnava

Najvhodnejsie auto na olej

Příspěvek od Majoo »

Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Leda ze by se do te Kie montoval motor MB 240D (noteeth)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Ne ted vazne, pokud jezdit na rostlinu tak nejlepe s VW koncernovymi motory. Tady na Dieselpower foru maji nejvetsi zakladnu co se tyce uzivatelu a snad vse se tady o nich probiralo.

Na jinych autodiskuzich se potkas vetsinou s nepochopenim a budes zesmesnovan coz tady az zas tak moc nehrozi. Mrkni treba na mercedes-classic.cz
E91 N52B30 :)
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

FIAT :) NEZNÁM NIC LEPŠÍHO

a čerpadlo funguje dál ;)
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25

Příspěvek od alda164 »

No co jsem kde vyčetl, tak nejlépe se hodí na přestavbu starší typy Mercedesů s řadovým čerpadlem.Jenže ty mají imho vysokou spotřebu, takže se použití oproti jiným vozům do značné míry eliminuje.Následují pak motory s rotačním Boshem a komůrkami.Další výhoda, kterou bych neopomenul, aby šlo vstřikovací čerpadlo snadno demontovat :) .
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
bertold
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 26 dub 2006, 12:01

Ja hovorím,ze úzitkové vozidlo je naj

Příspěvek od bertold »

Jazdim na F-Tranzite 2-0TDI Duratorq2002 uz rok na R.O. - cca 50000 km - dvojnadrzový system a zatial vsetko ok. Ale jedna sa mi o to,ze v r.1996 prebehla medzi výrobcami aut dohoda,ktora hovori o tom,ze osobné autá budú mat zivotnost motoroveho agregatu 350000km a podvozkových skupin cca 5rokov.U uzitkovych vozidiel 1 000 000 km motor a 10rokov podvozok. Takze i vstrekovacie čerpadlo "musi" vydrzat trochu viac a malo by byt spolahlivejsie....nehovoriac o inych komponentoch....A cerpadlo jedine BOSCH!!!
Ford Transit 300S,mikrobus,2.0Tdi,100k,Duratorq 16V.
Najazdených cca 50000km na R.O,predohrev "homemade" cca 200cm2.dvojnadrzovy...Vstrekovacie č. BOSCH
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Možná by byla lepší diskuze které auto méně vhodné a nevhodné. Takhle každý hají svoji značku. Podle mě vhodnost není ani tak dána značkou jako spíš nutnými komponenty, čerpadlo, instalovaný předehřev, způsob vstřikování apod.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

jednoduchy diesel VW nebo PSA
cerpadlo bosch kazdopadne vymenit pokud neni

TD,TDi jsou s radnym predehrevem vesinou take bezproblemu

ale dalsi vyssi rady mohou jezdit ale nemusi a bohuzel opravy u techto motoru vetsinou vyjdou draze nez je uspora
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Najvhodnejsie auto na olej

Příspěvek od PeterG »

Majoo píše:Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Hi, tiez som povodne chcel kupit toto auto. Podla toho, co som videl na nemeckych strankach, nemal by byt problem prerobit toto auto. Ale dozvedel som sa tam, ze aj VW SDI motory su dobre, dokonca bez uprav. Ja mam zatial len male skusenosti. 8.000 km na cisty olej bez uprav motora. Preto som si nakoniec kupil Octaviu SDI. Jedna sa o jednoduchsi diesel. Videl som na internete ze tam niekto kupil novu Octaviu TDI PD a hned zacal na nej bez uprav jazdit na olej Po 35.000 km ziadne problemy. Ale to je individualne. Radsej by som odporucal upravu u nejakej firmy, co s tym ma skusenosti. Na nemeckych strankach sa daju najst tabulky s vhodnymi modelmi aut. Treba hladat.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Re: Najvhodnejsie auto na olej

Příspěvek od Csala »

PeterG píše:
Majoo píše:Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Hi, tiez som povodne chcel kupit toto auto. Podla toho, co som videl na nemeckych strankach, nemal by byt problem prerobit toto auto. Ale dozvedel som sa tam, ze aj VW SDI motory su dobre, dokonca bez uprav. Ja mam zatial len male skusenosti. 8.000 km na cisty olej bez uprav motora. Preto som si nakoniec kupil Octaviu SDI. Jedna sa o jednoduchsi diesel. Videl som na internete ze tam niekto kupil novu Octaviu TDI PD a hned zacal na nej bez uprav jazdit na olej Po 35.000 km ziadne problemy. Ale to je individualne. Radsej by som odporucal upravu u nejakej firmy, co s tym ma skusenosti. Na nemeckych strankach sa daju najst tabulky s vhodnymi modelmi aut. Treba hladat.
Octavia 1.9 SDi, 09/01. Jazdím na 100% rastl. olej bez úprav od 04/2006. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 130tkm. Zatiaľ bez komplikácií.
Repkový olej = Nižšia spotreba, super výkon,
Sójový olej = Vyššia spotreba o cca 15%, ťažkopádnejší chod.


Ahoj. Pri tom repkovom oleji je spotreba nizsia ako na naftu?
A pri tom sojovom vysia az o 15%?
Predpokladal som, ze vsetky druhy rastlinnych olejov maju velmi podobnu energeticku ucinnost :?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Najvhodnejsie auto na olej

Příspěvek od PeterG »

Csala píše:
PeterG píše:
Majoo píše:Chcem si kupit nejake auto samozrejme ze chcem jazdit na olej poradte prosim ake znacka a tip je najvhodnejsia ze vraj najlepsi su WV a mercedes ma niekto skusenosti zo znackou KIA Sportage 2.0 TD
Hi, tiez som povodne chcel kupit toto auto. Podla toho, co som videl na nemeckych strankach, nemal by byt problem prerobit toto auto. Ale dozvedel som sa tam, ze aj VW SDI motory su dobre, dokonca bez uprav. Ja mam zatial len male skusenosti. 8.000 km na cisty olej bez uprav motora. Preto som si nakoniec kupil Octaviu SDI. Jedna sa o jednoduchsi diesel. Videl som na internete ze tam niekto kupil novu Octaviu TDI PD a hned zacal na nej bez uprav jazdit na olej Po 35.000 km ziadne problemy. Ale to je individualne. Radsej by som odporucal upravu u nejakej firmy, co s tym ma skusenosti. Na nemeckych strankach sa daju najst tabulky s vhodnymi modelmi aut. Treba hladat.
Octavia 1.9 SDi, 09/01. Jazdím na 100% rastl. olej bez úprav od 04/2006. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 130tkm. Zatiaľ bez komplikácií.
Repkový olej = Nižšia spotreba, super výkon,
Sójový olej = Vyššia spotreba o cca 15%, ťažkopádnejší chod.


Ahoj. Pri tom repkovom oleji je spotreba nizsia ako na naftu?
A pri tom sojovom vysia az o 15%?
Predpokladal som, ze vsetky druhy rastlinnych olejov maju velmi podobnu energeticku ucinnost :?
Nie je to rovnake. Je tam rozdiel aj v hustote. Ked ich chytis do ruk a porovnas, vidis, ze repkovy je tekutejsi. Spotrebu v meste mam s naftou cca 5,8 l / 100 km, s repkovym olejom (Lidl) cca 5,6 l a so sojovym (Lando) cca 6,3 l. Inac mimo mesta ked idem konstantne na cca 2.600 otackach, mam aj s tym sojovym spotrebu okolo 4 l. Na 250 km trase, kde ma skoro vobec nikto nespomalil, sa rucicka nadrze "prakticky nepohla". V meste vidiet spotrebu dost zretelne.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

S tou spotřebou soja, řepka je to vcelku, jelikož uvedená energetická výtěžnost soji je o cca 300 kcal/kJ nižší. Alespoň jak uvádějí na etiketě.
Majoo
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 23 kvě 2006, 19:09
Bydliště: Tnava

Příspěvek od Majoo »

Ma niekto skusenosti s citroenom Xantia 1,9 TD , 2,1TD alebo beugoton 405 1,9D a WV Pasat 1,9TD ktoremu najvic chuti olej???????
DIESELRINTINTIN
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 srp 2006, 15:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od DIESELRINTINTIN »

No, já mám VW Golf TDI a ten jezdil na řepku skvěle a i dobře startoval. Bylo tam předehřívání a přepínání na druhou nádrž a absolutně v poho. Teď jsem koupil passata 81 kw a zatím mi nestartuje tak jak by měl, ale až to dořeším budu opět v poho. A jinak na řepku je to super.

Jinak Golf je na prodej - rok 96, variant, stříbrná, výborný stav a záruka. Cena tak 100.

Takže pokud mám říct já, tak nejlepší na olej je VW, mám to vyzkoušený.
Případně Ti to pak upravím :-)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No tak když se už o tom bavíme, tak nejvhodnější motory na rostlináč jsou komůrkové motory s virovou komůrkou nebo předkomůrkou s řadovym ( nikoliv rotačnim ) čerpadlem, který je "odspodu" mazáno motorovym nebo jinym olejem a nikoliv palivem.

Z uvedeného plyne, že nejvodnější vozidla jsou Mercedesy řady W123 tedy tzv. piána 200 D, 240 D, 300D a TD. Dále pak Mercedesy řady W124 taktéž v dieselech. Ty se ale dělaly myslim tak do roku 1995 :-). Všech ny maj totiž 1) virovou komůrku a 2) řadové čerpadlo !!!

O něco "méně" vhodná jsou pak všechny stré diesely s nepřímym vstřikem paliva, ze zkušeností se ví, že dobře šlapou všechny VW 1,6 D,TD, 1,9 D,TD tedy GOLFY I,II a PASSATY I,II .

O něco "ještě méně" vhodnější jsou pak klasická TDIčka.

Z novějších dieselů, kde už maj všechny přímej vstřik paliva do válce a kde číhaj různý nástrahy jako je např. nebezpečí ředění motor.oleje rostlinnym při dlouhých volnoběžných režimech apod., jsou údajně dobré VW a ŠKODA nikoliv s čerpadly, ale se systémem PD - tedy: čerpadlo-tryska, které je přímo v hlavě válců a rostlináč se 1) ohřívá zčásti přímo tam 2) obrovský tlaky vstřikovací jednotky zajišťujou slušný rozprašování.

HDI, CDI (Peugeot, Mercedes) taky předělat jdou, ale někdy bývá problém vysokotlaké čerpadlo, které drží těch strašnějch 2000 barů v tom vysokotlakym potrubí, odkud to elektromagneticky ovládaný ventily pak otevíraj do vstřikovačů do válců. Vysokotlaké čerpadlo - když odejde - je šíleně drahý.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“