OT: CUPRA 1,8T AYP blow off
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
OT: CUPRA 1,8T AYP blow off
Viem ze sa tu riesi predosvsetkym Diesle ale mam za dost ze mi tu snad niekto odpovie kedze to ma aspon turbo...predom vdaka...
SEAT IBIZA CUPRA 1,8T AYP r.2001
Problem je nasledovny pamat zavad pise uz iba 16795 - sekundarny vzduchovy system - prietok bez chyby
pravdepodobna pricina...
je vybraty EGR a KAT...EGR-myslim tym ovladaci ventil sekundarneho vzduchu
je namontovany "nejaky" blow off ale zda sa my ze neprepusta...nerobi bypass...moze byt prave to pricina???
viem ten blow nejako odtestovat ci funguje...?
ked mu prislapnem na volnobeh tak nepocut z neho ziadne odfuknutie...skor taky chraplavy zvuk z otvoreneho vzduchoveho filtra...pri dobehu motora do volnobehu...a samozrejme striela do vyfuku ale to je asi ok...
Vdaka...
SEAT IBIZA CUPRA 1,8T AYP r.2001
Problem je nasledovny pamat zavad pise uz iba 16795 - sekundarny vzduchovy system - prietok bez chyby
pravdepodobna pricina...
je vybraty EGR a KAT...EGR-myslim tym ovladaci ventil sekundarneho vzduchu
je namontovany "nejaky" blow off ale zda sa my ze neprepusta...nerobi bypass...moze byt prave to pricina???
viem ten blow nejako odtestovat ci funguje...?
ked mu prislapnem na volnobeh tak nepocut z neho ziadne odfuknutie...skor taky chraplavy zvuk z otvoreneho vzduchoveho filtra...pri dobehu motora do volnobehu...a samozrejme striela do vyfuku ale to je asi ok...
Vdaka...
Naposledy upravil(a) colorconceptGT dne 27 led 2009, 10:40, celkem upraveno 1 x.
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
co já vim, tak na tyhle motory se dával originál blow ventil s odfukem do vzduchovýho filtru, takže to nebylo ani slyšet...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
1.8T 20V Euro4ky robia taketo problemy ked tam das BOV. Skus dat naspat origo tovarensky BOV zapoj ho tak ako to ma byt a malo by to prestat. Skus to iba ako voditko. Tvoj problem je asi vtom ze po odfuknuti BOV sa musi aspon mala cast vzduchu vratit spat do sania pred turbo. Inak to hadze do nudzaku a vystraja ko...tiny. Vyskusaj nahodit tzv. sekvencny BOV. Ja som to spravil a pomohlo.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
origo by som tam aj dal s5...a aj ho mam ...tada podoba sa to na EGR...ale neviem kde bol pretoze auto prislo z Talianska uz s vymontovanym tym vetilom visel len na hadicke ktora ho ovlada...TDI tech píše:1.8T 20V Euro4ky robia taketo problemy ked tam das BOV. Skus dat naspat origo tovarensky BOV zapoj ho tak ako to ma byt a malo by to prestat. Skus to iba ako voditko. Tvoj problem je asi vtom ze po odfuknuti BOV sa musi aspon mala cast vzduchu vratit spat do sania pred turbo. Inak to hadze do nudzaku a vystraja ko...tiny. Vyskusaj nahodit tzv. sekvencny BOV. Ja som to spravil a pomohlo.
nema niekto foto...kde to ma byt...veneim to nejak rozlustit ani z ELSy ani ETKY...

VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
Ja som ten problem z BOVom riesil na AUQ (O1 RS). A to zapojenie tych spustu hadiciek som tiez nevedel ale nastastie kamosov oco ma eRSu tak som ich postavil vedla seba a do jednej som cumel a vdruhej zapajal. Inac to strielanie do vyfuku mozu robit aj zle inducky (vysokonapatove zapalovace). Niekto to tu uz raz riesil na Audi TT 225HP. Skus hladat. Bol som nasraty pretoze open loop BOV na AGU (Euro3) nerobil absolutne ziaden problem a na AUQ (Euro4) obycajny open loop BOV robil sprostosti. Zakazdym ubratim plynu za jazdy ked turbo aspon co to natlacilo ma hodilo do nudzaku. Sekvencny BOV pomohol. Do nudzaku padne iba velmi malokedy a aj to len za studena. Ako som uz pisal skus zohnat tovarensky Closed loop BOV a daj ho tam. Uvidis co sa stane. Podla mna sa to zlepsi.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
tak zatial sme sa dostali tam ze zapojili ovladaci podtlak na BOV ktory bol odpojeny...
teraz to aj inac ide aj pri pusteni plynu nerobi chrrrrr do filtra ale iba psssstt.
docital som sa ze sekundarny system vzduchu funguje ako ohrievac vzduchu vhananeho do filtra a to iba pri studenom starte pod +5stup.
mne vychadza asi tolko ze tuto zavadu mi vyhodilo vecsinou pri nastartovani a to pri chladnejsom pocasi...teda motor sa nastartuje vaha vzduchu zacne vazit ale RJ si ziada ohrev filtra cez sekundarny vzduch a to prebieha iba 100seknud , teda aj ocakava chybny udaj z vahy kedze voknu je pod 5stup a zrazu na vahu pride teply vzduch (vaha funguje na principe tepelneho cidla-jeho ohrievania a chladenia) teda vaha vazi sprstosit a vtedy je to ok....pradoxne...
ked ale tento ohrioaty vzduch nepride do filtra lebo nema skadial ked tam ten ventil nieje...vaha nevaai sprstosti ktore si RJ ziada a teda vyhodi zavadu ze "sekundarny system vzduchu - prietok bez chyby"
je to blbost ale je to tak....


teraz to aj inac ide aj pri pusteni plynu nerobi chrrrrr do filtra ale iba psssstt.
docital som sa ze sekundarny system vzduchu funguje ako ohrievac vzduchu vhananeho do filtra a to iba pri studenom starte pod +5stup.
mne vychadza asi tolko ze tuto zavadu mi vyhodilo vecsinou pri nastartovani a to pri chladnejsom pocasi...teda motor sa nastartuje vaha vzduchu zacne vazit ale RJ si ziada ohrev filtra cez sekundarny vzduch a to prebieha iba 100seknud , teda aj ocakava chybny udaj z vahy kedze voknu je pod 5stup a zrazu na vahu pride teply vzduch (vaha funguje na principe tepelneho cidla-jeho ohrievania a chladenia) teda vaha vazi sprstosit a vtedy je to ok....pradoxne...
ked ale tento ohrioaty vzduch nepride do filtra lebo nema skadial ked tam ten ventil nieje...vaha nevaai sprstosti ktore si RJ ziada a teda vyhodi zavadu ze "sekundarny system vzduchu - prietok bez chyby"
je to blbost ale je to tak....



VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
zasa chybna uvaha. sekundarny vzduch neohrieva filter ale katalyzator a to asi tak, zze sa oneskori predzapal, lambda sa nastavi asi na 0,7 a do vyfuku sa vhana vzduch , ktory podporuje sekundarne horenie v katalyzatore. Ak lamdba v nameranych blokoch pri obohateni ukazuje 0,7 tak je jasne ze sekundar nebezi. to je cela diagnostika motora co sa tyka sekundaru. nekomplikujte to a nezteba to mystifikovat nejak. s filtrom to nema nic spolocne
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Len vychdzame z toho ze akonahle tam nieje closed loop BOV tak motor zacne robit somariny. Skvencny bov vrati aspon cast stlaceneho vzduchu pred turbo a problem sa vyriesi. Takze my sme uvazovali takto. Inac by ma nenapadlo to stymsekundarnym spalovanim. Preco sa to vlastne pouziva? Rychlejsie sa ohreje lambda sonda a kat na prevadzkovu teplotu, alebo to ma este aj iny vyznam? Myslim iny ako koli emisiam.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
neviem no ta moja teoria sa mi celkom pozdavala....kedze ocelova trubka k ventilu je od sadzi...ale nezdalo sa mi logicke hnad vzduch z vyfukov cez hadice ktore ido okolo celeho motora do vzduchoveho cerpadle (a vobec naco by tam bolo ked z vyfuku ide prirodzeny tlak) az do filtra kde by v podstate dosiel uz studeny vzduch a navize tie plastove hadice od cerpadla ako aj samotne cerpadlo by sa od tepleho vzduchu asi poskodili....
zase ma BH motor pravdu....
horsie je ze ten ventil co to ovlada u mna sice ma drizak ale nema miesto na pripojenie do vyfukovej sustavy...drziak je na pravej strane motora pod vzduchovymi hadicami....ak stojis pred autom...
chlapy prezradte kde to mate zapojene na zvodoch alebo hlave....z ventila idu tri vyvody
1, na ovladanie podtlakom....mali pipik
2, na hadicu od vzduchoveho cerpadla ...velky pipik
3, ja na pipojenie niekde do vyfuku...je na ocelovej trubke na ktorej jedna strana je prichitena na ventile a druha ma prirubu a ne nej nalepene este tesnenie...take jak klingerit cico...
este raz vdaka....
zvlast BH m.....
zase ma BH motor pravdu....


horsie je ze ten ventil co to ovlada u mna sice ma drizak ale nema miesto na pripojenie do vyfukovej sustavy...drziak je na pravej strane motora pod vzduchovymi hadicami....ak stojis pred autom...
chlapy prezradte kde to mate zapojene na zvodoch alebo hlave....z ventila idu tri vyvody
1, na ovladanie podtlakom....mali pipik
2, na hadicu od vzduchoveho cerpadla ...velky pipik
3, ja na pipojenie niekde do vyfuku...je na ocelovej trubke na ktorej jedna strana je prichitena na ventile a druha ma prirubu a ne nej nalepene este tesnenie...take jak klingerit cico...
este raz vdaka....
zvlast BH m.....
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 173
- Registrován: 08 srp 2007, 12:21
- Bydliště: KE SR
The secondary air system blows air in behind the exhaust valve for max. 100 seconds after a cold start (+5 °C ... +33 °C coolant temperature). This produces an oxygen-rich exhaust gas, causing after-burning and reducing the heat-up phase of the catalytic converter. The Motronic control unit -J220- activates the system via the secondary air pump relay -J299- to secondary air inlet valve (-N112-, switch-over valve) and combination valve. In addition, after each subsequent engine start (up to max. 96 °C engine temperature), the secondary air system will switch in for 10 seconds during idling and will be checked by the self-diagnosis. For this the lambda regulation must be active
tak dosloven prelozenie....je to fakt tak...fuka to do vyfuku....moja ANGL. je dost na pi....
takze fakt nahovno teoria....
a je to koli emisiam....podrbane Euro4
BH motor asi sa coskoro uvidime.....ked to nezaprem o nejaku lampu...
tak dosloven prelozenie....je to fakt tak...fuka to do vyfuku....moja ANGL. je dost na pi....
takze fakt nahovno teoria....

a je to koli emisiam....podrbane Euro4
BH motor asi sa coskoro uvidime.....ked to nezaprem o nejaku lampu...
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
bov nemoze ist closed loop. je to nerealne. bov nieje prvok regulacie je to skor bezpecnostne zaridenie. kedze bov nic nereguluje nemoze fungovat closed loop, a kedze nieje regulacny prvok takze ani open loopTDI tech píše:Len vychdzame z toho ze akonahle tam nieje closed loop BOV tak motor zacne robit somariny. Skvencny bov vrati aspon cast stlaceneho vzduchu pred turbo a problem sa vyriesi. Takze my sme uvazovali takto. Inac by ma nenapadlo to stymsekundarnym spalovanim. Preco sa to vlastne pouziva? Rychlejsie sa ohreje lambda sonda a kat na prevadzkovu teplotu, alebo to ma este aj iny vyznam? Myslim iny ako koli emisiam.
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Ja som to myslel tak ze open loop znamena ze vsetok pretlak medzi duchadlom a skrtiacov klapkov odfukne vonku spat do atmosfery. A colsed loop ze pretlak odfukne naspat pred turbo. V tomto slova zmysle je to uzatvoreny cyklus alebo nie? Ak nie tak preco? A ako bezpocnostny prvok povazujem skor pop off valve. Blow off valve sa mi vidi skor ako regulacny prvok kedze ma za ulohu eliminovat nezelany jav resp. aspon ho "uregulovat" na co najmensiu mieru. Asi uz trepem co???BH motor píše:bov nemoze ist closed loop. je to nerealne. bov nieje prvok regulacie je to skor bezpecnostne zaridenie. kedze bov nic nereguluje nemoze fungovat closed loop, a kedze nieje regulacny prvok takze ani open loopTDI tech píše:Len vychdzame z toho ze akonahle tam nieje closed loop BOV tak motor zacne robit somariny. Skvencny bov vrati aspon cast stlaceneho vzduchu pred turbo a problem sa vyriesi. Takze my sme uvazovali takto. Inac by ma nenapadlo to stymsekundarnym spalovanim. Preco sa to vlastne pouziva? Rychlejsie sa ohreje lambda sonda a kat na prevadzkovu teplotu, alebo to ma este aj iny vyznam? Myslim iny ako koli emisiam.