!!! AKO DIAGNOSTIKOVAT ???zaciatky,skusenosti,prehlad,otazky

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

beatlesak
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2009, 23:15

!!! AKO DIAGNOSTIKOVAT ???zaciatky,skusenosti,prehlad,otazky

Příspěvek od beatlesak »

!!! AKO DIAGNOSTIKOVAT ??? zaciatky, skusenosti, prehlad...

PODELTE SA O SKUSENOSTI A POZNATKY:)

Myslienka co trapi asi kazdeho zacinajuceho...a ma v tom dost bordel a na FORACH chyba zhrnutie DOKONCENEJ TEMY.:? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? :?

"Chcel by som zacat popri mojom servise aj s pocitacom narabat bo novsie auta to priam vyzaduju no neviem si rady
aky typ?, kolko ich je? ktory co dokaze? aky vyrobca? podpora? cena? kolko je skupin ktore dane zariadenie ovlada? kde najdem OBDII a kde ine?
...si mam vybrat a co je pre mna ako automechanika (aby som mal vsetko co budu odomna zakaznici pozadovat) ta spravna volba ???
Aj ako garazmajstri aj ako velky servis...


ALEBO

...napriklad aky je rozdiel medzi takou profi drahou diagnostikou kufrikove

( BOSH KTS, TEXA, ATAL, Super VAG-COM, DELPHI DS100E )
a tou co je len kabel na PC + softwer z internetu
( VAG+HEX CAN, Navigator Mobile, CodeScaner, Multidiag, Carbrain, Vag com, AutoCon, ELM, OBDII kabel, KKL kabel ) ??? - okrem ceny:)

OCENIL BY SOM OD FUNGUJUCICH SKUSENYCH SERVISAKOV (hm) :)
...aby sa podelili o presne typy diagnostik ktore vyuzivaju...?
...ako su s nimi spokojny...?
...a ake auta s nimi uspesne vyriesili...?
...ake najvacsie veci s nimi dokazali...?
...v com je ich zariadenie lepsie ako ostatne - ze si ho vybrali...?
...atd kto co ma a preco si to vybral???

A VYTVORILI TAK ZHRNUTIE TYPOV A MOZNOSTI AKE SU MOMENTALNE NA TRHU

...tym by sme mohli vytvorit prehlad vsetkeho:):):)

V mene vsetkych Vam vopred VSETKYM VELMI PEKNE DAKUJEM...
...na koci slubujem naucne zhrnutie kde nebude treba viac hladat:)
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

TO CO CHCES JA NA ROCNIKOVU PRACU A NIE NA ZHRNUTIE DO JEDNEHO PRISPEVKU NA FORU...TEORIA JE JEDNA VEC A PRAX DRUHA..DRVIVA VETSINA SA TO UCI ASI TAK ZE POKUS A OMYL..
AK CHCES ZACAT NAJSKOR TREBA SPOLU Z NIEKYM KTO TO TROCHU OVLADA ABY SI VEDEL A VIDEL CO A AKO...A POTOM DAVAT KONKRETNE OTAZKY ZE NEJDE MI NAPR. ZAKLADNE NASTAVENIE ALEBO KODOVANIE VSTREKOVACOV..ROBOL SOM TO S TYMTO A TYMTO...
A DOSTANES ODPOVED ZE SPRAV TO TAKTO A TAKTO A POTOM TO POJDE..
INAK SA TO NEDA VSEOBECNE NAPISAT.
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

zhjednodusene:
beatlesak sa pyta aku diagnostiku si ma kupit ked chce vediet robit co najviac veci, co najlepsie, na co najviac autach, za najnizsiu moznu cenu .
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
beatlesak
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2009, 23:15

Hosi asi ste to zle pochopili...

Příspěvek od beatlesak »

Mna zaujima kto co mate a co ste mali a co bolo fasa a co na chuja....chapandos?

o cenu mi nejde len o to kto je s cim spokojny a s cim nie....
nechcem toto forum zahltit nieciom co bude mat zas 300stran a 90% budu hovadiny

JEDNA SA MI O SKUSENOSTI A ROZDELENIE...
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

tak ja mam DELPHI DS 150 ... zatial mi na tom islo asi vsetko co som potreboval .... soft ku tomu neni celokm odladenyako by bolo treba, najdes tam dake chyby obcas, ale tak da sa to zvladnut
..minule som mal problem akurat s autom Rover25, tak ale normalne auta idu normalne :)
chcel by si vediet nieco viac?
inak keby si dal hladat tak najdes kopu toho ... o tomto Delphi som tu nemohol najst nic tak som to kupil ...aby som to vyskusal :D
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

V prvom rade ako mechanik by si si mal zvazit, ci s elektrikou si zacat chces, alebo nie. Poznam chlapcov, ktory si kupili drahe veci a ked doslo na opravu, tak sa na ne rovno vybodli, lebo nepoznali co ako funguje a co s cim ma suvis, nie to este hladat nieco v schemah. Ak s tym zacat chces, musis si najprv nastudovat el. systemi, ze ako funguju a zacat merat multimetrom a skusackou, najlepsie u starsich aut. Diag. ti len napovie, ze kde sa mas chytit a dokonca niekedy urobis vsetko mozne a nic. Velmi dobre su servisne informacie. Napr. diag ti vyhodi chybu na lamdu, ty lambdu vymenis a o tyzden sa ti auto vrati. Lambdu vymenis este raz, premeras komplet kable, precistis kostri, ... a auto o tyzden opravujes zase. Nakoniec vyjde info zo skody , ze maju blbi softwer v rj motora, dpc. Musis sa rozhodnut, ci chces robit vsetko, alebo len napr vw group. Ak chces robit napr len jednu znacku, popripade auta s rovnakou el. tak najlepsia volba je origo diag. napr. lexia, examiner,vas... Ak okrem toho chces aj nieco ine, tak este niejaku multidiag, ale pocitaj, ze jedna multi a jedna origo. napr. lexia a kts ta vyjde cca70 litrov. S origo diag. urobis vsetko a s multi len nieco. Dobre by bolo, aby si mal diag. uz aj s can busom, lebo u novsich aut sa nikam poriadne nedostanes a este nieje od veci vlastnit aj oscilokop. Je to na tebe, ze naco sa chces zamerat, ak uz budes rozhodnuty, tak napis. Pisat do jedneho vlakna, ze co sa komu s cim podarilo, to asi nie, vznikol by len bordel.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Nakolko sa vylucne venujem opravam a udrzbe vozidiel koncernov VW group a FIAT group, tak pouzivam origo HEX-CAN + VAG-COM 8.05 od Rosstechu (p.Svobody). Co sa tyka vozidel VW group tak som max. spokojny kedze sa stym da spravit naozaj skoro vsetko co pri svojej praci potrebujem.

S VAG-COM sa daju napojit aj vozidla inych znaciek napr. FIAT group v norme OBDII ale diagnosticke ukony su obmedzene iba na zopar biednych zakladnych funkcii, ako napr. vycitat a zmazat pamat zavad a este funguje aj blok nameranych hodnot aj ked mera same ko...tiny. Takze by to chcelo origo EXAMINER na FIAT group.
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Odpovědi: 0
Registrován: 14 pro 2008, 16:23

Příspěvek od stefi »

pre zaciatok v nasich koncinach urcite hex can,a nejaku multiznačku asi najvyhodnejsia je pouzita KTS,alebo launch este osciloskop a merak dajake workshopy a hor sa do boja :D
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

zabudol si na jednu velmi podstatnu vec...aj ked budes mat vsetko a nebudes tomu rozumiet je ti to nanic...
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

Package píše:zabudol si na jednu velmi podstatnu vec...aj ked budes mat vsetko a nebudes tomu rozumiet je ti to nanic...
Presne tak
milanv
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2008, 21:10
Bydliště: Plesivec

Příspěvek od milanv »

ja by som bol toho nazoru, ze:
1. vybrati si co chces robit - vsetko troska
2. jedno a poriadne
3. jedno poriadne a ked sa vyskytne nieco ine, tak aj z toho troska
4. vsetko poriadne :)

potom:
1. multiznackova diagnostika - tak do 100 tis.
2. diagnostika na konkretnu automobilku - tak do 30-40 tis.
3. tak do 100-120 tis.
4. horna hranica nie je obmedzena

Ale ak iba zacinas, tak neinvestuj nehorazne prachy do niecoho, comu nerozumies, ale kup si nieco lacne, skusaj, uc sa, ako nadsenec citaj dokumenty a prirucky, postahuj stale nieco k autu, ktore ti prave priniesli, ... alebo zauc mladsieho syna ktory sa vyzna v PC do automechaniky nech sa uci diagnostikovat za teba, na mladsich sa to rychlejsie chyta ako na nas co sa uz musime starat o decka a prachy

PS. Diagnostika ti len poradi - napovie - usmerni kde moze byt problem ale urcite neporiesi ; ak opravujes same stare auta (tak do 2004) a sem-tam pride nieco nove, urcite sa neoplati kupovat nic za 100 tis.
... kupit lacne a casom prejst na drahe - nic nepokazis, ale kupit drahe a nevyuzit to...
Audi A4, to je moje
beatlesak
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2009, 23:15

Aby bolo jasne ... a neriesli sa schopnosti :)

Příspěvek od beatlesak »

Som vyuceny aj ako elektrotechnik. Slaboprud a silnoprud nie je problem...
Tak isto Informatik takze v poho...len sa snazim vediet co najviac o diag a zrobit prehladnu prirucku ako co najlepsie zacat a ako pokracovat ked nemam od koho nabrat skusenost....

Ja som chcel zosumarizovat naprklad ako ma kto skusenosti:
priikolad...(zacal som s ELM327 bolo to o nicom potom som skusil VAG-COM HEX-Can toto a to uz bolo fajn vedelo to a to...a napokon som si k tomu dokupil Bosh KTS a tak viem riesit vsetko co som chcel )
nejak tak

Odporucam
ako zaciatocnik: odporucam kupit toto
pokrocili: kupit toto aj s tymto
a profesional: kupit toto

na ford toto na mazdu toto na VW asi vieme uz vsetci.... (crazy)
jamol
Přispěvovatel
Příspěvky: 594
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:11
Bydliště: Chebsko
Kontaktovat uživatele:

diag

Příspěvek od jamol »

Odporucam
ako zaciatocnik: euroscan.vag cca 4000-8000
pokrocili: kts 520,VAG hex 20000-40000
a profesional: kts 540,570,FSA 740+kts540,osciloskop,Launsch.delphi.znac diagnostika/ford/cit-peg/ren/ programy na km,chip. 80000 cca 300000
k tomu vsemu hlavne spousta znalosti ktere ti asi tezko nekdo poskytne.Zkouset-ucit se-cist
jestli cekas ze ti nekdo konkretne napise kup" toto" tak asi cekas marne.
ja zacinal taky kupoval ruzne kable,softy,krabicky,vse na nic zkoncil jsem u KTS 540 a zatim dobry.jestli jsi jak pises dobrej v proudech tak jednoznacne Osciloskop
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

zmysel tohto threadu mi unika...
nenapisal si, co chces robit a kolko si do toho ochotny vrazit. ked si to ujasnis, potom sa da radit.
Uživatelský avatar
Mireck
Přispěvovatel
Příspěvky: 693
Odpovědi: 0
Registrován: 16 lis 2007, 01:33

Příspěvek od Mireck »

Ja by som povedal a myslim ze viac ludi bude so mnou suhlasit, ze pre zaciatok si kup VAG-HEX-CAN ( Najlepsie original nakolko to nebudes mat na hranie). VW Group jazdi asi najviac a na stastie servisakov sa aj kazia :D

S touto diagnostikov pochopis princip diagnostiky ako to funguje, akcne cleny, zakladne nastavenia, merane hodnoty, kodovanie, prisposobenie, mazanie zavad, logovanie meranych hodnot pocas jazdy a rozne suvislosti. Potom ak v tomto budes doma tak sam budes vediet aka diagnostika ti chyba. Nemyslim tym konkretnu znacku ale budes vediet ktorym smerom chces ist. A vtedy nastane cas na rady od inych co dalej kupit.

Dalej by som ti poradil ze na diagnostiku na baze ELM sa vykasli. Ja mam ELM327 a je u mna iba preto ze som ju dostal za 15 €. Aj za tu cenu mi je zbytocna nakolko mi este nepomohla. Tam kde som nenacital VAG-COMom 805 cez OBDII tak som nenacital ani s ELM.
BMW E32 735i 155kW / 305Nm
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“