Problém s turbem 1.3JTD :(

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Problém s turbem 1.3JTD :(

Příspěvek od Dolek »

Zdravím všechny.....,

mám problém s turbem u motoru 1.3JTD. Vždycky turbo spínalo okolo 1700-1800 ot. a teď z ničeho nic začne brát až někde kolem 2900ot. V nizkých otáčkách je auto strašně líný. Nevíte někdo prosím kde bych měl začít hledat??? ERG???? Nějaká hadice podtlaku??? Jsem druhý majitel a auto má najeto cca 40tic. Děkuji za každou radu.....
zdenek11
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 30 led 2006, 19:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zdenek11 »

Zkus zaslepit EGR,častá závada,zůstáva v otevřené pozici.
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dolek »

Nemůžu ten ERG ventil nikde najít.... Podle mě, by měl být někde u paroží . Co sem koukal, tak výfukový plyny jdou přimo přez turbo do výfuku. A v týtočásti nikde žádný ventil není. Na turbu je jen nějaký ventil ovládaný podtlakem, z kterého vede táhlo (štelovatelný) zpět do turba. :(
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55
Odpovědi: 0

Re: Problém s turbem 1.3JTD :(

Příspěvek od wojto33 »

Dolek píše:Zdravím všechny.....,

mám problém s turbem u motoru 1.3JTD. Vždycky turbo spínalo okolo 1700-1800 ot. a teď z ničeho nic začne brát až někde kolem 2900ot. V nizkých otáčkách je auto strašně líný. Nevíte někdo prosím kde bych měl začít hledat??? ERG???? Nějaká hadice podtlaku??? Jsem druhý majitel a auto má najeto cca 40tic. Děkuji za každou radu.....
zbehni na diagnostiku ci nieco nenapovie
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

diag, ale jinak tipuju vahu
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

EGR ventil maš zezadu na sani je to takova splet trubek a je rizenej elektricky
A co se tyka toho vykonu tak to ma obyc turbo z obtokem muzes mit zarezlou regulaci ale na voze se tam asi nedostanes lepší je turbo vyndat a potom rozhybat
Grande Punto 1,3JTD 90PS
pepem
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 24 led 2006, 09:06
Odpovědi: 0
Bydliště: PN

Příspěvek od pepem »

aka verzia 51,55,66 kW?

EGR zaslepit nemozes - bude to hadzat chybu

inac je to obyc. turbo s obtokovym ventilom, nezostal zaseknuty pootvoreny to je malo pravdepodobne

tiez bych tipol vahu
pepem
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Verze 66kw má turbo s VGT ta by mohla bejt zalehnutá nevěřim že by to váha udělala ráz na ráz, ještě by se mohla někde uvolnit výtlačná hadice od turba, ale to pískalo nebo syčelo.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dolek »

Tak auto zase jezdí jak má. Je to verze 51kw. Netuším čím to bylo. Nevím jestli tohle turbo má naklápění lopatek, ale říkal sem si, jestli nemůže být nějaký zalehlý. Poklepal sem ho ze všech stran, překontroloval hadice, všechny konektory co jsem našel rozpojil a znovu spojil, baterka byla odpojená asi 3h. Dal sem to dohromady a auto šlape jak má.
Jinak ten ERG už sem našel, ale nic sem s ním nedělal.
Má to najeto asi 40tis.. Nevím kdo a jak s tím jezdil předemnou, ale v servisce je výměna oleje asi v 21500km a pak znovu v 21700km. Podle sponek na hadici je vidět, že nejsou origo a že bylo sundávaný sání. Taky sem našel jeden ze šroubu ze sání který se válel na startéru (někomu spadl a už se ho neobtěžoval hledat).
Docela mám strach co se z toho ještě vyvrbí :(
Jinak všem díky za rady, moc mi to pomohlo.
greenca
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 10 úno 2008, 19:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bystřicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od greenca »

pepem píše:
EGR zaslepit nemozes - bude to hadzat chybu
s tím nesouhlasím,už jsem jich pár zaslepil a nikdy nebyl žádný problém.
Osobně kdybych měl diesla,tak ventil EGR zaslepím hned po koupi a zprovozním jen pokud jedu na emise.
VW SHARAN 1.9TDI PD 4x4

CHIP, egr OFF
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

greenca píše:
pepem píše:
EGR zaslepit nemozes - bude to hadzat chybu
s tím nesouhlasím,už jsem jich pár zaslepil a nikdy nebyl žádný problém.
Osobně kdybych měl diesla,tak ventil EGR zaslepím hned po koupi a zprovozním jen pokud jedu na emise.
Kamarat stare jednotky EDC15xx Euro2, Euro3, Euro4 ked zaslepis EGR tak sa nic nedeje, max. do pamati zavad sa zapise chyba "emise - sporadicka" tot vsjo. Auto normalne jazdi nic sa nedeje nic netrubi nic nesvieti. Ale skus to spravit s jednotkami EDC16xx / EDC17xx/ SID17xx. To sa nebudes stacit divit. RJ to zisti najneskor do 20s od nastartovania. Okrem toho ze sa do RJ zapise zavada, zacne svietit kontrolka emisii na budikoch, prip. na maxidote vypise "Chyba emise - do dilny".
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“