Stránka 1 z 2
dotiahnut hlavu po vymene tesnenia pod hlavou?
Napsal: 15 úno 2009, 11:58
od rai81kw
Ahojte. Patral som po fore ale odpoved na moju otazku som nikde nenasiel a clovek, ktori mi robil auto je na dovolenke tak sa radsej opitam aby som nieco nepresvihol. Mal som prasknute tesnenie pod hlavou na octavii 1,9tdi 81kw a bolo aj nutne zrovnat hlavu. Chcel by som sa opitat ci treba po odjazdeni urcitych km hlavu opat nechat dotiahnut alebo to nieje nutne. Dakujem
Napsal: 15 úno 2009, 12:14
od Tom.s
hlava se znovu nepřetahuje stačí jednou při montáži
Napsal: 15 úno 2009, 12:17
od misoVW
presne tak, dodatocne sa hlava dotahovala len na starych skodovkach (rada Skoda1000- Skoda 120)
Napsal: 15 úno 2009, 13:35
od karlito
Hlava se nedotahuje jak tu už je napsáno,dotahuje se znova jen když je litinová a ta už je jen na starých křápech

Napsal: 15 úno 2009, 14:11
od misa.89
Napsal: 15 úno 2009, 14:21
od misoVW
jj, BXko je starej krap

Napsal: 15 úno 2009, 14:25
od karlito
Věčně to leželo na pupku a chcalo z trubky u tlumiča olej

Napsal: 15 úno 2009, 15:18
od Marek77
U našich motorů se dokonce přetahování hlavy zakazuje (resp. nedoporučuje).
Při každé montáži hlavy se musí použít nová sada šroubů, protože šrouby jsou s předpětím a tudíž na jedno použití. Pokud by ses snažil o přetahování hlavy, povolením šroubů je zničíš (v podstatě se to bude chovat tak, jako bys je chtěl použít podruhé).
Hlava se má dotahovat dle předepsaného schematu a postupu. U TDi / SDi motorů se dotahuje na čtyřikrát:
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) 90°
4) 90°
Vždy se postupuje od středu hlavy ku krajům křížovou metodou. Pokud to uděláš takhle, není sebemenší důvod na to poté sahat.
Napsal: 15 úno 2009, 15:29
od TDI tech
Casy ked trebalo po 500km dotihnut (skoda 120L apod.) hlavu su nenavratne prec. Dnesne moderne motory uz vsetky pouzivalu kvalitne plechove tesnenia ktore sa dotiahnu presne na moment pri nasadeni hlavy valcov. Hlava sa dodatocne kontrolne dotahovala iba u starych makkych azbestovych tesneni.
Napsal: 15 úno 2009, 17:05
od Marek77
Člověče, já si nemyslím, že by to bylo materiálem těsnění. Já mám na Ladě taky měkké těsnění (žádný kov) a hlava se po dotažení také nepřetahuje.
Spíš si myslím, že je to velikostí momentu. Škodovky měly litinovou hlavu na hliníkovém bloku, což dovolovalo utahovací moment kolem 60 - 70 Nm, zatímco běžné utahovací momenty pro hlavu válců, kde je litinový blok jsou daleko přes 100 Nm (třeba právě ta zmiňovaná Lada má 110 - 120 Nm, VW u benzinových motorů jsou na tom podobně, u naftových motorů máme skoro 150 Nm) a to je zřejmě dost na to, aby se na hlavu už dodatečně sahat nemuselo.
Napsal: 15 úno 2009, 17:27
od misoVW
Favorit, hlinik hlava a aj blok a dodatocne sa nedotahuje.
Napsal: 15 úno 2009, 17:31
od karlito
Znovu se jen dotahuje litinová hlava............žádná jiná

Napsal: 15 úno 2009, 18:19
od misa.89
misoVW píše:Favorit, hlinik hlava a aj blok a dodatocne sa nedotahuje.
BXo je lepší než favorit ale

Napsal: 15 úno 2009, 21:30
od rai81kw
dakujem za odpovede prajem vsetko dobre

Napsal: 16 úno 2009, 08:54
od Hlava
Já se řídím pokyny jaké udává výrobce těsnění na vw 1,6 d u jednoho těsnění psaly přetáhnout u druhýho nepřetáhnout tak sem to udělal dle návodu a v poho.