Stránka 1 z 1
Opel Astra 1.6i 55kW - volnoběh
Napsal: 16 úno 2009, 13:55
od Stoupa
Opel AStra 1.6i 55kW r.v.1993 - mám problém s volnoběhem, na diagnostice závada na čidle teploty - vyměněno v pořádku, krokový motor volnoběhu nefunkční - po výměně také dobrý ALE nevím co je toto za závadu
00093 - Modul systému Quad (QDM)
Intermittent
můžete někdo poradit co je toto za systém a co může být v kytkách

Napsal: 19 led 2012, 13:12
od hansdob
Vyřešil to někdo?? mám tady tentýž problém.

Napsal: 19 led 2012, 14:38
od geo
QDM je zkratka pro modul Quad Driver. This is part on the engine control unit. Jedná se o část z řídicí jednotky motoru.
Usually, when you have this fault code, engine just runs fine, and check light is on. Obvykle, když máte tento kód poruchy, motor běží jen v pořádku, a zkontrolujte, zda svítí.
This is a common fault with Multec engine controllers. Toto je běžná porucha s motorem regulátory Multec.
What you can do, is to repair, or replace ECM. Co můžete udělat, je opravit, nebo vyměnit ECM.
je to z jiného fora
Re: Opel Astra 1.6i 55kW - volnoběh
Napsal: 19 led 2012, 20:51
od hombre_1
Stoupa píše:Opel AStra 1.6i 55kW r.v.1993 - mám problém s volnoběhem, na diagnostice závada na čidle teploty - vyměněno v pořádku, krokový motor volnoběhu nefunkční - po výměně také dobrý ALE nevím co je toto za závadu
00093 - Modul systému Quad (QDM)
Intermittent
můžete někdo poradit co je toto za systém a co může být v kytkách

Mas streleny svab v jednotce. Zasek se ti krokac a svab to nevydrzel. Jedine oprava ECU.
Napsal: 19 led 2012, 21:59
od hansdob
vše jezdí normálně jen někdy to zničeho nic zdechne a pak to nastartuju a dokud to neprošlápnu jde na tři. Dělá to ten šváb??? (kabely,krokáč,indučka,svíčky,klapka,čidlo kliky a vačky )vše měněno bud za nové nebo za 100% z jiného auta chyba jen tato problém stále stejnej. Ještě budu ted měřit tlak čerpadla v zátěži.
Napsal: 19 led 2012, 22:29
od jericho-3
A komprese.?Teď jsem zrovna jednoho dělal a měl upálený ventil..Hydro asi neplnilo správně svoji práci..Vyměnil jsem ventil a volnoběh pochopitelně jako víno..U tohoto motoru jsem to už dělal asi 3 krát...
Napsal: 19 led 2012, 22:48
od hansdob
Jericho. Vím opely dělám dlouho (toto není stejný motor je to ještě horší kus je to X16XEL) jen chyb hláška je stejná. Kdyby ventil tak to dělá furt tohle jezdí třeba celejden normálně pak to jednou samo zdechne a další start je na 3 . Pokud to nezdechne samo tak třeba 30 startu a furt vše ok.
Napsal: 19 led 2012, 23:05
od dav55
ktere cidlo teploty jsi menil? nejsou tam dve?
Napsal: 20 led 2012, 20:02
od jericho-3
handorfe, vůbec jsem Tě nechtěl poučovat, ale vždyť je to pořád to samé.., tenhle motor je přes 50 let starý a od karburátoru skočili do Multecu, pak mu udělali čtyř bod, pak ho otočili, dali ho podél, pak zahodili rozdělovač, dali tam blok cívek , ale je to pořád dokola ten starý dobrý Opel, který byl to nejčastější auto, co se sem dovezlo.Když nefungoval v Multecu, měl vadné kabely, vadný rozdělovač nebo ŘJ ze singapuru nebo z které prdele v háji..Zásada byla, zjistit zda sání nepřisává, čerpadlo /obyčejný trkač na 1,5 atm/ funguje, benzin jde do přepadu, zhasnout zda všude nelítají jiskry a zda není brambora ve výfuku..Když to dál nešlo, odkryl se kryt u spolujezdce, zda není zrzavá patice u ŘJ a snímač teploty modré barvy, druhý je pro budík. Když to přitom nebrzdilo, tak se odpojila trubka od posilovače , díra se ucpala, zda tudy sání nepřisává. stačil drátek z A do B a diagnostka byla hotová..Potom to ti pitomci vylepšili a přidali čidlo klepání na blok, které když lehne, auto jede jako lemra..A vždy se zapomíná, že auto kolikrát objelo zaměkouli, tak je třeba prověřit kompresi a postavení řemene..Jelikož nikdo nechce do toho nic dát a má to na dojetí, tak laboruje, než by něco za peníze koupil...Je to spolehlivý nezmar a nemá í rád moderní řídké sračky místo pořádného oleje, na který je zvyklý...

Napsal: 21 led 2012, 09:52
od hansdob
jericho já jsem nic nemyslel zle zda to tak vyznělo omlouvám se. Opel je opraven (cívka zapalování KO) nechápu ale na diag házela auto to dělalo jen občasně a po zjištění že nejde kontrolka MIL a její opravě zmizela i závada 93 squad modul.
Napsal: 21 led 2012, 13:49
od jericho-3
Nemáš proč se omlouvat, spíš já měl dojem, že ty moje, kolikrát velice základní a dá se říct primitivní poznámky, Tě zarazily......
Ale píšu to jen proto, že kolikrát přes veškerou elektroniku se zapomíná na to, že motor je v základu stejný jako na začátku století ...A kraviny jak je známo jsou nejdražší..

Napsal: 21 led 2012, 21:58
od dav55
jericho-3 píše:Nemáš proč se omlouvat, spíš já měl dojem, že ty moje, kolikrát velice základní a dá se říct primitivní poznámky, Tě zarazily......
Ale píšu to jen proto, že kolikrát přes veškerou elektroniku se zapomíná na to, že motor je v základu stejný jako na začátku století ...A kraviny jak je známo jsou nejdražší..

mas pravdu, jsou veci, bez kterych 4-T nemuze pracocat spravne, a je jedno jestli ma 50let nebo prave sjel z linky.
Napsal: 21 led 2012, 22:00
od dav55
jericho-3 píše:Nemáš proč se omlouvat, spíš já měl dojem, že ty moje, kolikrát velice základní a dá se říct primitivní poznámky, Tě zarazily......
Ale píšu to jen proto, že kolikrát přes veškerou elektroniku se zapomíná na to, že motor je v základu stejný jako na začátku století ...A kraviny jak je známo jsou nejdražší..

mas pravdu, jsou veci, bez kterych 4-T nemuze pracocat spravne, a je jedno jestli ma 50let nebo prave sjel z linky.