silentbloky přední nápravy-výměna na O1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Bydliště: Přerov

silentbloky přední nápravy-výměna na O1

Příspěvek od Pavel další »

Budu je měnit, nechci znovu objevovat Ameriku tak se ptám :
- pryž.uložení - objímka stabilizátoru : může přitom viset poloosa(tzn. auto na zvedáku, nebo musím tu poloosu podepřít, aby nebylo nic napružený, nebo odpojit kost od ramene a pak může poloosa viset ?

- chci vyjmout kyvné rameno : lze ho vydělat bez čepu, tzn. že čep zůstane v tělěse ložiska kola, jen ten čep odpojím těma 3šroubama a rameno z něj půjde vysadit, nato pak uvolním uchycení ramen v silentblocích a vytáhnu to rameno ven. A nebo se to rameno vytahuje spolené s čepem, takže se čep musí vylisovat z uložení kola?
kdysi jsem to dělat u P306, a lisoval jsem čep ven, možná to jde líp jinak.

Něco mi při zrychlení/zpomalení klepe předemnou, mám podezření na siletbloky ramene a stabilizátoru. bývá to něco jiného ?
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Panky
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 21 říj 2008, 21:32
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Panky »

Odšroubuješ tyčku stab. od spodního ramena. Odšroubuješ tři šrouby čepu spodního ramena a přední a zadní šroub uložení spod.ramena. Rameno natlačíš jakoby do prostřed auta (špatně se to vysvětluje)Půjde to asi o dva cm, pak rameno vyhákneš od čepu a vypáčíš ho dolu. Pak už jenom vylisovat ten puk. Zároveň můžeš vyměnit i silentbloky stabilizátoru, je tam lepší přístup kdy je vyndany rameno. Poloosu vyndávat nemusíš
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

Na to hlavní jsi odpověděl - nemusím tedy čep vylisovat z tělesa od ložiska kola ale zůstane tam, odpojí se čep od kyvného ramene a to rameno půjde ven bez něho. OK.
Při odpojování tyčky stabilizátoru může kolo, kyvné rameno viset dolů (při autě na zvedáku) nebo má být podepřeno, aby visením nebyl stabilizátor napružen a dostal jsem to pak i zpět?
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

nedelej ztoho vedu. nic na tom neni. proste povol stabilizator od ramene a nech ho tam viset nekde.pak odsroubuj kulak u tehlice jak popisuje kolega a nakonec rameno od napravnice ve predu i vzadu. a pak to rameno mirnym snazenim a pacenim dostanes ven. doporucuji spoje predem nastrikat necim na povolovani :) :-)
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

Začnu uložením stabilizátoru, ten mám. půjde to při nedemontovaném kyvném rameni ? nějakej fígl ?
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

na vymenu silentbloku stabylizatoru ti staci sundat jenom kolo. odpojit tu tycku od ramene a 13 golou povolit klemu ktera to drzi k napravnici pak ji odehnout vymenit pouzdra gumovy a necim to tam sikovne napasovat trevit se sroubkem do derky a utahnout. pripojit tycku k ramenu a muzes jit na druhou stranu. (rofl)
paulmoto
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 lis 2008, 18:29
Bydliště: Zlin

Příspěvek od paulmoto »

jake silentbloky do tech ramen se chystas davat?
bora 1,9 TDI 66 kw typ AGR najeto 186000km,brembo+textar
Yamaha 1000 thunderace
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

zřejmě originál, není záměrem měnit či zlepšovat jízdní vlastnosti. auto mi lehce táhne doleva,přestože geo přeměřena a seřízena, tak dám dopořádku opotřebené uložení a uvidím. po 250tkm si to i tak zaslouží...
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

dej z TT už se ti neutrhnou cenovej rozdíl nejni tak markantní
Obrázek
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1822
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

doporučuji viz Ladas....minimální investice navíc, ale rozdíl obrovský
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jj kdyžtak je mám skladem 1000,- pár :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
paulmoto
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 lis 2008, 18:29
Bydliště: Zlin

Příspěvek od paulmoto »

taky mam z TT od Ladasa vypadaji masivne,sice jeste je nemam namontovany,cekam az mi dojdou powerflexy ktere budu davat do prednich ok ramen,ale verim ze budou suprovy. Jen mam strach co to bude delat s tim snizenym podvozkem,protoze to rameno je vice prohly diky snizeni,tak aby ta gume az bude vice prohla v tom silentbloku aby se brzy neurvala.
bora 1,9 TDI 66 kw typ AGR najeto 186000km,brembo+textar
Yamaha 1000 thunderace
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

mám předek z RS a nic se neděje a že jim dávám za uši :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
paulmoto
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 lis 2008, 18:29
Bydliště: Zlin

Příspěvek od paulmoto »

Ladas píše:mám předek z RS a nic se neděje a že jim dávám za uši :D
No to jsem teda zvedavy,jestli z Bory aspon co se tyce podvozku udelam zavodnicku ,uz aby me dosli ty powerflexy. :-D
bora 1,9 TDI 66 kw typ AGR najeto 186000km,brembo+textar
Yamaha 1000 thunderace
Uživatelský avatar
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1822
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

poweflex zbytečnýýýýýýýýýýýý drahý a napytel....TT 4ever
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“