Stránka 1 z 1

mazání problém 1,9TDi

Napsal: 22 úno 2009, 19:53
od Unc
Mam problém s kontrolkou na olej občas se rozsvítí tak na 3-4 sekundy a dělá to pořád čASTěji.Občas to i píská,ale jenom někdy.Což mě taky nejde do hlavy.Proč někdy jen svítí a někdy ještě píská.Nejspíš to bude ještě horší okolnost, když to píská.Záleží i na způsobu jízdy.Když jedu třeba okolo 1600-2000 otáček tak to někdy začne svitít a někdy zas ne.Stačí přidat plyn a za chvilku to zhasne.A nebo když to ženu ve vyšších otáčkách a pak jedu hned na malé otačky rozvití se.Někdy můžu jet na 5 stupeň 70km/h a dobrý a někdy se to rozvítí i při 80km/h pokud uberu z vetší rychlosti.Už jsi fakt nevim rady.Oleje mam dost,čidlo je nové.Nemůže to být třeba ucpaný sítko na sání a nebo jsem někdě četl i špatné ložisko klikové hřídele.Díky za rady

Napsal: 22 úno 2009, 19:54
od Ladas
motor AFN?

Napsal: 22 úno 2009, 19:55
od Unc
Jo AFN

Napsal: 22 úno 2009, 20:16
od holy
vylágrovanej motor? Nebyl někdy uvařenej?

Napsal: 22 úno 2009, 20:26
od chosepm
napřed bych pořádně zatahal za drát co jde k olej. čidlu. Pak to ohřál, čidlo vytočil a natočil tam budík. Potom budeš chytřejší ;)

Napsal: 22 úno 2009, 20:29
od Ladas
projeď dráty a když budou ok hledej chybu v čerpadle oleje...

Napsal: 22 úno 2009, 21:59
od Unc
Od té doby co mam auto motor nebyl uvařenej.Vodič k čidlu je dobrý.To už jsem zkoušel.Budu muset sehnat manometr a našroubovat ho místo čidla a uvidim kolik to dává.Jakej tlak by tam měl zhruba být?Nad 1,6 barů?

Napsal: 23 úno 2009, 01:31
od pasa
na volnoběh asi 1,2 a vyšší a při 2000 asi tak 2,5

Napsal: 23 úno 2009, 16:37
od Unc
Čidlo reaguje na menší tlak než 1,6 baru ne?Aspoň je to na něm napsané.Ještě jsem se chtěl zeptat jakej olej by jste tam dali.Já tam mam 5W40 prej může být.Co dávate Vy?

Napsal: 23 úno 2009, 16:44
od Unc
Pokud teda budu mit malej tlak.Bude chyba v olejovém čerpadle nebo kde?

Napsal: 23 úno 2009, 17:08
od vita
A o kterym čilde se bavíte? To co je na hlavě nebo to co je u filtru. Každý funguje jinak a reaguje na jinej tlak. To u filtru (šedivý) rozpíná při dosažení +- 1bar a to na hlavě (modrý) spíná při +- 0,3 baru. Ale to nic nemení na tom že na volnoběh u opravdu ohřátýho oleje (nestačí pár minut volnoběhu) musí bejt na hlavě tlak min 1 bar (možná 0,8 teď nevím jistě). Pokud tak nebude může bejt ucpanej koš nebo vyběhaný čerpadlo nebo přicpaný kanálky v motoru...

Napsal: 23 úno 2009, 17:32
od Unc
Bavime se o čidle u olejového filtru kde by se měl taky měřit tlak manometrem.Na hlavě ani o žádnym čidle nevim.Nevíte teda někdo jakej olej bych tam měl mit?Němel by tam být spíš 10W40?

Napsal: 23 úno 2009, 17:50
od pasa
Asi by měl ale v tom bych problé neviděl protože viskozita při 100°C je stejná a je tm taková tolerance že to musí fungovat i v tom největším vedru a zatížení ,spodní hodnota je jen o tom jak rychle se studený olej dostatne tam kam má.Viděl bych to opravdu nejdříve změřit tlak při zahřátém motoru a pak teprve postupovat dál,může to delat čidlo ale také regulace tlaku ve filtru a nakonec i čerpadlo.

Napsal: 23 úno 2009, 21:23
od Unc
Dobrá.Nejdřív zkusim změřit tlak a pak uvidim co stim dál.Snad to nebude nic vážného,ale ta kontrolka mě štve,když se občas rozsvítí