Kolik Vám vydržel dvouhmotový setrvačník?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
foot
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 17:21

Kolik Vám vydržel dvouhmotový setrvačník?

Příspěvek od foot »

Rád bych formou malé ankety udělal průzkum kolik nám vydrží dvouhmotový setrvačník? Mě vydržel 119000km na VW Passat 2,0TDi. Jezdím spíš klidnější jízdou, ale hodně po městě a mimo město.

Už prosím nepište, že to záleží na způsobu jízdy, výkonu motoru atd... Stačí jen suchá fakta. Děkuji
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jenže ono to opravdu záleží na způsobu jízdy, na ničem jiném. Jinak dvouhmotový setrvačník musí vydržet celou životnost auta. Na bývalé služební Octavii s motorem TDi jsem měl přes půl milionu a byl v pořádku.

Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
DRJan
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Odpovědi: 0
Registrován: 28 říj 2008, 07:25
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvek od DRJan »

255 000km potom som ho ja dorazil. teraz tam mam jednohmotu a je OK
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

200 000 origo soft pak čip +- 300Nm. Teď mám 310 000 a zatím se zdá OK, ale tyhle starý dvouhmoty docela držej a hlavně ikdyž to má sílu od spoda moc ji nevyužívám.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Marek77 píše:Jenže ono to opravdu záleží na způsobu jízdy, na ničem jiném. Jinak dvouhmotový setrvačník musí vydržet celou životnost auta. Na bývalé služební Octavii s motorem TDi jsem měl přes půl milionu a byl v pořádku.

Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Čo znamená to preťažovanie v nízkych otáčkach?
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
DynDyn
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 17 zář 2008, 13:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od DynDyn »

preťažovanie v nízkych otáčkach je např to, že akceleruješ např na třetí, ctvrtý, pátý rychlostní stupen např z 1200-1500 ot. motor to sice zvládne díky vysokému kroutícímu momentu, ale hodně trpí nejen dvouhmota, ale i ostatní části motoru...
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
tyfusxy
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 08 bře 2008, 22:06

Příspěvek od tyfusxy »

seat leon 1.9 TDI 81kW + chip vydrzal 70 000 od nova,teraz hladkam plyn
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

mám najeto 300 tis, 200 tis origo 310 Nm, 100 tis po úpravě a zatím spojka origo a OK :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
peca
Přispěvovatel
Příspěvky: 427
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2007, 21:36
Bydliště: štírky

Příspěvek od peca »

mě 180 tis ,ještě s nim jezdim ,ale trhá mi to žíly ..ovšem atd sada je nachystana v regale ...
Z Prava dobrý:-)))
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Otcov Passat AFN, asi 300tis.km, chip a zotrvak origo a ziadny problem.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
pasa
Přispěvovatel
Příspěvky: 486
Odpovědi: 0
Registrován: 10 led 2008, 10:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od pasa »

175 000 a ještě by něco vydržel a le vyměnil jsem ho radši i s motorem.ta vůle už byla přez 2 zuby.
A4 8K5
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

DynDyn píše:preťažovanie v nízkych otáčkach je např to, že akceleruješ např na třetí, ctvrtý, pátý rychlostní stupen např z 1200-1500 ot. motor to sice zvládne díky vysokému kroutícímu momentu, ale hodně trpí nejen dvouhmota, ale i ostatní části motoru...
Přesně tak. Spousta lidí si naprosto nesmyslně myslí, že čím jsou nižší otáčky motoru, tím je nižší spotřeba, a proto po městě jezdí na velmi nízké otáčky (viděl jsem mnoho lidí, co po městě padesátkou jezdí na pětku, kdy motor má otáčky jen velmi málo nad volnoběhem!!!). Vyjedou za město a potřebují zrychlit. Jenže podřadit o dva stupně (do otáček kolem 2000 rpm) jsou líní, prostě jen přidají plyn a "won to ten dýzl přece zvládne". Jo, "dýzl to zvládne", ale ostatní části hnacího agregátu, především právě spojka a převodovka, už to nezvládnou. Jednou ano, desetkrát taky, možná i stokrát, ale určitě ne v případě, že tak jezdíš neustále.

Mně motor nesmí na čtyřku a pětku pod 2000 otáček, pouze výjimečně pustím čtyřku na 1800 rpm, ale pouze po rovině a při potřebě zrychlit přidám plyn velmi jemně. Ostřejšího zrychlení využívám až nad 2500 rpm (tam už se můžeš stavět na hlavu a dvouhmotě se nestane nic).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

Leon ARL 110 KW origo stav 147 tkm dostával ale co proto
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
macoo21
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2007, 09:58
Bydliště: LC-VK-ZV

Příspěvek od macoo21 »

mne origo vydrzal 150000, dal som novy a ten uz po 30000 klepe ale dostaval riadne na ..... :) , skusim ho vyreklamovat a potom uz asi pojde jednohmota
Uživatelský avatar
marquee
Přispěvovatel
Příspěvky: 275
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2008, 17:42
Bydliště: Kozojedy Praha-Východ

Příspěvek od marquee »

Třeba na Fordech Transit rv.2000 se dvouhmoty měnili plošně jako servisní zásah za jednohmoty protože to nevydrželo někdy ani do první servisní prohlídky.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“