Kolik Vám vydržel dvouhmotový setrvačník?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kolik Vám vydržel dvouhmotový setrvačník?
Rád bych formou malé ankety udělal průzkum kolik nám vydrží dvouhmotový setrvačník? Mě vydržel 119000km na VW Passat 2,0TDi. Jezdím spíš klidnější jízdou, ale hodně po městě a mimo město.
Už prosím nepište, že to záleží na způsobu jízdy, výkonu motoru atd... Stačí jen suchá fakta. Děkuji
Už prosím nepište, že to záleží na způsobu jízdy, výkonu motoru atd... Stačí jen suchá fakta. Děkuji
Jenže ono to opravdu záleží na způsobu jízdy, na ničem jiném. Jinak dvouhmotový setrvačník musí vydržet celou životnost auta. Na bývalé služební Octavii s motorem TDi jsem měl přes půl milionu a byl v pořádku.
Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Odpovědi: 0
Čo znamená to preťažovanie v nízkych otáčkach?Marek77 píše:Jenže ono to opravdu záleží na způsobu jízdy, na ničem jiném. Jinak dvouhmotový setrvačník musí vydržet celou životnost auta. Na bývalé služební Octavii s motorem TDi jsem měl přes půl milionu a byl v pořádku.
Dvouhmotovému setrvačníku nejvíc vadí přetěžování v nízkých otáčkách motoru.
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
preťažovanie v nízkych otáčkach je např to, že akceleruješ např na třetí, ctvrtý, pátý rychlostní stupen např z 1200-1500 ot. motor to sice zvládne díky vysokému kroutícímu momentu, ale hodně trpí nejen dvouhmota, ale i ostatní části motoru...
Fabia I, 2003, 1,9 TDI 74 kw, ATD
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
Octavia II RS, 2008, 2,0 TDI, 125 kw, CEGA
Ibiza, 2003, 1,4 16V, 55 kw
Passat, 2002, 1,9 TDI, 96 kw, AVF
Passat, 2004, 1,9 TDI, 96 kw AVF
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
mám najeto 300 tis, 200 tis origo 310 Nm, 100 tis po úpravě a zatím spojka origo a OK 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Přesně tak. Spousta lidí si naprosto nesmyslně myslí, že čím jsou nižší otáčky motoru, tím je nižší spotřeba, a proto po městě jezdí na velmi nízké otáčky (viděl jsem mnoho lidí, co po městě padesátkou jezdí na pětku, kdy motor má otáčky jen velmi málo nad volnoběhem!!!). Vyjedou za město a potřebují zrychlit. Jenže podřadit o dva stupně (do otáček kolem 2000 rpm) jsou líní, prostě jen přidají plyn a "won to ten dýzl přece zvládne". Jo, "dýzl to zvládne", ale ostatní části hnacího agregátu, především právě spojka a převodovka, už to nezvládnou. Jednou ano, desetkrát taky, možná i stokrát, ale určitě ne v případě, že tak jezdíš neustále.DynDyn píše:preťažovanie v nízkych otáčkach je např to, že akceleruješ např na třetí, ctvrtý, pátý rychlostní stupen např z 1200-1500 ot. motor to sice zvládne díky vysokému kroutícímu momentu, ale hodně trpí nejen dvouhmota, ale i ostatní části motoru...
Mně motor nesmí na čtyřku a pětku pod 2000 otáček, pouze výjimečně pustím čtyřku na 1800 rpm, ale pouze po rovině a při potřebě zrychlit přidám plyn velmi jemně. Ostřejšího zrychlení využívám až nad 2500 rpm (tam už se můžeš stavět na hlavu a dvouhmotě se nestane nic).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)