Stránka 1 z 5
Ohřev na provozní teplotu
Napsal: 23 led 2006, 21:14
od Andre
Tak když už je tady skoro každé téma zima vs. TDI, tak taky něco přidám. Dneska jsem jel poprvé delší trasu s Audi, bylo to ráno 22km do práce v -20ti a ručička teploměru se skoro ani nezvedla. Odpoledne bylo asi -8 a při cestě domu (je to víc do kopce) se nedostala ani na 60°
Tak by mě zajímalo, jestli máte stejnou zkušenost, nebo mám zítra mazat pro novej termostat.
Napsal: 23 led 2006, 21:50
od kico
Ak ideš tých 20km po rovinke na 1500ot/min tak sa tomu velmi nechce.V meskej premánke sa to zohreje skôr.Mne pri -20C treba na zohriatie mimo mesta 15 km.
Napsal: 23 led 2006, 21:51
od Huml
Dneska bylo -18°C a na 10km do práce jsem Koktu ohřál na 70°C. Na topení nastavená vnitřní cyrkulace. Než koupíš ten termostat, tak zkus jestli je hadice z chladiče studená(v tomto počasí ledová), pokud by byla i třeba vlažná, pravděpodobně termostat propouští a pak se to samozdřejmě hůř ohřívá. Nemusí to být nutně špatným termostatem, setkal jsem se s tím, že se prodávají termostaty, které mají malou odvzdušňovací dirku. Tyto nelze u Tdi (i D a TD)použít, protože i tak malá dirka způsobí, že se motory neúměrně dlouho zahřívají nebo při velkých mrazech nedosáhnou provozní teploty vůbec.
Napsal: 23 led 2006, 21:56
od Andre
Mám tam přihřívaní chladícího okruhu, takže to topí relativně brzo (vlažný vzduch), ale na 90° bych to snad nedostal v tomto počasí vůbec.
Napsal: 23 led 2006, 22:03
od kico
Mal som problém,že pri dlkšej jazde z kopca mi padala teplota.Pritom ráno sa auto hrialo normálne.Tak som tam narval nový termostat 189.-sk /PELIKAN/a teraz aj z kopca pri kúrení naplno,ručička ako prikutá-90 C.
Napsal: 23 led 2006, 22:05
od Fantik
Když jedu pomalu tak se mi taky nechce ohřát, ale když jsem ho protách tak tam 80° bylo za chvilku.

Napsal: 23 led 2006, 22:22
od Kornout
Na volnoběh mi teplota jde pěkně dolů, ale když si vezmu kolik vzduchu tím výměníkem projde, tak se tomu vůbec nedivím. Jinak ohřát na 70-80 to je tak 10km určitě.
To Fantík: moc to radši neprotahuj, při -20 sůl už nezabírá, tak aby si někde ve škarpě neumrzl

Napsal: 23 led 2006, 22:37
od radkin
ahoj já denně dojíždím cca 14km a v týhle sibiři se to ohřeje tak na 70st a to jedu max 90km/h (samá zatáčka) topí to tak po 8km klidný jízdy. Ale jinak celkově zahřívaní a doba začátku topení o oktávky mi přijde katastrofální. I ten blbej fiat punto (druhý auto) topí za chvilku.
Napsal: 23 led 2006, 23:13
od gumi
No uvědomte si, že v takovejhle mrazech se motor chladí taky přímo, takže pokud je k motoru nějaká díra, tak se motor vůbec nemusí ohřát.
Napsal: 23 led 2006, 23:17
od travel242fx
Jo stym topenim suhlasim je to katastrofa tak ze je to auto strednej kategorie a vzime tam ides umrznut ...stacila by jedna posrata elektricka spirala do kurenia co by iba zohrievala vzduch na topeni aby som nemusel mrznut tak do toho uz mohol VW zainvestovat 5Euro navic.

Napsal: 23 led 2006, 23:50
od Tupino
taky bych byl s termostatem opatrnej,
ASV mam španělskej model, bez svíček a to se skoro ohřát nechce, v těchto mrazech tak 15km bez zaplýho topení a vyleze to na 70-80, se zaplým topením se motor bez zátěže vesele ochlazuje, v alpach běžně ze zcela zahřátýho motoru to po chvíli vrčení na volnoběch ochladím na 60st
ALH je se svíčkama a je to podobný
transpik PD se ohřívá líp, je to přece jenom krabica
Napsal: 24 led 2006, 01:12
od Fazeey
Andre: dělá mi uplně to samý, někdy se stěží dostane na 70, když brzdim a auto se zhoupne tak to ještě klesne.. ale sleduju kanál 51 na klimatroniku a tam to ukazuje normál - tedy stoupá to do 90ti stupňů a tam to zůstane.. kua neska když sem nastartoval a oškrabával okno tak sem tam měl 17

Napsal: 24 led 2006, 07:40
od martex
přesně jak píšete - ta teplota jde v tomhle počasí dost pomalu nahoru (kort když je puštěný topení naplno), ale musím zaklepat jakmile tam mám 90st tak je ručička jak přikovaná. docela zajímavě to maj dělaný Lupa ty maj uvnitř ještě el.vložku. něco jako nezávislé el.topení.
Napsal: 24 led 2006, 09:04
od Andre
Hm... tak dneska jsem se skoro vůbec neohřál, po 20ti km se ručička teploměru hla tak 1mm nahoru, odpoledne jdu objednat termostat.
Napsal: 24 led 2006, 10:42
od Fox-CZ
no me se to tky divne ohriva,leze teplota nahoru potom zase pada a hned zase vyleti a porad to nejak blbne..sahal jsem na hadice od chladice a studene,takze ze by cidlo ?ale vaq hlasi vse v poradku,tak nevim