Stránka 1 z 2

Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí

Napsal: 04 bře 2009, 22:37
od nexeo
Ahojte,

vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?

Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.

Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.

Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.

Ďakujem.

Napsal: 04 bře 2009, 22:41
od Ladas
nejspíš ko hl. brzdový válec...

Napsal: 04 bře 2009, 22:41
od zizalak
Počítám, že kapalinu si měnil a odvzdušněno máš?

Napsal: 04 bře 2009, 22:45
od nexeo
zizalak píše:Počítám, že kapalinu si měnil a odvzdušněno máš?
Presne tak - hlavný brzdový válec je nový (od TRW), kvapalina vymenená a odvzdušnené :(

Napsal: 08 bře 2009, 19:47
od Kec
Tak tohle mě zajímá taky. Dělá mi to podobně. Už nevím co.

Hoďte radu

Napsal: 08 bře 2009, 19:58
od ffrufru
Zdravím, mám s brzdama tento problém.Je to pocit že když jedu na klapačku nebo dlouho z kopce a potřebuju prudce zabrzdit,tak je pedál tvrdý jako bez posilovače. Když zkouším brzdy tzn. rozjedu se a zabrzdím ,tak je vše ok. Kapalina je OK destičky a kotouče taky. hadičky podtlaku taky ok.????

Re: Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí

Napsal: 08 bře 2009, 20:12
od KARLIN80
nexeo píše:Ahojte,

vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?

Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.

Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.

Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.

Ďakujem.
a prejavuje sa to povedzme tak že ked šlapneš druhý krát tak pedál je tvrdý už pri vrchu?alebo je makký stále.

Napsal: 09 bře 2009, 17:30
od profik
Kura mam to samé. při prvním sešlápnutí to sice brzdí ale kola se nezablokujou, při druhém a dalším už jo. když stojím na brzdě tak jde pomalu dolů ..... neprotéká kapalina v gumičkách u brzdového válce? (jak je ten píst co tlačí do oběhu kapalinu) .... :( Sem nedávno málem srazil babu jagu na přechodu.... sice cigana ale do basy by se mi jit nechtělo...

Napsal: 09 bře 2009, 20:08
od Zdeněk M
profik píše:Kura mam to samé. při prvním sešlápnutí to sice brzdí ale kola se nezablokujou, při druhém a dalším už jo. když stojím na brzdě tak jde pomalu dolů ..... neprotéká kapalina v gumičkách u brzdového válce? (jak je ten píst co tlačí do oběhu kapalinu) .... :( Sem nedávno málem srazil babu jagu na přechodu.... sice cigana ale do basy by se mi jit nechtělo...
Větsinou KO brzdový valec, me to pomohlo.

Napsal: 09 bře 2009, 22:06
od chosepm
U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ? ;) Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta :)

Napsal: 10 bře 2009, 23:29
od Zdeněk M
chosepm píše:U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ? ;) Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta :)
Tož u koncernu VW, žadne stelování není,mely to pouze Skody 105-136. Spis bejvaj v haji podtlak pumpy,jeden koupil funglnagl a rozdíl byl znát, nák nestihala dorovnat podtlak a proto to takhle blblo,po vymene si zatim nestežuje. Taky to jednou delala prekousana hadicka EGR nebo k cemu to bylo. To si stím jel skopce na neutral,slap si jednou pohoda,pak dvakrat za sebou a už byl pedal nahore a tvrdo. Nechal si to chvilicku bejt a zas pohoda na jedno slapnutí.

Napsal: 10 bře 2009, 23:35
od tomiisp
Zdeněk M píše:
chosepm píše:U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ? ;) Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta :)
Tož u koncernu VW, žadne stelování není,mely to pouze Skody 105-136. Spis bejvaj v haji podtlak pumpy,jeden koupil funglnagl a rozdíl byl znát, nák nestihala dorovnat podtlak a proto blblo,po vymene si zatim nestežuje.
jak to ze ne ? u SupB/Passat z posilovaca trci zavitova tyc a na nej kontramatka, na co by to tam potom davali ? Aj starsie AUDI mali taky ,,klb,, ktorym sa dala nastavit vzdialenost a vyska brzdoveho pedalu.

Napsal: 11 bře 2009, 17:31
od jimmycars
skontroluj podtlakovu hadicu od vakuovky do agegatu,ak je ok tak vymen vakuovku a je to ok :-D

Napsal: 15 bře 2009, 12:49
od Mikky
ja mam ted podobny problem na prvni seslapnuti ok a na druhy je pedal tvrdej a uz nebrzdi,chystam se vymenit vakuovku.nevite jestli jsou na 1.9tdi PD u vsech stejny ty pumpy?stava se to vubec ze ty pumpy u PD odchazi?

Napsal: 15 bře 2009, 13:06
od tomiisp
Mikky píše:ja mam ted podobny problem na prvni seslapnuti ok a na druhy je pedal tvrdej a uz nebrzdi,chystam se vymenit vakuovku.nevite jestli jsou na 1.9tdi PD u vsech stejny ty pumpy?stava se to vubec ze ty pumpy u PD odchazi?
skor sa ulamuje/netesni ta plastova trubka co ide von z vakuovky, pozri sa tam ci ti to nepodfuckuje :D