Stránka 1 z 2
Rozne druhy pohonov 4x4
Napsal: 23 srp 2006, 08:43
od ROpa
Precital som si tu snad vsetky prispevky na tuto temu ale stale som sa nedozvedel co som chcel vediet, tak zakladam tento topic.
1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?
2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.
3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info
4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info
Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.
Napsal: 08 lis 2006, 17:01
od bokaco
Re: Rozne druhy pohonov 4x4
Napsal: 08 lis 2006, 20:01
od váha
ROpa píše:Precital som si tu snad vsetky prispevky na tuto temu ale stale som sa nedozvedel co som chcel vediet, tak zakladam tento topic.
1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?
2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.
3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info
4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info
Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.
a to ti v tom ejště udělám bordel že u pašíka je 4motion stejný jako syncro

Napsal: 08 lis 2006, 21:33
od mvolesko
u passata je u B3 a B4 visco, B5 a B5.5 torsen a B6 (tim myslim uplne posledni model) haldex
Napsal: 08 lis 2006, 22:11
od scream
B5 je stejny jako Quattrro ne?
Napsal: 08 lis 2006, 22:39
od mvolesko
torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)
syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
Napsal: 09 lis 2006, 05:19
od bokaco
mvolesko píše:torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)
syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
Nejenom u A3 je haldex, ale i u TT.
Napsal: 09 lis 2006, 07:15
od váha
mvolesko píše:u passata je u B3 a B4 visco, B5 a B5.5 torsen a B6 (tim myslim uplne posledni model) haldex
samozřejmě sem myslel B5 a 3BG

Napsal: 09 lis 2006, 10:00
od FABSA
jeden chytrejsi nez pruhej
HALDEX ten jen pripojuje zadni napravu kdyz je prokluz
TORSEN stalej pohon vsech kol
to jsou hlavni rozdily
passat ma Haldex i Torsen
zalezi hlavne na motorizaci
1,9 a 2,0 benzin atd maji haldex
2,5 TDi atd torsen
jak u audi tak VW seat skoda atd

Napsal: 09 lis 2006, 10:22
od mvolesko
FABSA píše:jeden chytrejsi nez pruhej
HALDEX ten jen pripojuje zadni napravu kdyz je prokluz
TORSEN stalej pohon vsech kol
to jsou hlavni rozdily
passat ma Haldex i Torsen
zalezi hlavne na motorizaci
1,9 a 2,0 benzin atd maji haldex
2,5 TDi atd torsen
jak u audi tak VW seat skoda atd

ty si ale hodne mimo, nejdriv si to poradne nastuduj a pak poustej moudra pises nesmysli
Napsal: 09 lis 2006, 10:32
od mvolesko
bokaco píše:mvolesko píše:torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)
syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
Nejenom u A3 je haldex, ale i u TT.
tak TT je defakto A3 neboli golf IV proste stejna platforma netusil jsem ze to musim vypisovat az tak do podrobna
Napsal: 10 lis 2006, 23:05
od vita
Nesmíte jít podle toho co je nalepený na zadku auta. Důležítá je orientace motoru v autě !!! Když je motor podél tak ja tam s nejvyšší pravděpodobností nějakej mezinápravový diferenciál torsten (Audi) nebo normální dif. (VW). Jde "jednoduše" implantovat do převodovky (až na automaty, tam nejde udělat dutej hnanej hřídel

ty maj Visco nebo Haldex) . Když je motor napříč je tam buď Visco spojka nebo Haldex (což je zjednodušeně: elektronicky řízená Visco) Snad jedinej motor napříč co má mezinápravovej diferenciál je Golf II Rally ,ale jestli jste někdo tu převodovku viděli, je to docela pěknej šelmostroj. Kouknete se do Etky nebo na internetu.
Napsal: 11 lis 2006, 00:39
od váha
vita píše:Nesmíte jít podle toho co je nalepený na zadku auta. Důležítá je orientace motoru v autě !!! Když je motor podél tak ja tam s nejvyšší pravděpodobností nějakej mezinápravový diferenciál torsten (Audi) nebo normální dif. (VW). Jde "jednoduše" implantovat do převodovky (až na automaty, tam nejde udělat dutej hnanej hřídel

ty maj Visco nebo Haldex) . Když je motor napříč je tam buď Visco spojka nebo Haldex (což je zjednodušeně: elektronicky řízená Visco) Snad jedinej motor napříč co má mezinápravovej diferenciál je Golf II Rally ,ale jestli jste někdo tu převodovku viděli, je to docela pěknej šelmostroj. Kouknete se do Etky nebo na internetu.
A u kterých aut s trvalým pohonem 4x4 vw používá normální dif. a ne torsen?
Napsal: 11 lis 2006, 00:51
od vita
To je různý. Torsten maj hodně Audiny (asi nějakej patent) U starejch passatu (B2) je normalni dif. a u novějších (B5) torsen. Nejlepší je se podívat do Etky.
Napsal: 11 lis 2006, 09:28
od váha
vita píše:To je různý. Torsten maj hodně Audiny (asi nějakej patent) U starejch passatu (B2) je normalni dif. a u novějších (B5) torsen. Nejlepší je se podívat do Etky.
no to zní rozumě
