spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !
Moderátoři: šulda, Moderátoři
spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !
takze po delsi dobe jsem dosel k zajimavemu vysledku, ktery mne samotneho velmi prekvapil (A6 81kW TDI kod motoru AVG, manual prevodovka EEN)
Prumernou dlouhodobou spotrebu 4.5L/100km dosahnu pouze s namontovanym powerboxem a uspornou jizdou. Bez powerboxu se muzu snazit jak chci, nejnizsi prumernou spotrebu kterou dosahnu je cca. 5.9L/100km a i kdybych se na hlavu postavil tak se pod 5.8L/100km nedostanu ... a to jsem pri tom jeste brzdou provozu tzn. auto poradne nejede.
Zkousel sem to nekolikrat a dlouhodobeji jak mimo mesto tak po dalnici, vysledek je jednoznacny (spotreba nejen podle palubniho PC ale i podle dojezdu). Tudiz bych to vydal jako predpis a povinnost bud kvalitni chiptuning nebo alespon powerbox v kazdem TDI. Kdo ho tam nebude mit tak pokuta )
No ono se to velmi rychle zaplati i ten shit-powerbox za 1500,- kdyz vezmu 15L/1000km to je uspora paliva 150L na 10.000km.....
Mate nekdo podobne zkusenosti se spotrebou s chiptuningem nebo powerboxem, pokud se nevyuziva zvyseneho vykonu ale jezdi se na spotrebu?
¨
Mimochodem budu brzo menit pneu z 205 55 R16 jsem myslel jit na uzsi 195tky. Je akorat dost prekvapive ze Michelin Energy Saver v rozmerru 195 60 R16 ktery by udajne melo byt vhodne namisto 205 55 R16 je o tolik drazsi nez 195 65 R16.
Bude to mit vubec nejaky znatelny vliv pokud namisto 205 55 R16 hodim 195 65 R16 ?
Prumernou dlouhodobou spotrebu 4.5L/100km dosahnu pouze s namontovanym powerboxem a uspornou jizdou. Bez powerboxu se muzu snazit jak chci, nejnizsi prumernou spotrebu kterou dosahnu je cca. 5.9L/100km a i kdybych se na hlavu postavil tak se pod 5.8L/100km nedostanu ... a to jsem pri tom jeste brzdou provozu tzn. auto poradne nejede.
Zkousel sem to nekolikrat a dlouhodobeji jak mimo mesto tak po dalnici, vysledek je jednoznacny (spotreba nejen podle palubniho PC ale i podle dojezdu). Tudiz bych to vydal jako predpis a povinnost bud kvalitni chiptuning nebo alespon powerbox v kazdem TDI. Kdo ho tam nebude mit tak pokuta )
No ono se to velmi rychle zaplati i ten shit-powerbox za 1500,- kdyz vezmu 15L/1000km to je uspora paliva 150L na 10.000km.....
Mate nekdo podobne zkusenosti se spotrebou s chiptuningem nebo powerboxem, pokud se nevyuziva zvyseneho vykonu ale jezdi se na spotrebu?
¨
Mimochodem budu brzo menit pneu z 205 55 R16 jsem myslel jit na uzsi 195tky. Je akorat dost prekvapive ze Michelin Energy Saver v rozmerru 195 60 R16 ktery by udajne melo byt vhodne namisto 205 55 R16 je o tolik drazsi nez 195 65 R16.
Bude to mit vubec nejaky znatelny vliv pokud namisto 205 55 R16 hodim 195 65 R16 ?
Naposledy upravil(a) no-fosil dne 07 čer 2009, 23:32, celkem upraveno 1 x.
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
že powerbox oblbne palubní počítač klidně o 1-2 litry na 100km je jasný ale že ti to vyjde podle tankování je divný,se zapojeným boxem se nemůžeš sejít se spotřebou (PC versus skutečnost) že chip nebo box skutečnou spotřebu i trochu sníží je možný,ale rozhodně to nebude o 1,5 litru. někde je něco blbě.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Faktem je, že lidi, kteří dělají opravdu kvalitní chiptuning tvrdí, že když se po úpravě softu jezdí "normálně", tedy dejme tomu na spotřebu, výsledky spotřeby jsou lepší než u seriového softu. Je to celkem logické - motor disponuje vyšší výkonovou rezervou a tudíž při stejné rychlosti si vystačí s menším množstvím paliva. Ale že by to udělalo rozdíl 15% jak píšeš, se mi zdá trochu moc.
Navíc powerbox nepovažuju za korektní úpravu softu, ale elektrický odpor vřazený do serie k některému snímači v motoru - to pro mě není seriozní úprava, ale ničení motoru.
Navíc powerbox nepovažuju za korektní úpravu softu, ale elektrický odpor vřazený do serie k některému snímači v motoru - to pro mě není seriozní úprava, ale ničení motoru.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 08 čer 2009, 08:50, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !
to je 100% blbost. kazdy kto ma len druhe trysky vie ako mu zacne palubak kecat (brachovi s PP aj o viac ako 2l po meste aj s dojazdomno-fosil píše:takze po delsi dobe jsem dosel k zajimavemu vysledku, ktery mne samotneho velmi prekvapil (A6 81kW TDI kod motoru AVG, manual prevodovka EEN)
Prumernou dlouhodobou spotrebu 4.5L/100km dosahnu pouze s namontovanym powerboxem a uspornou jizdou. Bez powerboxu se muzu snazit jak chci, nejnizsi prumernou spotrebu kterou dosahnu je cca. 5.9L/100km a i kdybych se na hlavu postavil tak se pod 5.8L/100km nedostanu ... a to jsem pri tom jeste brzdou provozu tzn. auto poradne nejede.
Zkousel sem to nekolikrat a dlouhodobeji jak mimo mesto tak po dalnici, vysledek je jednoznacny (spotreba nejen podle palubniho PC ale i podle dojezdu). Tudiz bych to vydal jako predpis a povinnost bud kvalitni chiptuning nebo alespon powerbox v kazdem TDI. Kdo ho tam nebude mit tak pokuta )
No ono se to velmi rychle zaplati i ten shit-powerbox za 1500,- kdyz vezmu 15L/1000km to je uspora paliva 150L na 10.000km.....
Mate nekdo podobne zkusenosti se spotrebou s chiptuningem nebo powerboxem, pokud se nevyuziva zvyseneho vykonu ale jezdi se na spotrebu?
¨
Mimochodem budu brzo menit pneu z 205 55 R16 jsem myslel jit na uzsi 195tky. Je akorat dost prekvapive ze Michelin Energy Saver v rozmerru 195 60 R16 ktery by udajne melo byt vhodne namisto 205 55 R16 je o tolik drazsi nez 195 65 R16.
Bude to mit vubec nejaky znatelny vliv pokud namisto 205 55 R16 hodim 195 65 R16 ?


Naposledy upravil(a) jordee_23 dne 08 čer 2009, 08:58, celkem upraveno 1 x.
GIV var asz 4mot upraveny
Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !
On má AVG, to je Euro3 (Euro2 má AFN).jordee_23 píše:.....len skoda ze to ma len euro 2 .
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !
tak aspon ze toMarek77 píše:On má AVG, to je Euro3 (Euro2 má AFN).jordee_23 píše:.....len skoda ze to ma len euro 2 .

GIV var asz 4mot upraveny
podla mna to nemusi byt az taka blbost...teraz mam dvoch kamosov ktory maju v TDI PD cez 200 hp a maju spotrebu aj pod !!!a realnu...ja mam na passate 5,4...a vetcinou rychla jazda...resp taka ze ma nikto neobehne...a o rotacke je zname ze nezere nic...kamos s chipom od profituningu jazdi na rotacke 3,8 litra dlhodobo!!!ALH kod motora...a este kedysi z leonom taktiez cca 200 hp a 460 nm som dokazal na 120 km trati pri dedrziavani rychlostnych limitov zajst 3,8 litra... 

BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
nic v zlom ..ale pre mna su to rozpravky ...iba ak clovek ide tesne za kamionom ci busom a ma vsetky styri dojazdovkycupra píše:podla mna to nemusi byt az taka blbost...teraz mam dvoch kamosov ktory maju v TDI PD cez 200 hp a maju spotrebu aj pod !!!a realnu...ja mam na passate 5,4...a vetcinou rychla jazda...resp taka ze ma nikto neobehne...a o rotacke je zname ze nezere nic...kamos s chipom od profituningu jazdi na rotacke 3,8 litra dlhodobo!!!ALH kod motora...a este kedysi z leonom taktiez cca 200 hp a 460 nm som dokazal na 120 km trati pri dedrziavani rychlostnych limitov zajst 3,8 litra...


ako xcel by som vidiet meranie tej spotreby u mnohych co tu pisu a zviest sa snimi ...
ano aj ja zajazdim aj za 2,8 ...ale nie real, skor imaginarna hodnota na PC

GIV var asz 4mot upraveny
Suhlasim s jordee_23. Vykon nevznika iba zo vzduchu. Proste ked chcem kone musim mu tam naliat nafty. Rozpravky typu 200k a spotreba 3.8l patria naozaj niekam inam. Nerealne to sice nieje, ale povedzme si rovno kto si do motora napuci 200k aby jazdil cely cas 80 - 90km/h? Asi nikto. Ako experiment sa to urcite da. Na svojej O1 ASV (bez uprav, zatial) a aj s klimou mi to v priemere zere 5.8l/100km real.
zas si nemysli o sebe ze vsetci trepu a ze si najmudrejsi...pridi mi natankovat plnu zablenduj nadrz a voz sa so mnou do prace a hocikde kde pojdem...
) a uvidis...dnes idem napr tankovat do passata 1080 km ubehnute od posledneho tankovania...tipujem ze natankujem 59 litrov,aka bude spotreba?5,46 aby si si nemyslel ze nevieme pocitat...a priznam palubak mi ukazuje 5,2 klame pri kazdej nadrzi cca o 0,2 litra...a kto ma pozna veru nehovori ze chodim pomaly,skor pocuvam ako blazen... 


BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm