Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
vanad
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23 čer 2009, 07:31
Bydliště: Turnov

Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

Příspěvek od vanad »

Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
MB 190D, r.v.1986
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

Příspěvek od slovacek.milos »

vanad píše:Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
já osobní, výkon šel časem dolu a všechno bylo špatně, olej karbonuje a ucpe ti trysky, upálí žhaviče, žádní štěstí v tom nebude jezdi dál uvidíš sám miloš
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 23 čer 2009, 16:03, celkem upraveno 1 x.
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44

Re: Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

Příspěvek od deflector »

vanad píše:Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
Znamy na nej normalne jezdi, ale ma predehrev a dava do nej na 10l oleje 1l benzinu na redeni..navic ma nez se olej dostane k cerpadlu 2 filtry...jezdi to v pohode, i vykon je jaks tak stejny..nicim jinym to neredi...jo a startuje na naftu a pak to prepina..
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33

Příspěvek od mm »

na motorovej olej prosím nejezdi kdo to ma cuchat !!!! RO klidně ale vyjetak trafak to je svinstvo
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Super věc tenhle vyjetý motorový olej :x Když přejdu takové ty věci, že si zničíš motor (a ten si zničíš,jelikož mot.olej obsahuje chemické příměsy proti hoření=špatné hoření=spousta karbonu=motor kaput) a totálně zaseres palivovou soustavu(obzvlášť když použiješ olej z dieselu který je plný sazí) tak v použitém oleji jsou ještě otěrové částice kovu které ve válci neshoří a pěkně se usazují v plících a je z toho super rakovina.Tak si na to vzpomeň až budeš vyjíždět z garáže a načucháš se kouře.
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Fazer
ztrata casu tady vysvetlovat negativa motoroveho oleje :-) Tak jak pises, je to silene abrazivo, jelikoz obsahuje saze, je to mikroskopicka brusna pasta, ty lapovane casti v cerpadlech memuzou vydrzet dlouho, zvetsi se tam vule a...
Navic, pri spalovani motorovych oleju vznikaji ty nejzavaznejsi a nejskodlivejsi slouceniny, jsou to same aromaty, polycyklicke aromaticke uhlovodiky a dalsi, vsechny jsou silne karcinogenni... :-D
Uživatelský avatar
Peťus
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 19 srp 2008, 09:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Peťus »

No a co kdyby to byl novy motorovy olej (cenu ted nereste), pak by to bylo take tak karcinogenni a melo vsechny ty negativa popsane vyse anebo na to by se uz jezdit dalo? Jedna se presne o Shell Helix 15W-40 s proslou expiraci. Diky
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Peťus píše:No a co kdyby to byl novy motorovy olej (cenu ted nereste), pak by to bylo take tak karcinogenni a melo vsechny ty negativa popsane vyse anebo na to by se uz jezdit dalo? Jedna se presne o Shell Helix 15W-40 s proslou expiraci. Diky

ho tam naper a uvidíš jak ti to pujde miloš
Uživatelský avatar
Peťus
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 19 srp 2008, 09:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Peťus »

Vsak ze taky jo, uz jsem to tam napral:) tedy jen z kanystru a zkousel co na to rekne motor a on slapal normalne, tak to vypada OK. Ale me jde hlavne o ty veci, ktere se mi mohou podepsat na zdravi (nikdy predtim jsem to neresil, ale asi nastal cas se nad tim take zamyslet:)). Presne to co psal radluk. Chemik nejsem, tak se ptam. Mozna kdyz ten olej neni vyjety, tak pri spalovani zas tak karcinogenni nebude.
Nesedi mi to totiz fakt, ze nekteri ten vyjety motorovy olej v klidu spaluji v ruznych kotlech a nikdy nebylo zmineno nic o karcinogennich vlivech. Dik za opdoved.
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33

Příspěvek od mm »

my jsme před dááávným časem spalovali vyjeták v speciálně upraveným kotli saze byli naprosto všude, na vyjeták kašli fakt to nemá cenu.....
jist
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 09 črc 2008, 21:46

Příspěvek od jist »

Kdysi jsem jezdil u MHD karosy s ležatým motorem byly každej druhej motor zapečenej a nikdo to neřešil každej večer se tam zvrhla konev mot. oleje ten olej se taky spálil ve spalovacim prostoru a ještě blbě protože nebyl rozprášenej takže jestli v tom něco fuj je tak :o
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

za komunistů jsem jezdil se 148 tatrou pod bagrem žrala 100 na sto a obden konev oleje, tehdy se místo motoru řešil tak vítězný únor :-D miloš
Uživatelský avatar
Peťus
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 19 srp 2008, 09:36
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Peťus »

Dekuji vsem za odpovedi, ale ja jsem se ptal na "NEVYJETY" motorovy olej. Mel jsem spis zalozit nove tema, tak jeste jednou sorry za ty zmatky. Kdyby snad nahodou se chtel k tomu jeste nekdo vyjadrit, tak muze zde:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=46689
diky
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
Ludra
Přispěvovatel
Příspěvky: 298
Registrován: 08 říj 2007, 11:21
Bydliště: u Brna

rak

Příspěvek od Ludra »

Super rakovina...no to dnes můžeš mít i když bydlíš ve městě a chodíš pravidelně pěšky po výpadovce. Džeksn "klaksón" taky nosil roušku a chrápal v kyslíkovejch komorách - a kam to dotáhl? Dluhy a pohřeb v 50...Fakt je, že ani "džeksnovkou" bys moc nevyřešil, protože většina těch svinstev aromátů se vstřebává i kůží, očima apod. stejně jako benzínem, když se poliješ (nafta není až tak strašná). Taky mám přísun vyjetého olejíku i od novějších benzínů, kde by nemuselo být až tolik sazí a dalších jedů, ale nejdu do toho (zatím). Musel bych mít rozbor a ten není levný, navíc várky se mění, vlastnostmi. Fakt je, že některejm zelenejm sráčům, hlavně z Brna, co znám osobně, mám sto chutí zaparkovat pod okny a tam s to s "tou směsí" pár minut tůrovat, nejlíp ráno po 6, na to bych nějaký ten litr obětoval. Za to, jak nám tady kurví cyklostezky a komunální politiku. Problém je, že málokdy bydlí sami, vždy jsou s nimi i nějací ti "nevinní" a těm bych to čuchat a poslouchat nepřál...V případě nového "prošlého" oleje bych doporučil napsat dotaz na ústav paliv a maziv do Prahy, ti budou vědět, v jakém poměru to lze ještě "relativně neškodně spálit". Nadšení z takových dotazů ale nebudou...jenže když si vezmeš, jak čoudí náklaďáky a nechápeš, jak mohly "udělat emise", kolikrátčoudí i zánovní Passaty B5,B6, tak bych si s nějakým ŽP hlavu nelámal. Začat se musí u těch bohatších a co na dopravě vydělávají, ti musí jít napřed příkladem.L.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44

Příspěvek od deflector »

Jen pro dokresleni..automobilova doprava se podili na zvecistovani ovzdusi jen z 1,6 procent....to mluvi za vse. Takze nejakych sem tam vice kouricich aut se nemusime nikterak obavat...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“