Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
MB 190D, r.v.1986
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
já osobní, výkon šel časem dolu a všechno bylo špatně, olej karbonuje a ucpe ti trysky, upálí žhaviče, žádní štěstí v tom nebude jezdi dál uvidíš sám milošvanad píše:Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 23 čer 2009, 16:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Znamy na nej normalne jezdi, ale ma predehrev a dava do nej na 10l oleje 1l benzinu na redeni..navic ma nez se olej dostane k cerpadlu 2 filtry...jezdi to v pohode, i vykon je jaks tak stejny..nicim jinym to neredi...jo a startuje na naftu a pak to prepina..vanad píše:Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
Super věc tenhle vyjetý motorový olej Když přejdu takové ty věci, že si zničíš motor (a ten si zničíš,jelikož mot.olej obsahuje chemické příměsy proti hoření=špatné hoření=spousta karbonu=motor kaput) a totálně zaseres palivovou soustavu(obzvlášť když použiješ olej z dieselu který je plný sazí) tak v použitém oleji jsou ještě otěrové částice kovu které ve válci neshoří a pěkně se usazují v plících a je z toho super rakovina.Tak si na to vzpomeň až budeš vyjíždět z garáže a načucháš se kouře.
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Fazer
ztrata casu tady vysvetlovat negativa motoroveho oleje Tak jak pises, je to silene abrazivo, jelikoz obsahuje saze, je to mikroskopicka brusna pasta, ty lapovane casti v cerpadlech memuzou vydrzet dlouho, zvetsi se tam vule a...
Navic, pri spalovani motorovych oleju vznikaji ty nejzavaznejsi a nejskodlivejsi slouceniny, jsou to same aromaty, polycyklicke aromaticke uhlovodiky a dalsi, vsechny jsou silne karcinogenni...
ztrata casu tady vysvetlovat negativa motoroveho oleje Tak jak pises, je to silene abrazivo, jelikoz obsahuje saze, je to mikroskopicka brusna pasta, ty lapovane casti v cerpadlech memuzou vydrzet dlouho, zvetsi se tam vule a...
Navic, pri spalovani motorovych oleju vznikaji ty nejzavaznejsi a nejskodlivejsi slouceniny, jsou to same aromaty, polycyklicke aromaticke uhlovodiky a dalsi, vsechny jsou silne karcinogenni...
No a co kdyby to byl novy motorovy olej (cenu ted nereste), pak by to bylo take tak karcinogenni a melo vsechny ty negativa popsane vyse anebo na to by se uz jezdit dalo? Jedna se presne o Shell Helix 15W-40 s proslou expiraci. Diky
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Vsak ze taky jo, uz jsem to tam napral:) tedy jen z kanystru a zkousel co na to rekne motor a on slapal normalne, tak to vypada OK. Ale me jde hlavne o ty veci, ktere se mi mohou podepsat na zdravi (nikdy predtim jsem to neresil, ale asi nastal cas se nad tim take zamyslet:)). Presne to co psal radluk. Chemik nejsem, tak se ptam. Mozna kdyz ten olej neni vyjety, tak pri spalovani zas tak karcinogenni nebude.
Nesedi mi to totiz fakt, ze nekteri ten vyjety motorovy olej v klidu spaluji v ruznych kotlech a nikdy nebylo zmineno nic o karcinogennich vlivech. Dik za opdoved.
Nesedi mi to totiz fakt, ze nekteri ten vyjety motorovy olej v klidu spaluji v ruznych kotlech a nikdy nebylo zmineno nic o karcinogennich vlivech. Dik za opdoved.
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Dekuji vsem za odpovedi, ale ja jsem se ptal na "NEVYJETY" motorovy olej. Mel jsem spis zalozit nove tema, tak jeste jednou sorry za ty zmatky. Kdyby snad nahodou se chtel k tomu jeste nekdo vyjadrit, tak muze zde:http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=46689
diky
diky
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
rak
Super rakovina...no to dnes můžeš mít i když bydlíš ve městě a chodíš pravidelně pěšky po výpadovce. Džeksn "klaksón" taky nosil roušku a chrápal v kyslíkovejch komorách - a kam to dotáhl? Dluhy a pohřeb v 50...Fakt je, že ani "džeksnovkou" bys moc nevyřešil, protože většina těch svinstev aromátů se vstřebává i kůží, očima apod. stejně jako benzínem, když se poliješ (nafta není až tak strašná). Taky mám přísun vyjetého olejíku i od novějších benzínů, kde by nemuselo být až tolik sazí a dalších jedů, ale nejdu do toho (zatím). Musel bych mít rozbor a ten není levný, navíc várky se mění, vlastnostmi. Fakt je, že některejm zelenejm sráčům, hlavně z Brna, co znám osobně, mám sto chutí zaparkovat pod okny a tam s to s "tou směsí" pár minut tůrovat, nejlíp ráno po 6, na to bych nějaký ten litr obětoval. Za to, jak nám tady kurví cyklostezky a komunální politiku. Problém je, že málokdy bydlí sami, vždy jsou s nimi i nějací ti "nevinní" a těm bych to čuchat a poslouchat nepřál...V případě nového "prošlého" oleje bych doporučil napsat dotaz na ústav paliv a maziv do Prahy, ti budou vědět, v jakém poměru to lze ještě "relativně neškodně spálit". Nadšení z takových dotazů ale nebudou...jenže když si vezmeš, jak čoudí náklaďáky a nechápeš, jak mohly "udělat emise", kolikrátčoudí i zánovní Passaty B5,B6, tak bych si s nějakým ŽP hlavu nelámal. Začat se musí u těch bohatších a co na dopravě vydělávají, ti musí jít napřed příkladem.L.
Esco Mk4 1.8D-Boš,5dv,r89,190tkm,taž,dělňas,někdy též Scíplina!+ Š120(2x).Děláme tesařinu,krovy,toč.schody,šopy,pergoly,zahr.bódy,architekturu,jezírka,zahrady vč.rostlin a živ.plotů,který máme skladem.Foto pošlu